Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط بازار ارز قطعا حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های ما، منافع بیشتری به همراه دارد و علاوه بر علم آموزی و آشنایی با فرهنگ ایران ارز آوری هم خواهد داشت.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی ملک نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با توجه به حضور تعداد قابل توجه دانشجوی خارجی از کشورهای همسایه در واحد مشهد درباره دستاوردهای ارتباطات بین المللی میان دانشگاه‌ها گفت: وقتی تبادلات بین المللی میان دانشگاه‌ها وجود داشته باشد علم‌آموزی و دوری از جنگ بزرگ‌ترین دستاورد این همکاری‌های همه جانبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع تبادلات علمی راهی است برای گسترش فرهنگ ناب تشیع و آشنایی دیگر کشورها با فرهنگ و آداب ایرانی که یک هویت جهانی بالاتری را برای ایران رقم خواهد زد و سبب آشنایی صحیح دیگر ملت‌ها با دستاوردهای علمی و فرهنگی کشور خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر، تبادلات بین المللی در زمینه استاد و دانشجو در واحد مشهد تنها به شکل پذیرش دانشجوی خارجی از کشورهای اطراف صورت گرفته و با توجه به شرایط بازار ارز قطعا حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های ما، منافع بیشتری به همراه دارد و علاوه بر علم آموزی و آشنایی با فرهنگ ایران ارز آوری هم خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در ارتباط با فواید دیپلماسی علمی در دانشگاه‌های کشور یاد آور شد: در بطن ایجاد روابط بین‌المللی میان دانشگاه‌ها، تبادل دانشجو و استاد، دوره‌های مشترک توسعه همکاری و فرصت‌های مطالعاتی مکرر کمک می‌کند که نخبگان کشورهای پیشرفته و همسایه با ایران آشنا شده و برای منافع دراز مدت کشور با توجه به جایگاهی که برخی از این افراد در امور سیاسی و علمی کشور خود پیدا خواهند کرد موثر واقع شود در واقع دیپلماسی علمی میان کشورهای مختلف زمینه ساز دیپلماسی سیاسی مناسب میان ملت‌هاست.

ملک نژاد تاکید کرد: خوشبختانه دیپلماسی علمی در دانشگاه‌های کشور در جریان است و حضور دانشجویان و استادان خارجی در دانشگاه‌های آزاد و دولتی به همراه انجام پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌های بزرگ نشان دهنده حرکت موفق آموزش عالی کشور در این مسیر است تا جایی که بیش از ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند که اکثر آنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

گفتنی است، در حال حاضر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ۶۰۰ دانشجوی عراقی دارد که عموما در رشته‌های مهندسی و علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند همچنین استادانی از این واحد دانشگاهی در دانشگاه کابل افغانستان تدریس می کنند و در آینده‌ای نزدیک دوره‌های فلوشیپ تخصصی با حضور استادان برتر فرانسوی و پذیرش دانشجو از نقاط مختلف دنیا خصوصا کشورهای آسیای میانه در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آغاز خواهد شد.

درحال حاضر، دانشگاه آزاد اسلامی در ۴ کشور لبنان، افغانستان، انگلستان و امارات متحده عربی شعبه دارد و هم اکنون همکاری‌های علمی با کشورهای آلمان، روسیه و آذربایجان به خصوص در حوزه‌های پزشکی آغاز شده است.
منبع: آنا

پایان پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد مشهد مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،همزمان با سراسر کشور دانشجویان، اساتید و کارکنان واحد سلماس نیز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی (در حمایت از مردم مظلوم غزه) و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، مقابل ساختمان آموزشی دانشگاه تجمع کردند.   دکتر ناصری رییس دانشگاه ازاد شهرستان سلماس ضمن حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی، اقدامات ضد دانشجویی مسوولین این دولت‌ها را محکوم کرد.   او در این خصوص اظهار داشت: خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسراییلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در امریکا و اروپا این بار علیه اسراییل است

دیگر خبرها

  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد