Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@10:47:46 GMT

الجبیر: حکومت عربستان نقشی در قتل خاشقجی ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۳۱۷۱

الجبیر: حکومت عربستان نقشی در قتل خاشقجی ندارد

وزیر خارجه عربستان بار دیگر مدعی شد که حکومت این کشور و شخص ولیعهد نقشی در قتل جمال خاشقجی نویسنده سعودی ندارند. ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با شبکه سی ان بی سی مدعی شد که حکومت سعودی و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور به هیچ وجه نقشی در قتل جمال خاشقجی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجبیر افزود: بدون اینکه مستنداتی ارائه شود و یا بدون کشف حقایق عربستان محکوم شده است.

الجبیر: پادشاه و ولیعهد خط قرمز عربستان هستندالجبیر: پادشاه و ولیعهد خط قرمز عربستان هستندالجبیر: بن سلمان نقشی در قتل خاشقجی ندارد

وزیر خارجه عربستان گفت: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و وزارت خارجه این کشور گزارش سازمان اطلاعات آمریکا را غیر دقیق توصیف کرده‌اند.

الجبیر بار دیگر گفت که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و ولیعهد خط قرمز مردم عربستان هستند.

  جمال خاشقجی نویسنده 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر (دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد که این موضوع به نگرانی‌ها درباره امنیت وی دامن زد. مقامات ترکیه بعد از انجام تحقیقاتی از قتل وی در کنسولگری خبر داده عربستان را مسئول آن دانستند که البته ریاض همچنان با حمایت‌های آمریکا دست داشتن در قتل این خبرنگار منتقد سعودی را رد می‌کند. اخیراً عربستان تنها خبر قتل خاشقجی را تأیید و اعلام کرده که عاملان را به مجازات خواهد رساند. ترامپ از ابتدای پرونده ناپدید شدن خاشقجی همواره در جبهه عربستان قرار داشته و از آن طرفداری می‌کرد.

روزنامه واشنگتن پست اخیرا در گزارشی نوشته است که بر اساس ارزیابی بسیاری منابع "محمد بن سلمان"، ولیعهد شاه سعودی خود دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است. البته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارزیابی در این باره را زود دانسته و همچنان پشت بن سلمان ایستاده است.

انتهای پیام/

 

R36348/P1011199/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت افراد مرتبط با داعش و وهابیت در افغانستان

منابع محلی در شمال شرق افغانستان اعلام کردند حکومت طالبان یک مولوی را به اتهام وهابیت و ارتباط با داعش در ولایت «کنر» زندانی کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع محلی به رسانه‌ها در افغانستان گفته‌اند «اسدالله مسرور» که گفته می‌شود وهابی و سلفی است به اتهام همکاری با گروه تروریستی داعش در ولایت کنر زندانی شده است.

برخی رسانه‌ها گفته‌اند اسدالله مسرور به اتهام همکاری با داعش بازداشت شده است اما منابعی به هشت صبح گفته‌اند این مولوی به دلیل گرایش به سلفی و وهابیت زندانی شده است.

 پیش از این نیز بارها طالبان تاکید کرده بودند پیروی از افکار وهابیت و سلفیت به‌دلیل ایجاد تفرقه بین مردم افغانستان ممنوع است.

حکومت طالبان تیرماه 1401 نیز لویه جرگه‌ای در کابل برگزار کرد که در قطعنامه پایانی این نشست با داعش و سلفی‌گری مرزبندی شده بود.

 در قطعنامه پایانی نشست «لویه جرگه» حکومت طالبان در کابل هرگونه ارتباط با داعش به صراحت غیرمجاز برشمرده شد.

امضای تفاهم‌نامه با وزارت معارف عربستان گامی برای گسترش وهابیت در افغانستانتلاش برای گسترش وهابیت در افغانستان؛ عربستان 100 مدرسه دینی می‌سازدتأثیرگذاری کتاب‌های ایرانی در مبارزه با وهابیت در افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) رومی القحطانی؛ زیباترین دختر عربستان و نماینده سعودی در مسابقه دختر شایسته جهان کیست؟
  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • بازداشت افراد مرتبط با داعش و وهابیت در افغانستان
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس