Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@09:08:42 GMT

غیر عادی‌ترین عجایب موجود در دنیا + تصاویر

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۳۲۵۲

غیر عادی‌ترین عجایب موجود در دنیا + تصاویر

رکنا: در دنیای ما زیبایی و حیرت آور بودن گونه های مختلفی دارند، از عجایب طبیعی گرفته تا مواردی که توسط انسان ساخته شده اند، آثاری که هنوز پایدار هستند و یا اینکه به ویرانه تبدیل شده اند.

خلاصه هیچ چیز در دنیای ما همیشگی نیست و هر چیزی می بایست روزی تمام شود. شاید این همان چیزیست که عجایب جهان را الهام بخش و زیبا می سازد، چرا که با سرعت ثابت گذر زمان و با محو شدن از خاطرات و تبدیل شدن به افسانه، باز هم به ما ثابت می کنند که چه کارهایی از دست انسان و طبیعت برمی آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب اوقات مهم نیست که چیزها چگونه به وجود آمده اند و یا اینکه در آن لحظه دست خورده شده اند و دیگر ارزش بالایی ندارند چرا که عکس العمل ما نسبت به تماشای این عجایب دنیا برای خودش معیار دقیقی است. فهرست این مقاله نیز حاوی برخی از زیباترین عجایب دنیاست؛ از بقایای تمدن های گم شده که برخی از آنها هنوز هم رمز آلود هستند، تا شهرهای دلربا و اشیا و عناصر خیره کننده در دنیای طبعیت، تمامی این عجایب همگی در فهرست مقاله ای که مطالعه خواهید کرد حضور دارند.

همانطور که اشاره شد، در این لیست بسیاری از ویرانه ها هم وجود دارند، اما این همه ماجرا نیست و تعدادی از مکان های طبیعی که با گذر زمان از عمرشان کم می شود و رو به محو شدن می روند نیز در این مطلب گنجانده شده است. امواجی که جزیره ها را در می نوردد و چهره سنگ ها را تغییر حالت می دهد و زمین لرزه ها و فوران های آتشفشانی به پایین می ریزد و همه چیز را درون خود دفن می کند، این ها همگی از مواردی هستند که جان این آثار را تهدید می کند. مهم تر از همه، آلودگی هم نقش مهمی در نابودی این موارد ایفا خواهد کرد.

خلاصه هیچ چیز در دنیای ما همیشگی نیست و هر چیزی می بایست روزی تمام شود. شاید این همان چیزیست که عجایب جهان را الهام بخش و زیبا می سازد، چرا که با سرعت ثابت گذر زمان و با محو شدن از خاطرات و تبدیل شدن به افسانه، باز هم به ما ثابت می کنند که چه کارهایی از دست انسان و طبیعت بر می آید. در حالی که این لیست از مکان های شگفت انگیز جهان شاید بیشتر جنبه اطلاع رسانی و ایجاد حسی لذت بخش در خواننده داشته باشد، اما در عین حال یک زنگ هشدار برای افرادی است که هنوز به دیدن چیزهای غیر عادی و فوق العاده موجود در جهان نرفته اند.

خلاصه این لیست یک توصیه است که دیر یا زود باید مطرح می شد. تا بیاید شروع کنید و به دنبال چنین مکان هایی بگردید، می بینید که برای همیشه از بین رفته اند.

واقعیت این است که چیزی نفس گیرتر از آن نیست که با چیزی که فکر نمی کردید وجود داشته باشد رو به رو شوید. در حقیقت هنگامی که شانس دیدن مکان هایی مثل قصر پوتالا را پیدا می کنید، حسابی خوف برتان می دارد و حتی عکس گرفتن هم نمی تواند حق زیبایی آنچه از نزدیک دیده اید را به درستی بیان کند. پس از خواندن فهرست این مطلب با مواردی روبه رو می شوید که فکر می کردید هرگز وجود نداشته اند و احتمالا بلافاصله با یکی از آژانس های هوایی که می شناسید تماس خواهید گرفت.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید
*خبرنگاران جوان

سموک شمپی (Semuc Champey)، گواتمالا

آبراه سنگ آهک طبیعی سموک شمپی، جریان آب ملایمی دارد که از سمت کوهستان به طرف پایین می ریزد و در این راه باعث پیدایش چندین آبشار و تعدادی حوضچه پر شده از آب های شفاف می شود.

سنگ های ایستاده روستای کالانیش (Standing Stone of Callanish)

همان مقدار که بنای انگلیسی و بسیار مشهور استون هِنج (Stonehenge) اسرار آمیز و جادویی است، این تخته سنگ های اسکاتلندی نئولیتیکی (Scottish Neolithic) نیز از ترکیب دایره ای شکل و همچنین خطوط سنگ هایی که دارای شعاع مشابهی هستند به وجود آمده است.

دره وینیالِس (Viñales Valley)، کوبا

این دره شگفت انگیز یکی از برجسته ترین موارد در میان دیگر عجایب طبیعی جهان است. علت این موضوع هم بناهای سنگی احاطه کننده آن هستند که به جای کوبا، چهره ای به آن بخشیده اند که گویی مکانی در جنوب شرقی قاره آسیاست نه جزیره کوبا.

ساحل رد بیچ (Red Seabeach)، پینجین (Panjin)، چین

این مرداب پهناور محل زندگی علفی به نام سوآدا (Suada) می باشد و کاری کرده که این منطقه بزرگ ترین زیستگاه برای زندگی چنین گیاهی باشد.

اتاق کهربا (The Amber Room)، کاخ کاترین، روسیه

این اتاق نفیس در کاخ کاترین واقع در شهر تارسکوئه سِلو (Tsarskoe Selo) قرار دارد و زمانی محل زندگی خانواده سلطنتی روسیه بوده است. این اتاق با استفاده از ترکیبی پیچیده از موزایک هایی کهربایی بالتیکی تزیین گردیده. در حال حاضر این اتاق در شرایط بازسازی قرار گرفته چرا که پنل های کهربایی آن در جنگ جهانی دوم توسط نازی ها به سرقت رفته و پس از آن چنین اشیایی هیچ جای دیگری دیده نشد.

پاموک‌ کاله (Pamukkale)، ترکیه

آنچه در نگاه اول شبیه به یخ و برف به نظر می رسد، در حقیقت لایه ای از کربنات کلسیم باقی مانده از آب چشمه های آب گرمی است که در اینجا وجود دارد. در اینجا صخره ها و پیش آمدگی های پلکانی در اثر پاشیدگی و عبور آب از رویشان، به صورت مداوم در حال شکل گرفتن و تغییر شکل دادن هستتند. در میان ناهنجاری های طبیعت، این منطقه یکی از مواردی است که کم تر کسی فکر می کرد وجود داشته باشد.

قصر شورین (Schwerin Palace)، ایالت شورین (Schwerin)، آلمان

این قصر که توسط دوک اعظم مکلنبورگ (Grand Dukes of Mecklenburg-Schwerin) ساخته شده است، یادآوری از کاخ های دوران ملوک الطوایفی کشور فرانسه بوده و کاخ های قصه های دیزنی در برابر آن حرفی برای گفتن ندارند.

منطقه باستانی سیگیرییا (Sigiriya)، سریلانکا

این مجتمع خارق العاده چیزی در حدود بیش از 1500 سال پیش ساخته شده و یک ویژگی منحصر به فرد دارد. این ویژگی وجود یک ستون سنگ بلند با ارتفاع بیش از 213 متر می باشد و در بالای آن، بقایای یک قصر ویران شده به چشم می خورد.

فارست آو نایوز (Forest of Knives)، ماداگاسکار

این منطقه از مادگاسکار با در اختیار داشتن آرایش خشنی از تخته سنگ هایی که قدمتشان به زمان حضور دایناسورها باز می گردد، نقش ایجاد یک سد نفوذ ناپذیر میان انسان ها و همچنین گیاهان و حیواناتی که این منطقه را خانه خودشان می نامند را ایفا می کند.

کوه آتشفشانی مائلیفل (Maelifell)، ایسلند

این کوه آتشفشانی زیبا و البته بسیار غیر طبیعی، به کلی با پوششی روشن رنگ از خزه در برگرفته شده و رودهای یخی و نهرهایی به شکل مارپیچ به دور آن تابیده شده اند.

کوه روریما (Viñales Valley)، ونزوئلا

بلندترین کوه واقع در کشور ونزوئلا با ظاهر هرمی شکل و آبشارهای پلکانی اش، به قدری مرتفع است که همیشه توده ای از ابرهای در حال چرخش به دور آن حلقه زده.

برج هرکول (Tower of Hercules)، اسپانیا

برج هرکول در حوالی قرن دوم میلادی به دست رومیان ساخته شده است. این برج یک فانوس 57 متری به آسمان رفته است و به عنوان دومین برج مرتفع از همین نوع در کل اسپانیا به شمار می رود.

کلیسای ترنسفیگوریشن (Transfiguration Church)، جزیره کیژی (Kizhi)، روسیه

تصاویر تعداد کمی از عجایب جهان توان رقابت با نمایی که این بنای خارق العاده با گنبدهای پیازی شکل و طاق هایی که از خودش به نمایش گذاشته را خواهند داشت. جنس آن تماما از چوب است و زمان ساختش به اوایل قرن هجدم میلادی باز می گردد و از آن موقع تا حالا، کم تر چیزی در حد اندازه ظاهر اعجاز آور این بنا دیده شده است.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

دعانویس اصرار داشت در نبود شوهرم به خانه ما بیاید / آبرویم در خطر بود که ... سود سهام عدالت فردا واریز می شود حمید مرا برای همخوابی به خانه پدری اش می برد ولی با دختر همسایه ازدواج کرد عروس یک شبه پرویز بودم ! / حجله ای که در خانه پدرم بود اولین فیلم از لحظه اعدام 3 سارق مسلح در شیراز / آنها یک پلیس را شهید کرده بودند +عکس این مرد کثیف به 90 زن تجاوز کرد و با سیگار روی جسد آنها علامت گذاشت+عکس وحشت از حکم اعدام برای مدیران خودرویی در ایران ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فروش نخ به جای زعفران در آبادان ! این مرد گیلانی سردش نمی شود + فیلم شنا در رودخانه سرد شلیک های وحشت آور فقط برای شاخ شکنی در مشهد! + عکس مرد بی گناه تا آستانه اعدام رفت/ راز شوم باغ سیب چه بود افزایش دستمزد کارگران هفته آینده مشخص می شود! تصاویر جالب از سلفی مرد تایلندی با بوفالوی خندان! عکس عروسی یک زن که در آتش داماد زنده زنده سوخت! + جزییات

منبع: رکنا

کلیدواژه: خواننده زیبایی جهان زیبایی طبیعی عکس عجایب عکس فیلم اعدام ایران ازدواج دانشجو پاکستان تهران کشف زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان

عباس اسماعیل علی مدیر مرز پرویزخان عراق در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مرز پرویزخان در قصرشیرین، گفت : عدم سامان دهی این موارد باعث ایجاد وقفه در انجام مبادلات تجاری و مرزی در این مرز مهم می‌شود و به طور نمونه مشکلاتی برای رانندگان عراقی در این مرز (داخل خاک ایران) وجود دارد که نیاز است مسئولان مرز پرویزخان در طرف ایران آن را برطرف کنند.

وی اظهار کرد: در تمام دوران فعالیت مرز رسمی پرویزخان مشکلات و مواردی وجود داشته که تمام این موارد با تعامل و همکاری ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق برطرف شده و رونق مبادلات تجاری طی سال‌های گذشته گواه این مطلب است.

اسماعیل علی اظهار کرد: به افرادی که خارج از ضوابط قانونی وارد مرز پرویزخان عراق شوند اجازه حضور نخواهیم داد.

مدیرکل گمرک پرویزخان قصرشیرین در این نشست گفت: گمرک مجری سیاست‌های اقتصادی کشور در مرز‌ها و مسوول تشریفات قانونی، گمرکی صادرات و ترانزیت مبادلات تجاری است از این رو ۹۰ درصد کاری که اکنون در مرز رسمی پرویزخان و دیگر مرز‌ها برای خروج کالا و ترانزیت انجام می‌شود بر عهده گمرک است و دیگر نهاد‌ها تعهدی در قبال تشریفات کالا ندارند.

رضا قربانی افزود: بر اساس قانون امور گمرکی، گمرک مدیریت واحد مرز بوده و یک سازمان حاکمیتی است که مسوول اعمال مقررات صادرات و واردات و عبور کالا و احقاق حقوق دولت و نظارت و هماهنگی تمام سازمان‌های مستقر در مرز بوده و وظایف ذاتی خودش را به احدی واگذار نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه روان‌سازی ترافیک و تجارت در داخل مرز پرویزخان باید با هماهنگی تمام ادارات در مرز باشد، اظهار کرد: همکاران ما در مجموعه گمرک شبانه روز پای کار هستند و هرچه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این مرز فراهم باشد حجم مبادلات افزایش خواهد یافت.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این مرز رسمی بی نظمی‌هایی دارد و برای ساماندهی آن باید همه دستگاه‌ها شبانه روز پای کار باشند تا شاهد ساماندهی و روان‌سازی تجارت در آن باشیم.

قربانی ادامه داد: هم اکنون روزانه ۲ هزار کامیون صادراتی و ترانزیت سوخت وارد این مرز می‌شوند و تشریفات آن را مجموعه کارکنان گمرک انجام می‌دهند.

امین حیدریان مدیر پایانه مرزی پرویزخان در این جلسه گفت: بنابر اعلام فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین کوتاهی در ساماندهی مرز از کسی پذیرفته نیست و ما اجازه نخواهیم داد افرادی بخواهند مخل امنیت و ساماندهی مرز شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تردد در راه های مازندران عادی و روان است
  • وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی
  • آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه
  • روند عادی تردد کامیون ها در آستارا
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • باشگاه تراکتور: مذاکرات با چند گزینه پُرافتخار در جریان است
  • توسعه شهری ارومیه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد