Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس کمیته اقتصاد دانش بنیان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکالیف قانونی شرکت‌های سودده و بانک‌های وابسته به دولت نسبت به پرداخت حداقل چهل ‌درصد از هزینه امور پژوهشی خود، گفت: تاکنون یک درصد از عملکرد بودجه ای دستگاه ها در این خصوص اجرایی شده است.

سیده فاطمه حسینی امروز- چهارشنبه- در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در تشریح جلسه کمیته اقتصاد دانش بنیان کمیسیون اقتصادی مجلس، که به منظور بررسی عملکرد دستگاه ها در اجرای بند ط تبصره 9 قانون بودجه سال 97 برگزار شده بود، افزود: براساس بند ط تبصره 9 قانون بودجه 97 شرکت‌های سودده، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مکلفند، در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل چهل ‌درصد (40%) از هزینه امور پژوهشی خود را در مقاطع سه ماهه به میزان بیست و پنج درصد (25%)، به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند تا در راستای حل مسائل و مشکلات خود از طریق توافقنامه با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و جهاد دانشگاهی و در قالب طرح (پروژه)‌های کاربردی، عناوین پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، طرح (پروژه)‌های پسادکتری و طرح (پروژه)‌های تحقیقاتی دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی غیرشاغل به مصرف برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** مشکلات و موانع بانک ها و شرکت ها در کمیسیون بررسی شد
وی با بیان اینکه یکی از اهداف این نشست بررسی عملکرد دستگاه های مکلف در اجرای این قانون بوده است، بیان کرد: در این نشست همچنین تلاش کردیم مشکلات و موانع شرکت ها، بانک و موسساتی که بر اساس این قانون مکلف هستند را بررسی کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست چالش های موجود و مشکلات بر سر اجرایی شدن این قانون را مورد بررسی و بحث قرار دادیم، اظهار داشت: گزارش عملکرد اجرایی شدن این قانون که برخی از دستگاه ها در این جلسه ارائه کردند حاکی از اجرای ضعیف این قانون تا امروز بوده است.
رئیس کمیته اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه در عملکرد این بند از بودجه اشکال وجود دارد و می توان گفت که تا کنون حدود یک درصد اجرایی شده، تاکید کرد: نمایندگان دانشگاه ها در این نشست، در توضیح مشکلات اجرایی شدن این بند از قانون، اعلام کردند که آیین نامه اجرایی این قانون نیازمند دقت و شفافیت بیشتری است تا بتوان به صورت دقیق تری این قانون را اجرایی کرد.
به گفته سخنگوی فراکسیون جوانان مجلس، گزارش عملکرد دستگاه ها درباره اجرای این بند از قانون خوب و مطلوب نبود و تا امروز، تنها 8 دانشگاه توانستند از این مسیر برای گرفتن حمایت هایی برای پژوهش بهره ببرند.
حسینی تاکید کرد: لازم است برای جذب منابع برای اجرای این تبصره تدابیری در نظر گرفته شود و برای سال آینده نیز پیشنهاد جامع تری ارائه کنیم تا بتوانیم مشکلات احتمالی این بخش را رفع نمائیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه یکی از اهداف این بند از قانون بودجه 97 حمایت از دانشجویان دکترا، پژوهشگران دانشگاهی و جهت دهی بخش مالی پژوهش کشور است، گفت: ما بر این باوریم که در رشد اقتصادی ٨ درصدی قانون برنامه ششم کشور، سهم ٢.٨ درصدی بهره وری مهم است و یکی از عواملی که می تواند به ارتقای بهره وری بیانجامد، حمایت از پژوهش و ارتقای نیروی انسانی است.
حسینی با تاکید بر این نکته که باید از بهره وری برای پاسخگویی به چالش های شرکت ها و مسائلی که با آن روبرو هستند استفاده کرد، گفت: اگر آنها مسائل را برای پژوهش براساس اولویت نیازهایشان تعریف کنند، انتظار می رود اجرایی شدن این قانون نیز بتواند به دانشگاه ها کمک کند.
در جلسه کمیته اقتصاد دانش بنیان کمیسیون اقتصادی مجلس که به منظور بررسی عملکرد دستگاه ها در اجرای بند ط تبصره 9 قانون بودجه سال 97 با حضور سیده فاطمه حسینی رئیس این کمیته برگزار شد، نمایندگان دستگاه های مکلف، معاون پژوهشی وزارت علوم و نمایندگانی از وزارت اقتصاد، اداره کل خزانه داری، دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، شهید بهشتی و خوارزمی نیز حضور داشتند.
سیام*9121*3061*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس حسيني كميته اقتصاد دانش بنيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۳۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی

 سرهنگ یاوری  معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد در جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: طرح ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، با اولویت ۳۳۰ محله آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین در سراسر کشور و در یزد با اولویت سه محله و با محوریت کوپ‌ها و با مشارکت، حمایت، هدایت و نظارت مستقیم معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد اجرا خواهد شد.

وی هدف از تشکیل جلسه را هماهنگی بین دستگاه‌ها در خصوص اجرایی کردن این طرح عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات این سه محله باید توسط معتمدان محل و مشاوران کلانتری‌ها بررسی و احصا شود.

سرهنگ یاوری در پایان خاطر نشان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری تعامل خوب و سازنده بین دستگاه‌های اجرایی است، در پایان مقرر شد محل اجرای طرح با هماهنگی رئیس کلانتری و معتمدین محل مشخص و اطلاع رسانی کامل زمان و مکان اجرای طرح از طریق نصب بنر، نصب اطلاعیه، ارسال پیامک، فضای مجازی و... انجام و نیز مشکلات هر منطقه احصا و نیز هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌ها جهت اجرای طرح انجام و مشخصات نماینده هر دستگاه جهت شرکت در جلسات قبل و حین اجرای طرح اعلام شود.

جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و مردم نهاد از جمله استانداری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، آستان قدس رضوی، موسسه نسیم اسکان یزد و... در سالن جلسات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی معاونت اجتماعی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • تشریح اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • اجرای سه قانون جدید فوتبال در آمریکا؛ وقت‌کُشی به پایان می‌رسد؟
  • از هزینه‌های متفاوت ثبت ازدواج تا اجرای عقد آریایی!
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد