Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@07:58:54 GMT

سناتور آمریکایی به دنبال تصویب لایحه‌ ضد سعودی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۳۳۲۶

سناتور آمریکایی به دنبال تصویب لایحه‌ ضد سعودی

خبرگزاری مهر: سناتور «باب منندز» عضو ارشد حزب دموکرات آمریکا امروز چهارشنبه و در واکنش به قتل فجیع جمال خاشقجی منتقد ریاض در کنسولگری این کشور در استانبول و نیز ادامه جنایت‌های ریاض در تجاوز علیه مردم مظلوم در یمن در پیامی توئیتری اعلام کرد: این موضوع نگران کننده است.

عضو ارشد حزب دموکرات در این خصوص گفت: لازم است لایحه پاسخگوکردن عربستان سعودی و یمن را به تصویب برسانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه دربرگیرنده الزاماتی در خصوص گزارش‌های ویژه حقوق بشری بوده و رفتار‌های وحشتناک ریاض با زنان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

خاشقجی روز ۲ اکتبر بعد از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید. اما تاکنون جسد وی پیدا نشده و ریاض نیز با امتناع از معرفی افرادی که دستور قتل را صادر کرده اند، از همکاری در این پرونده امتناع می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سناتور آمریکایی عربستان یمن باب منندز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای ۹۶ دلار نیاز دارد

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که عربستان سعودی برای به تعادل رساندن بودجه خود به قیمت نفت بیش از ۹۶ دلار برای هر بشکه نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، صندوق بین‌المللی پول در چشم‌انداز اقتصادی منطقه‌ای خود اعلام کرد ریاض برای متعادل کردن بودجه خود به میانگین قیمت نفت ۹۶ دلار و ۲۰ سنت برای هر بشکه و نگه داشتن رقم تولید نفت خام در سطح روزانه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۴ میلادی نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، عربستان امسال به قیمت نفت بالاتر از آنچه پیش‌تر تصور می‌شد نیاز خواهد داشت، زیرا خود از پیشگامان برنامه کاهش عرضه نفت ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) است.

برآورد صندوق بین‌المللی پول نسبت به برآورد پیشین در ماه اکتبر ۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. این مؤسسه جهانی پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود که عربستان در سال ۲۰۲۴ روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

رقم برآوردی این صندوق برای قیمت نفت با هدف به تعادل رساندن بودجه عربستان بالاتر از قیمت کنونی برنت است که نزدیک به ۸۹ دلار معامله می‌شود.

سعودی‌ها ائتلاف اوپک‌پلاس را در زمینه کاهش عرضه برای جلوگیری از مازاد عرضه و تقویت قیمت‌ها رهبری کرده‌اند و از ژوئیه گذشته کاهش تولید داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای را در دستورکار داشته‌اند.

اقدام‌های اوپک‌پلاس به بهبود بازارهای جهانی نفت خام کمک کرده است، اما از آنجا که ریاض کاهش عرضه داوطلبانه را در دستور کار دارد، برای جبران کمبودها در بودجه به قیمت‌های بالاتر نفت نیاز دارد.

ریاض برای تحقق اهداف جاه‌طلبانه محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان که شامل صرف صدها میلیارد دلار برای پروژه‌های مختلف از جمله طرح کلانشهر «نئوم» تا به خدمت گرفتن ستاره‌های فوتبالی جهان است، به درآمدهای نفتی بالای نیاز دارد.

دولت عربستان به‌عنوان راهی برای پر کردن شکاف‌ها به بدهی متوسل شده و در ژانویه امسال ۱۲ میلیارد دلار اوراق قرضه است که معادل بیش از نیمی از کسری مالی پیش‌بینی‌شده برای سال جاری میلادی می‌شود.

دیگر خبرها

  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • تصویب لایحه مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران، روسیه و چین
  • ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای ۹۶ دلار نیاز دارد
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک، به بسته حمایتی رژیم صهیونیستی و اوکراین اضافه می‌شود