Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@19:17:18 GMT

تقدیر از احمد نقیب زاده استاد علوم سیاسی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۳۴۰۴

تقدیر از احمد نقیب زاده استاد علوم سیاسی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در این مراسم که به همت انجمن انجمن علوم سیاسی، انجمن مطالعات صلح و خانه اندیشمندان علوم انسانی با هدف تجلیل از پیشکسوتان عرصه علوم انسانی عصر روز چهارشنبه برگزار شد، از تلاش و مجاهدت این استاد دانشگاه قدردانی و از سوی دانشگاه تهران و موسسات و مراکز برگزارکننده این مراسم هدایایی به این استاد دانشگاه اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داود فیرحی، استاد دانشگاه تهران در سخنانی در رابطه با دکتر نقیب‌زاده، او را فردی شیک‌پوش و منظم دانست و گفت: از همان ابتدا که در زمان دانشجویی، ایشان را دیدم، به دلم نشستند و آرزویم این بود که سال‌ها در کنار استاد باشم و این آرزو برآورده شد. از زمانی که ایشان تاریخ روابط بین‌الملل درس داده‌اند تاکنون ما هم‌هجره هم هستیم. اساسا به دو قصد به دانشگاه می‌آیم؛ اول به قصد دانشجوها و دوم به قصد دیدن دکتر نقیب‌زاده.

وی گفت: استاد نقیب‌زاده و دکتر بشیریه از جمله اساتیدی هستند که نظریه‌ها و تئوری‌های علم سیاست را تدریس می‌کردند. یکی جامعه‌شناسی را به روابط بین‌الملل وصل کرد و دیگری از مباحث اسلامی به جامعه‌شناسی متصل شد. آقای نقیب‌زاده از روابط بین‌الملل به حوزه جامعه‌شناسی کشیده شده‌اند و به این شکل، جامعه‌شناسی سیاسی غنی شد.

فیرحی گفت: حضور استاد نقیب‌زاده در دانشگاه دو ارزش داشت. اول آن که تکثر تئوری‌ها در دانشکده شکل گرفت و دوم، انسجامی است که در آثار و تألیفاتشان وجود داشت و برای دانشجویان و علاقه‌مندان محل خیر و برکت بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: من در دکتر نقیب‌زاده هیچ‌گاه جانبداری‌های رادیکال ندیدم و این که در دیدگاه‌هایشان و بیان آنها تعصبی داشته باشند. ایشان دارای اخلاق علمی هستند و دقیق و رک بودن از ویژگی‌های دیگر ایشان است و همچنین پیش‌بینی‌های بسیار دقیقی از تحولات دارند که برخی از آنها اتفاق افتاده و برخی نشانه‌هایش دیده می‌شود. در آقای نقیب‌زاده همیشه اوج صداقت را دیده‌ام و دلسوزی ایشان برای شاگردانش زبانزد است.

همچنین در ادامه قاسم افتخاری از اساتید دانشگاه تهران که نقیب‌زاده از جمله دانشجویان او بوده است، این استاد برجسته را در پژوهشگری زبانزد دانست و گفت: دانشمندان خود به خود به وجود نمی‌آیند بلکه تربیت می‌شوند و امیدواریم مثل آقای نقیب‌زاده در کشور بیشتر تربیت کنیم.

علی دهباشی، از اساتید دیگر دانشگاه نقیب‌زاده را آبروی دانشگاه تهران در هاروارد دانست و گفت: آبروی دانشگاه تهران به واسطه این اساتید به وجود آمده است و نقیب‌زاده ادامه نسل افرادی مثل دکتر سیاسی و احسان نراقی است.

وی نقیب‌زاده را دارای شجاعت اخلاقی و سیاسی دانست و گفت: وقتی از صحبت‌های دکتر نقیب‌زاده برای ابراهیم گلستان تعریف می‌کردم، او با تعجب می‌گفت: کرمانی و این همه شجاعت.

همچنین قدیر نصری، از اساتید دانشگاه در این مراسم گفت: شرم، مانع احمد نقیب‌زاده شد تا بلندگوی کسی شود و یا کم‌فروشی کند و سهم خود را به سرزمینش پرداخت نکند. من معتقدم او سهم خود را به این مرز و بوم و نسل‌های مختلف پرداخته است.

همچنین نسرین مصفا و ابوالفضل دلاوری، از اساتید دانشگاه تهران در این مراسم حضور و سخنرانی داشتند.

در پایان دکتر احمد نقیب‌زاده، استاد برجسته دانشگاه تهران در سخنانی کوتاه از برگزارکنندگان این مراسم قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخلاق استاد دانشگاه پیشکسوتان جامعه دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: دکتر میثم معزی در این خصوص افزود: در کمتر از پنج روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند شدیم که به جرأت یک جهش بی سابقه بوده و از همه عزیزان تشکر می کنیم چرا که قطعا این حرکت و همبستگی در ادامه منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این هفته ده عمل پیوند اعضا داشتیم که ۴ مورد آن به پیوند کبد و ۶ مورد آن به پیوند کلیه اختصاص یافت.

دکتر معزی در خاتمه اظهار داشت: تشکر ویژه و صمیمانه دارم از رضایت خانواده های بیماران اهدا کننده و کلیه اعضای گروه پیوند، اعم از گروه های جراحی پیوند ، جراحی عروق، ارولوژی ، بیهوشی و کلیه پرستاران و کادر پشتیبانی، که با اقدامات لازم و فوری زمینه ساز این حرکت شایسته شدند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899579

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران