Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس خانه معدن کردستان گفت: در چند ساله اخیر به علت تحرکات افراد سودجو متأسفانه معارضینی از روستائیان منطقه به ویژه در شهرستان‌های قروه و بیجار، صاحبان معادن را با مشکلات جدی روبرو ساخته‌اند. ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، شوذب جباری در ششمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق سنندج که با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان در اتاق بازرگانی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امنیت اقتصادی نخستین شرط موفقیت اقتصادی در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه امنیت اقتصادی در استان کردستان بسیار شایان توجه بوده و نسبت به بسیاری از استان‌های کشور به مراتب بهتر است.

رئیس خانه معدن استان کردستان با اشاره به اینکه 350 واحد معدنی در استان کردستان فعال است، تصریح کرد: سه هزار نفر به‌صورت مستقیم در این معادن مشغول به کار هستند.

وی اذعان کرد: در چند ساله اخیر به علت تحرکات افراد سودجو متأسفانه معارضینی از روستائیان منطقه به‌ویژه در شهرستان‌های قروه و بیجار، صاحبان معادن را با مشکلات جدی روبرو ساخته‌اند.

سنندج| تنها 15 درصد معادن کردستان مورد اکتشاف قرار گرفته است 241 معدن استان کردستان غیرفعال است معادن ایران؛ استانداردهای غیراجباری، نظارتهای تشریفاتی

جباری افزود: یک سری از معادن در شرایط ظالمانه تحریم تعطیل شده است و برخی دیگر از معادن نیز با موانع معارضی از سوی مردمان بومی منطقه روبرو هستند.

وی با ابراز تأسف از اینکه بسیاری از مسئولان در برخی نقاط هیچ‌گونه اراده‌ای برای حل این مشکل از خودشان نشان نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نیز به دلیل بحث انتخاباتی شخصی خود به این حوزه ورود پیدا نمی‌کنند.

رئیس خانه معدن استان کردستان با ذکر اینکه در شرایط کنونی اگر نتوان مشاغل شکل گرفته در معادن را حفظ کرد، بیکاری در استان گسترش خواهد یافت، یادآور شد: بسیاری از این معارضین به تحریک یک سری افراد سودجود مانع تراشی می‌کنند که رفع این محدودیت‌ها نیازمند برخورد جدی و قانونی است.

انتهای پیام/ن

R7848/P1361/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام جوان سنندجی در تاریخ ملی کشور ثبت شود

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: نام جوان سنندجی (آرمان بنفشی) باید در تاریخ ملی کشورمان و تاریخ استان کردستان ثبت شود چون باعث نجات جان چندین نفر دیگر شد و جان خود را در این راه فدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عزت رضایی ظهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج که با محوریت روز سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نام و یاد جوان اهل شهرستان سنندج را که در هفته جاری جان چهار نفر از همشهریان سنندجی را نجات دادند، گرامی می‌داریم که دوباره نام افراد فداکاری همچون دهقان فداکار (ریزعلی خواجوی) را در دل‌ها زنده کرد.

وی افزود: نام این جوان (آرمان بنفشی) باید در تاریخ ملی کشورمان و تاریخ استان کردستان ثبت شود چون باعث نجات چندین نفر دیگر شد و جان خود را در این راه فدا کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی رویدادی مهم‌تر از روز سنندج نداریم و این مطالبه اصلی شورای شهر از ادارات است و همه باید پای کار باشند.

رضایی اضافه کرد: شورای شهر نیز در این هفته از هیچ تلاشی دریغ نکرده و همچون گذشته پای کار است.

وی گفت: از نظرات صاحب‌نظران و پیشکسوتان نیز باید در اجرای برنامه‌های هفته سنندج استفاده شود و بزرگان این شهر در این هفته مورد تقدیر قرار گیرند.

کد خبر 746950

دیگر خبرها

  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • سنندج ،پایتخت دف جهان
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • نام جوان سنندجی در تاریخ ملی کشور ثبت شود
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • گره هنر و خلاقیت در تار و پود فرش کردستان
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند