Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@10:27:01 GMT

استاندار جدید اصفهان انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۳۴۲۷

در جلسه چهارشنبه هیأت وزیران «عباس رضایی» استاندار پیشنهادی اصفهان از هیأت وزیران رأی اعتماد گرفت و اعضای دولت از خدمات محسن مهرعلیزاده، استاندار پیشین این استان تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه از اصفهان به عنوان استانی مهم با ویژگی های خاص و قرار گرفتن در قلب کشور، با مردمانی انقلابی، پرشور، متدین و علاقه مند به ایران یاد کرد و گفت: اصفهان سهم بالایی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت تاریخی مردم ایران در جنگ تحمیلی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور استاندار را به رعایت اعتدال و میانه روی توصیه کرده و همه جناح های فعال در عرصه سیاسی را فرزندان انقلاب و ایران دانست و افزود: بدون اعتدال، در داخل، منطقه، جهان اسلام و کل جهان سیاسی اداره امور میسر نخواهد بود.

 روحانی امنیت، هم زیستی مسالمت آمیز و یاری به یکدیگر را از ثمرات اعتدال و میانه روی دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کریم مسلمانان را الگوی اعتدال همه مردم معرفی می کند.

رئیس جمهور، استان اصفهان را به دلیل برخورداری از حوزه علمیه مهم، علمای بزرگ و با عظمت، ستود و وجود شخصیت بزرگی چون آیت الله مظاهری از اساتید بزرگ فقه و اصول و استاد والای اخلاق را برای استان مغتنم شمرد و استاندار را به رعایت رهنمودهای ایشان توصیه کرد.

روحانی از زاینده رود به عنوان یکی از مظاهر مهم زیبایی های استان و جذب گردشگر و توسعه کشاورزی یاد کرد و مسئله حفظ و احیای این رودخانه در چارچوب سیاست های آبی کشور را از مأموریت های وزارت نیرو و استاندار برشمرد.

رئیس جمهور همچنین پیگیری موضوع تنش آبی و اتخاذ تدابیر مناسب برای بهبود وضعیت آبی استان را مورد تأکید جدی قرار داد و همه دستگاه های مسئول را به همکاری در این باره دعوت کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استاندار اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرید الدین نصریوف صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار اصفهان اظهار کرد: اصفهان نخستین شهر ایران نیست که از آن بازدید می‌کنم اما علاقه من به اصفهان زیبا هیچ‌گاه از قلبم بیرون نخواهد رفت.

وی افزود: روز گذشته بازدید و گفت‌وگوی خوبی در اتاق بازرگانی اصفهان داشتم و با تولیدکنندگان بزرگ اصفهان آشنا و متوجه شدم که تمایل دارند با ازبکستان همکاری و تعامل داشته باشند.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: سال گذشته مبادلات کالایی میان ازبکستان و ایران بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بوده است اما با تعامل رؤسای جمهور دو کشور برنامه‌ریزی شده تا این رقم به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

وی ادامه داد: امیدواریم در این تعاملات اصفهان نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: اولویت ما این است که کنفرانس ویدویی با حضور تولیدکنندگان اصفهان و ازبکستان برگزار کنیم و من شخصاً رابط این تعامل خواهم بود.

وی اظهار کرد: امیدوارم همکاری میان دو کشور با محوریت اصفهان روز به روز بیشتر شود و ما در راستای ایجاد این همکاری تلاش خواهیم کرد.

همچنین سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار اظهار کرد: استان اصفهان یکی از مهمترین استان‌های ایران اسلامی است، این استان در بسیاری از حوزه‌های صنعتی، تولیدی و اقتصادی رتبه نخست کشور را دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان مهد فرهنگ و هنر است، اظهار کرد: این استان مهد بسیاری از هنرهای اصیل ایرانی است و هنرمندان متعددی در اصفهان زندگی می‌کنند همچنین هنر صنایع دستی اصفهان در کشور و جهان زبانزد است.

وی گفت: در حوزه علم و فناوری نیز دانشگاه‌های معتبری در اصفهان مستقر هستند همچنین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و سایر شهرک‌های صنعتی و تولیدی اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی را در حوزه علم و فناوری دارند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان در حوزه درمان و پزشکی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد به نحوی که بیمارستان‌های ما میزبان گردشگران سلامت هستند.

مرتضوی گفت: استان اصفهان می‌تواند نقش ویژه‌ای در تعاملات میان دو کشور که مورد تأکید رؤسای جمهور ایران و ازبکستان است ایفا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در رتبه هجدهم تعاملات بین‌المللی و تجاری کشور ازبکستان هستیم که لازم است با تعاملات بیشتر زمینه گسترش همکاری‌ها به خوبی شکل بگیرد.

استاندار اصفهان گفت: فراهم کردن زمینه همکاری اتاق بازرگانی ازبکستان با اتاق بازرگانی اصفهان می‌تواند شرایط مناسبی را جهت گسترش ارتباطات و تعاملات ایجاد کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هفته آینده اصفهان میزبان رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی است از این رو زمینه مناسبی جهت ایجاد روابط و تعاملات تجاری و اقتصادی فراهم خواهد شد و این موضوع مورد تأکید ما است.

کد خبر 6087479

دیگر خبرها

  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد
  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • انتخاب رئیس جدید هیئت کارگری استان اصفهان
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • استانداران جدید مازندران و لرستان مشخص شدند