Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه ترکیه با درخواست دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای قطع واردات محصولات نفتی از ایران در ضرب‌الاجل ۶ ماهه موافقت نکرده است.

«مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه بعد از دیدار با «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن گفت: «من نمی‌توانم منابع انرژی‌ام را ظرف ۶ ماه یا دو سال متنوع کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به نوشته بلومبرگ، وزیر خارجه ترکیه در ادامه همچنین تصریح کرد: «هیچ‌کس حامی این تحریم‌ها نیست. این تصمیم یکجانبه ایالات متحده است.»

ترکیه یکی از ۸ کشوری است که بعد از بازاعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران در بخش انرژی و بانکی، از معافیت‌های تحریمی برخوردار شده است.

دولت آمریکا از این ۸ کشور خواسته واردات نفت خود از ایران را ظرف یک دوره ۶ ماهه به طرز محسوس کاهش دهند. چاووش اوغلو گفت: آمریکا جزئیات مربوط به میزان مدنظر برای کاهش واردات را مشخص نکرده است.

پیش از این، وزیر انرژی ترکیه گفته بود معافیت‌های آمریکا تنها یک چهارم واردات نفت ترکیه از جمهوری اسلامی ایران را شامل می‌شود. این رقم به معنای آن است که ترکیه خرید نفت خام از ایران را از ۱۱.۵ میلیون تن در سال گذشته به حدود ۳ میلیون تن برساند.

خروج از برجام و تحریم‌ها

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد.

دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از روز ۱۴ آبان‌ماه از سر گرفته شده‌اند.

دولت ترامپ، در این بسته تحریم‌ها از تلاش‌های اولیه برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران عقب‌نشینی کرده و برای ۸ کشور معافیت از تحریم‌های نفتی صادر کرد.

تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکیه قطع گاز ایران تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش توسط آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه الجزیره قطر، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی تندرو کابینه نتانیاهو نیز در واکنش به این اقدام احتمالی واشنگتن افزود: تحریم آمریکا علیه ارتش اسرائیل، دیوانگی مطلق است.

وی افزود: این اقدام واشنگتن همچنین تلاشی برای آن است که دولت فلسطین را بر ما مسلط کند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری اکسیوس شنبه شب به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکرد، گفت: واشنگتن بزودی گردان" نتزا یهودا" وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری، تحریم می‌کند.
آکسیوس افزود این اولین باری است که آمریکا یک واحد نظامی اسرائیل را تحریم می‌کند و بزودی تحریم این گردان (افراطی) از سوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام می‌شود.

این پایگاه خبری آمریکایی به نقل از منابعی که آنها را آگاه خواند، افزود: تحریم‌ها مانع از دریافت هر نوع کمک یا آموزش نظامی به این گردان و اعضای آن می‌شود.

گردان نتزا یهودا در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک واحد ویژه برای سربازان فوق ارتدوکس یهودی تشکیل شد.

آکسیوس افزود که این گردان مستقر در کرانه باختری «به مرکز جذب بسیاری از جوانان شهرک‌نشین راست‌گرای افراطی» که در هیچ گردان دیگر ارتش رژیم اسرائیل دیگری پذیرفته نشده‌اند، تبدیل شده است.
در سال‌های گذشته تصاویر زیادی از جنایت سربازان گردان نتزا یهودا علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری اشغالی منتشر شده است.

سال گذشته، در حین یورش گردان ۹۷ نتزا یهودا وابسته به ارتش رژیم اسرائیل به منطقه «تلونیم» واقع در غرب رام‌الله، نظامیان وابسته به این گردان که فکر می‌کردند کسی آن‌ها را نمی‌بیند، چند شهروند فلسطینی غیرنظامی را به‌شدت مورد ضرب و جرح و شتم قرار دادند؛ غافل از اینکه تعدادی دیگر از فلسطینیان در حال رصد و ضبط این توحش ارتش اسرائیل هستند.

به گزارش ایرنا، پیش از این، گروهی از نماینده دموکرات کنگره آمریکا ادعای جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی ناقض قوانین بین‌المللی نیست را رد و تاکید کردند که (رژیم) اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند.

در نامه‌ای که از سوی ۲۶ قانونگذار آمریکایی خطاب به لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه و آوریل هاینس مدیر اطلاعات ملی آمریکا نوشته شده است، این نمایندگان کنگره آمریکا به مقام‌های دولت بایدن یادآور شده‌اند که برخلاف ادعای رئیس جمهور آمریکا، نحوه استفاده نظامیان رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی با قوانین این کشور و قوانین بین‌المللی مطابقت ندارد.

دیگر خبرها

  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم اسرائیل توسط آمریکا
  • احتمال «تحریم یک گردان ارتش اسرائيل» توسط آمریکا به دلیل «نقض حقوق بشر»
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش توسط آمریکا
  • آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند