Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@01:25:34 GMT

تقوا اساس شکل گیری بسیج است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۳۴۹۳

تقوا اساس شکل گیری بسیج است

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، در دیدار فرماندهان سپاه فجر استان فارس به مناسبت هفته بسیج گفت: اساس شکل گیری بسیج بر تقوا است و توسط فردی بنا نهاده شد که امام متقین و عارفان و غیرتمندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب امروز (30 آبان) در دیدار فرماندهان سپاه فجر استان فارس به مناسبت هفته وحدت گفت: اساس شکل گیری بسیج بر تقوا است و توسط فردی بنا نهاده شد که امام متقین و عارفان و غیرتمندان است، امام مقاومت و پایداری و پیشوای تمام کسانی است که دل و جانشان به عشق اسلام و مکتب اهل بیت (ع) می تپد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنرانی های امام خمینی(ره) افزود: برخی بسیجی ها پای صحبت های امام گریه سر می دادند و اثر همان ندبه ها برای نسل های جدید و جوان هایی که حالا، هم سن و سال آنها هستند پابرجاست چراکه این عواطف، عواطف معمولی و عادی نیست.

 

مسئول حوزه علمیه رضویه با تاکید بر اینکه جدا شدن از تعلقات مادی و دنیوی کار کوچکی نیست و حضور در جلسات، محافل و حوزه باعث ساده شدن این انقطاع نمی شود، تاکید کرد: اگرچه ممکن است افراد در اوج معنویت و توجه به خدا باشند اما بسیجیان در میدان عمل از همه چیز خود بریدند تا به حق تعالی بپیوندند.

 

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با با بیان اینکه مقام معظم رهبری هر زمان که با پاسداران و بسیجیان دیدار دارند با چهره ای گشاده و باز، آنها را ملاقات می کنند، یادآور شد: از چهره ایشان مشخص است که دارای شعف قلبی و با بسیجیان انس دارند رهبر معظم انقلاب بسیجیان را یکی از اسبابی می دانند که خداوند متعال برای دوام و ثبات انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش های متعالی آن عطا کرده است.

 

آیت الله دستغیب افزود: مقام معظم رهبری نیز همچون امام راحل(ره) توکل عجیب و حیرت آوری به خداوند متعال در سخت ترین شرایط و حالات دارند و تمام کسانی که در گام های اول شاهد صحنه ها بودند می دانند اینطور نیست که الان در اوج مقابله با توطئه های دشمن باشیم، شکل قضیه فرق کرده و دشمنان هر روز در پی یک توطئه علیه انقلاب ما هستند اما رهبر فرزانه انقلاب با آرامش قلبی و اطمینان خاطر بارها تاکید کردند که خدا با ماست و هدایت می کند.

 

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ادامه داد: بسیجیان پیروان خالص و مخلص امام و رهبری در این مسیر انقلاب و مسئولیت سنگین هستند و به معنای اعم همه مردم بسیجی هستند اما به معنای اخص نباید از نقش بسیجیان در مسیر انقلاب غافل شد، بسیجیان افراد انقلابی، آماده به کار و مهذب هستند که برای مشارکت در تمام زمینه ها ساخته شده اند.

 

مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز ضمن بیان خاطره ای از شهید عبدالحمید بیان کرد: مدتی در خدمت ایشان بودیم و هر صبح از ما می خواستند که برای شهادتشان دعا کنیم اما با توجه به اینکه امام(ره) ما را اینطور تعلیم داده بودند که برای پیروزی بسیجیان و اسلام و انقلاب دعا کنیم ما نیز چنین دعا می کردیم.

 

آیت الله دستغیب افزود: در عصر ما کسانی به برکت خاندان عصمت و طهارت (ع) پا گرفتند که نمونه آن امام خمینی(ره) هستند که منادی حق بودند و یکی از یاران نخستین او امروز زمام امور را به اراده خداوند در دست دارد و راسخ و ثابت قدم در این عرصه ایستاده و اینها کسانی هستند که قرآن نوید آنها را داده است.

 

وی تاکید کرد: باید چشممان را به روی عناصری که شیطان صفت هستند ببندیم و البته این به معنای غافل بودن از دشمن نیست بلکه به این معنی است که نباید در چشم ما بیایند زیرا آنها هیچ هستند و اسرائیل و هم پیمانان او در این زمره قرار دارند، اینان وقتی با حرکت قاطعی از طرف کسانی که اهل هستند مواجه می شوند، وحشت و ترس آنها را فرا می گیرد و اینها به شدت از امام و رهبری و کسانی که تابع این بزرگواران هستند مرعوبند و واهمه دارند، خداوند این رعب را در دل آنها انداخته و یک مرتبه تمام معادلاتشان به هم می ریزد.

 

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری به اشاره به آغاز هفته وحدت، تاکید کرد: به نداهای تفرقه افکن توجه نشود و تمام کسانی که پیرو قرآن و مکتب اهل بیت (ع) هستند باید منادی وحدت باشند، وحدت شیعه و سنی و همچنین تقویت وحدت بین کسانی که هوادار انقلاب، نظام و همچنین حافظ و نگهبان این ارزش ها هستند، ضرورت دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: لباس روحانیت و لباس سپاه خیلی مقدس است، این قداست ها با رفتار و اخلاق خودمان نسبت به اکرام و احترام و تواضع در برابر دیگران افزایش می یابد.

 

آیت الله دستغیب با بیان اینکه بسیجی تدبیر یک انسان کامل الهی است، اظهار کرد: کسانی که الگوبرداری می کنند و در مسیری وارد می شوند باید دید چقدر موفق می شوند که نمونه الگوبرداری از بسیج ما، «حشد الشعبی» در عراق است و اینها زمینه ساز تقدیر خداست؛ چراکه خداوند خواسته ما یک حرکتی را آغاز کنیم و خدا نیز باب تفضل و عنایات خود را بگشاید، یکی از این تدبیرها انسجام و وحدت به ویژه در بین خواص بوده و اینکه پرهیز کنیم از آنچه ابزار دست دشمن می شود که این بزرگترین تدبیر است؛ رهبر فرزانه انقلاب نیز در مواضع سیاسی و اجتماعی امکان ندارد فروگذار کنند.

 

وی یادآور شد: استان فارس در مسائل مربوط به امنیت، مقاومت، پایداری و در حوزه سپاه و بسیج نه تنها عقب تر از دیگران نیست بلکه جلوتر هم هست و اگر عقب ماندگی هم وجود دارد باید جبران شود.

 

 

 

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی هفته وحدت ارومیه هفته بسیج بیرجند وحدت هفته کتاب و کتابخوانی ارزانی خراسان جنوبي آذربایجان غربی تولیت حرم شاهچراغ ع هفته بسیج در فارس رعایت تقوا فرماندهان سپاه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی ع تقوای الهی برنامه های هفته بسیج هفته بسیج سپاه فجر فارس حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع تقوا حضرت شاهچراغ ع آستان مقدس احمدی و محمدی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس

مدیر اداره هنرهای تجسمی بسیج، از تولید تازه‌ترین طرح گرافیکی به مناسبت پنجم اردیبهشت، سالروز شکست هیمنه آمریکا در واقعه طبس خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رضا خوش‌تراش پسندیده مدیر اداره هنرهای تجسمی بسیج در این زمینه گفت: همزمان با فرارسیدن پنجم اردیبهشت، و سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس، مرکز هنرهای تجسمی انقلاب (مهتا) بنا بر یکی از فرمایشات ویژه حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با موضوع شکست آمریکا در قالب یک طرح گرافیکی تازه‌ترین تولید خود را رونمایی کرده است. این طرح با وام گرفتن از این سخن از معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: " شن ها مامور خدا بودند " تولید شده است.

هنرمندان تجسمی در خط مقدم واکنش به تنبیه رژیم صهیونیستی

خوش‌تراش پسندیده افزود: موضوع شکست و درهم کوبیده شدن استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی غاصب، کنش‌های فرهنگی و سیاسی بسیاری را برانگیخته است. از این‌رو اداره بسیج هم برخود واجب دانست که به این موضوع ضریب ویژه‌ای بدهد و در همین راستا باید تولیدات فاخر و ارزشمند را در دستور کار قرار داد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری که جملگی از جهان‌بینی والایی برخوردارند، اداره هنرهای تجسمی بسیج در نظر دارد که در راستای منویات ایشان این‌گونه طرح‌ها را به منصه ظهور درآورد.

فایل طرح‌ها از اینجا قابل دریافت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد /جامعه را به سمت لجبازی نبریم
  • طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس
  • حمله کنندگان سایبری به عضو دفتر رهبری، از چه کسانی خط می‌گیرند؟
  • هزینه تراشی به سبک احمدی نژاد /حمله کنندگان سایبری به عضو دفتر رهبری ، از چه کسانی خط می گیرند؟