Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:23:13 GMT

باید بازسازی مناطق سیلزده تنکابن سرعت گیرد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۳۶۳۹

باید بازسازی مناطق سیلزده تنکابن سرعت گیرد

نوشهر - ایرنا - سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: تمامی نیروها در مناطق آسیب دیده شهرستان تنکابن فعالیت دارند اما سرعت و نحوه کار پس از گذشت یک ماه از وقوع سیل برای مردم رضایت بخش نیست و باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رازجویان عصر چهارشنبه در جلسه بررسی روند بازسازی مناطق سیلزده شهرستان تنکابن که در بخشداری نشتا برگزار شد، افزود: اقدامات انجام شده در طول یک ماه گذشته بخشی از مشکلات را برطرف کرد اما بخش دیگری از مشکلات بویژه ساماندهی و ایمن سازی رودخانه ها باقی مانده که باید هر چه سریعتر آن را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: برای برداشت مصالح مازاد باید هر چه سریعتر از طریق مزایده اقدام و پیمانکاران را معرفی نمود تا هر چه سریعتر رودخانه های منطقه را پاکسازی نمایند.
رازجویان به برخی از مشکلات روستاهای سیلزده هم اشاره کرد و اظهار داشت: راه ارتباطی روستای تقی آباد که مسیر عبور ماشین های سنگین به روستاهای پلطان و مهاجرآباد است باید ایمن سازی شود تا مشکلی از بابت رانش زمین به وجود نیاید.
وی خاطر نشان کرد: برای پل روستای پلطان باید یک گوشواره اضافی به همراه یک آبراه کناری ایجاد شود و دیواره سازی آن در مناطق بالادست در دستور کار قرار گیرد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران همچنین خواستار احداث سریع دیوار حفاظتی در روستای تالش محله شد و اعلام کرد که برای این منظور اعتبار بیشتری را در نظر خواهیم گرفت.
وی یادآور شد: دو هفته دیگر به مناطق سیلزده شهرستان تنکابن خواهیم آمد تا نتیجه بخش بودن این جلسات از نزدیک شاهد باشیم.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز در این جلسه گفت: از سوی دولت مبلغ 500 میلیارد تومان برای جبران خسارت های بخش زیرساخت ها در نظر گرفته شده که تاکنون 50 میلیارد تومان به صورت علی الحساب به استان ابلاغ شده که 40 درصد آن به تنکابن اختصاص یافته است.
علی اصغر احمدی افزود: 35 میلیارد تومان در حوزه زیرساخت به بنیاد مسکن از سوی دولت ابلاغ شده و 86 میلیارد تومان نیز تسهیلات روستایی برای خسارت دیدگان در نظر گرفته شده است.
وی پاکسازی رودخانه ها از مصالح مازاد را کار بسیار سختی دانست و اظهار داشت: برداشت مصالح مازاد از رودخانه ها در کوتاه مدت امکان پذیر نیست اما باید روند کار تسریع یابد چرا که در سیل بعدی شاهد خسارت های بیشتری خواهیم بود.
احمدی با اشاره به اینکه باید با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی جلوی اتفاقات بعدی را بگیریم تا مردم بیش از این متضرر نگردند،
یادآور شد : برای پاکسازی رودخانه ها باید از پیمانکارانی استفاده شود که به کار در رودخانه ها آشنایی داشته باشند تا مشکلات این بخش هر چه سریعتر برطرف گردد.
فرماندار ویژه شهرستان تنکابن با بیان اینکه در سیل مهرماه 27 واحد مسکونی کاملا تخریب شده بود، افزود : یک هزار و 200 واحد مسکونی نیز بین 30 تا 60 درصد دچار آبگرفتگی شده بودند که هم اکنون بیشترین مراجعات را در این زمینه داریم.
سید امیر حسینی جو افزود : مردم به واسطه مشکلاتی که در برف سال 92 ، سرمازدگی سال 95 و سیل اخیر داشتند ، دیگر تحمل خسارت های مجدد را ندارند و باید نقاط آسیب پذیر منطقه هر چه سریعتر برطرف گردد.
وی خسارت های برآورده شده سیل اخیر را 680 میلیارد تومان اعلام کرد و با انتقاد از اعتبارات در نظر گرفته شده برای جبران خسارت ها، اظهار داشت: رقم اختصاص داده شده همچون قطره ای در اقیانوس است و باید اعتبارات بیشتری در این زمینه در نظر گرفته شود.
حسینی جو خاطرنشان کرد: اجرای دیواره حفاظتی برای روستای کترا ، احداث سردهنه های زراعی ، احداث پل توکله و ساماندهی رودخانه ها باید در اولویت قرار گیرد تا بخشی از مشکلات سیل اخیر برطرف گردد.
پیش از این جلسه، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی به همراه مدیران شهرستانی از مناطق سیلزده شهرستان تنکابن بازدید کردند.
سیل 13 مهرماه که در غرب استان مازندران رخ داده است باعث تخریب زیرساخت ها ، واحدهای مسسکونی ، باغ ها و مزارع کشاورزی مردم در تنکابن شده است.
شهرستان 165 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
/1602/7513/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل بازسازي تنكابن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و وزش تندباد آذربایجان غربی را فرا می گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، براساس بررسی آخرین  نقشه‌های پیش یابی و با فعالیت سامانه بارشی،  بارش باران وبرف و وزش باد (درمناطق کوهستانی کولاک برف) مه گرفتگی وکاهش دید، تندباد‌های  لحظه‌ای و احتمال سقوط بهمن در استان ادامه دارد.

براساس هشدارزرد شماره ۵۷ این مخاطره در کلیه مناطق استان تا  پایان وقت روزشنبه ۲۶ اسفند  ادامه دارد.

اثرات این مخاطره آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در   جاده‌های کوهستانی  خواهد بود.

در این شرایط آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده ها-خود داری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی –اجتناب از سفر غیر ضرور و  احتیاط درتردد‌های شهری و جاده‌ای -محکم سازی سقف گلخانه‌ها و سازه‌های سبک توصیه می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • ترمیم و بازسازی فنس‌های حفاظتی پناهگاه حیاط وحش لوندویل آستارا
  • پرداخت هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای زلزله زده خوی
  • جاده‌های شمال قفل شد/ ترافیک پرحجم در محورهای شمالی
  • ترافیک پرحجم در محورهای مازندران؛ جاده‌های شمال قفل شد
  • پیشرفت ۹۳ درصدی بازسازی مناطق زلزله زده خوی
  • افزایش سرعت وزش باد در سیستان و بلوچستان
  • بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی الگوی خوب مدیریتی است
  • پیشرفت بازسازی مناطق زلزله زده خوی به ۹۳ درصد رسید
  • حضور غافلگیرکننده هواپیمای مافوق صوت در رودخانه (فیلم)
  • بارش باران و وزش تندباد آذربایجان غربی را فرا می گیرد