Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، گفت : اعتیاد پدیده خانمان سوزی است که اگر با آن به موقع مقابله نشود اثرات سوئی از خود به جا خواهد گذاشت.

وی گفت : امروز اعتیاد یکی از پدیده‌هایی است که ده‌ها هزار نفر در سطح کشور را آلوده کرده که برای مقابله با آن باید به صورت جدی و شبانه روزی تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند با بیان اینکه امروز نسل جوان به شدت در معرض آسیب اعتیاد قرار دارد، نسبت به آمار‌های منتشره در خصوص کاهش سن اعتیاد هشدار داد و افزود : باید برای مقابله با این پدیده و بلای خانمان سوز فکری اساسی کرد تا بتوانیم جوانان خود را از گرفتار شدن در دام آن نجات دهیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان ما کم و بیش درگیر بحث مواد مخدر و اعتیاد است، گفت: قدم اول برخورد با خرده فروشان در سطح محله‌های آلوده و حاشیه‌ای است تا دسترسی مردم و بخصوص جوانان به مواد کاهش یابد.

وی تصریح کرد: برای این کار نیز باید همه دستگاه‌های اجرایی و مسئول پای کار باشند و با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر به صورت قانونی و به شکل قاطعانه برخورد کنند.

بازوند یادآوری کرد: اینکه همه ما به تنهایی از نیروی انتظامی انتظار داشته باشیم که به قضیه ورود کرده و همه افراد را دستگیر کند کار درستی نیست و به طور قطع راه به جایی نخواهد برد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: بحث دستگیری و برخورد با خرده فروشان و معتادان یک موضوع است و بحث نجات جان افراد گرفتار به این بلای خانمانسوز یک بحث دیگر، همه دستگاه‌های مسئول اگر به خوبی ورود پیدا کنند می‌توانیم شاهد کاهش پدیده اعتیاد و ناامن شدن فضا برای خرده فروشان باشیم.

بازوند با تاکید بر اینکه باید برای نجات افراد معتاد تلاش کنیم، گفت: آن‌ها خواسته یا ناخواسته در دام اعتیاد گرفتار شده اند و خیلی هایشان خواستار نجات و رهایی از این دام هستند بنابراین باید شرایط برای ترک اعتیاد آن‌ها فراهم شود.

وی همچنین با پذیرفتن این مسئله که زیرساخت‌های لازم برای نگهداری همه معتادان و کمک به ترک کردن آن‌ها در استان فراهم نیست، افزود: با این حال باید تلاش کنیم تا آن جا که امکان پذیر است افراد معتاد را شناسایی و کار نجات آن‌ها از دام اعتیاد انجام شود.

استاندار کرمانشاه در این جلسه همچنین از مدیرعامل شرکت مخابرات استان خواست تا با رایزنی و مذاکره با شرکت‌های همراه اول و ایرانسل به ترتیب مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و یک میلیارد ریال کمک از آن‌ها دریافت کند تا در اختیار اداره کل بهزیستی کرمانشاه برای هزینه‌های نگهداری معتادان قرار داده شود.

 

 

انتهای پیام/د

اعتیاد پدیده ای خانمان سوز

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: بخش‌های اطلاعاتی بر شناسایی شبکه‌های توزیع مواد مخدر تمرکز کنند

به گزارش قدس آنلاین،‌ سیدابراهیم رئیسی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که امروز - شنبه - برگزار شد،‌ گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر، اساس کار بر مبارزه با شبکه‌های اصلی توزیع باشد

رئیس‌جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی علیرغم وجود تحریم‌ها و تهدیدهای متعدد توانسته در زمینه مبارزه با مواد مخدر موفقیت‌های زیادی به‌دست آورده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌های اطلاعاتی کشور بر شناسایی شبکه‌های توزیع تمرکز کنند. برخورد با عناصر توزیع محدود و خُرد لازم است، اما اساس اقدامات بر برخورد با شبکه‌های اصلی توزیع باشد.

این خبر تکمیل می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • دستور جدید رئیسی به دستگاه‌های اطلاعاتی کشور
  • تأکید رئیسی بر جلوگیری از عادی شدن مبارزه با قاچاق و اعتیاد
  • دستور جدید رئیسی به دستگاه های اطلاعاتی کشور
  • رئیسی: تمرکز بر مبارزه با شبکه‌های اصلی توزیع مواد مخدر
  • رئیسی: بخش‌های اطلاعاتی بر شناسایی شبکه‌های توزیع مواد مخدر تمرکز کنند