Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-30@01:33:18 GMT

خود درگیری مزمن کی‌روش در جدال با دشمن فرضی!

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۴۰۸۴

به گزارش وانانیوز، 

پس از تساوی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل ونزوئلا و در نشست خبری بعد از بازی کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد مسائل فنی حرف زد اما در پایان باز هم شرایط تیم ملی را اینگونه توصیف کرد:

" ما مسائل داخلی هم داریم که باید حل شود. باید فضای پیرامون تیم ملی مناسب و خوب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضایی که باید برای تیم ملی وجود داشته باشد الان وجود ندارد. بازیکنان الان می‌جنگند اما خوشحال نیستند از فضایی که در ایران هست. برخی بازیکنان تلقی می‌کنند که این تیم ملی ایران نیست. حمایت محبت آمیز و فضایی که باید از آنها شکل گرفته باشد وجود ندارد"

"بازیکنان من دستاوردهای بزرگی را به رقم زدند. اینطور به نظر می رسد هر چقدر مردم در خیابانها بیشتر پایکوبی کنند برخی افراد علیه ما می شوند. ما سه هفته وقت داریم که این مسائل را حل کنیم. اگر حل نکنیم رقابت در جام ملت ها دشوار خواهد شد."

"تقاضا می کنم از رئیس فدراسیون فوتبال ایران و جناب وزیر محترم ورزش که این مسئولیت را بپذیرند و مشکلات اطراف تیم ملی را حل کنند. امیدوار هستم صحبت هایم پیامی از صلح و درک متقابل و روحیه ای متحد و یگانه داشته باشد. همانطور که رئیس جمهور ایران قبل از جام جهانی فرموند 85 میلیون ایرانی یک تیم و یک ضربان قلب برای ایران. فکر می کنم که برخی افراد روی این که گفتند ضربان قلب درک درستی نداشتند. الان زمان مناسبی نیست برای اینکه خواب باشیم."

کارلوس کی روش در روز هایی که همه اجزای داخلی فوتبال از رسانه و کارشناس گرفته تا مردم کمترین هجمه را نسبت به او ابراز داشته اند باز هم دچار همان توهم 7 ساله شده و هنوز درگیر فرضیات ذهنی است.

کی روش باز هم آسمان و ریسمان را بهم دوخت که یک تساوی با تیم درجه چندم ونزوئلا و کلی  انتقاد از شرایط داخلی فوتبال ایران در مقابل چشم خبرنگاران بین المللی انجام داد.

بارها کارشناسان وطنی گفتند که او دنبال فرافکنی است و به نوعی از مقابله با تیم های بزرگ فرار می کند و  البته محاسن وی نیز در طول 7 سال بارها ارزیابی شده است و نتایج خوب او در جام جهانی بر هیچکس پوشیده نیست.

با دفعات قبل و درگیری های او در ایران کاری نداریم اما اینبار کسی با کی روش و کادر فنی اش کاری نداشت، هرچه خواستند کردند در تمرین تیم ملی با خبرنگار هم برخورد کردند ،نشست خبری هم برگزار کرد و در نشست خبری باز هم مثل همیشه به همه تاختند در حالیکه خود را در همه موارد حق به جانب می دیدند.

کی روش دچار کج فهمی شده است و این موضوع بارها به اثبات رسیده است او در محافل خصوصی هم دائم با توهمات خود می جنگد او دشمن فرضی زیادی را برای خود متصور است و در خواب و بیداری با دشمنان فرضی و جانشینان احتمالی در ستیز است و این در حالی است که بیشترین بها را در فوتبال ایران به او دادند،حق انتخاب با اوست حتی در موارد سرپرستی و مدیر فنی ، او دبیر کل را هم برکنار کرد، کی روش آقای رئیس 7 سال اخیر فوتبال ما بوده است.

کی روش در مستطیل سبز مرد بزرگی است و عزت و شهرت بالایی دارد و به همان اندازه در بیرون چمن سبز یک فرد عادی  و درگیر با حاشیه های خیالی اطرافش است.کی روش به برخی افراد داخلی شب گذشته در یک کشور عربی توهین کرد و این اتفاق خوشایند نبود، کاری که بعد از اخراج بازیکنان پرسپولیس در اردوی امارات انجام داد و بازتاب آن را در کشور های حاشیه خلیج فارس و معاند با ایران دیدید.

اینبار کی روش در قطر باز هم دشمنان داخلی را به رخ کشید و مدعی شد برخی از افراد شادی و پایکوبی مردم به خاطر تیم ملی را نمی پسندند،این ادعا در مورد کشوری است که مردمش برای پرچمش جان می دهند و بارها نشان دادند هیچ موضوعی فراتر از سربلندی ایران نیست.

معتقدیم کارلوس کی روش باید یک روانشناس استخدام کند او و فضای خود ساخته او در تیم ملی در چالش "خود درگیری مزمن" قرار گرفتند و باید  تا شروع جام ملتها این ضعف را از خود دور کنند،کی روش برای فوتبال ما هر چه از لحاظ فنی زحمت کشید در بحث رعایت چارت اداری ،شرح وظایف و روال معقول در فوتبال، سنت شکنی کرده است اما ایرانی ها تا همیشه قدر خوبی ها را می دانند و باز هم از کارلوس برای همکاری این سالها متشکریم..

رفتار این روز های کی روش نیاز به تحلیل کارشناسی دارد و باید بیشتر در مورد چگونگی و چرایی آن بحث کرد

افاضلی: کی روش به دنبال فرار رو به جلو است/حاشیه های او از درگیری لفظی آغاز و به درگیری فیزیکی مربیانش رسیده است

هومن افاضلی مربی سرشناس کشورمان گفت:کارلوس کی روش در حال حاضر به دنبال فرار رو به جلو است و کار هایی که باید به عنوان یک سرمربی انجام دهد را انجام نمی دهد و به جای آن از توجیه های فراوان برای کم کاری هایش استفاده می کند تا از کنار بسیاری از موضوع ها به آسانی بگذرد.کی روش از حد و حدود بسیاری از مسائل نیز خارج شده است و روز به روز شرایط او بدتر می شود. اشتباهات و کار های زشت و زننده او از مسائل لفظی آغاز شد و حالا حاشیه های او به درگیری های فیزیکی مربیانش رسیده است.حتی به دلیل اینکه به او توهین شده بود معاون دبیر کل فدراسیون فوتبال کشورمان تغییر کرد تا حمایت از او بیشتر از گذشته شود.

کی روش در نزدیکی جام ملت های آسیا2019 به دنبال بهانه برای ناکامی احتمالی تیم ملی ایران است

مربی سابق تیم ملی کشورمان افزود:برخی از مسائل در حاشیه کار های کی روش وجود دارد که با هیچ فکری سازگار نیست. با این حال امیدوارم تا تیم ملی ما در جام ملت های 2019 امارات متحده عربی موفق شود .او حتی در مصاحبه هایش نزدیک به برگزاری مسابقات آسیایی به دنبال جور کردن بهانه های باخت احتمالی تیم ملی فوتبال کشورمان در این مسابقات است .

افاضلی ادامه داد:کارلوس کی روش می گوید که در استادیوم آزادی امنیت ندارد و لیدر ها و هواداران تیم ها او را تهدید کرده اند اما من تا به حال با چشمانم ندیده ام که چنین کاری را با یک سرمربی انجام دهند. نکته جالب تر این است که اگر کسی او را تهدید کرده ،چرا نامش را نمی گوید تا این موضوع بررسی شده و از فرد خاطی شکایت شود.

اقبالی: کی روش از مدیریت فوتبال در جهت منافع شخصی استفاده می کند

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال درباره رفتار های کی روش اظهار کرد: زمانی که مدیریت ورزش فوتبال کشورمان دچار بحران می شود این موضوع به نفرات پایین تر سرایت می کند و کی روش هم از این مسئله در جهت منافع شخصی خودش استفاده می کند.
او ادامه داد: کی روش از لحاظ رفتاری مسئله ساز شده  و پیشکسوتان فوتبال را زیر سئوال برده است و برخوردش با رسانه ها درست نیست. زمانی که کی روش در رئال مادرید و منچستر یونایتد حضور داشت در کنار مربیان دنیا حق صحبت کردن نداشت اما در ایران احساس قدرت کرده است و از سوی مسئولان فوتبال هم حمایت می شود. او با سابقه مربیگری که دارد باید چارچوب وظایفش را بشناسد و بداند ارتباط با رسانه ها فرمول خاص خود را دارد.


کی روش تک روی می کند /اختلاف کی روش و برانکو به ضرر فوتبال کشور است 

اقبالی بیان کرد: کی روش احاطه لازم را بر بازیکنان تیم ملی دارد و به خوبی آنها را مدیریت می کند. به هر حال او باید بداند که خارج از مستطیل سبز هم باید چگونه ارتباط برقرار کند و البته این موضوع را می داند اما با توجه به شرایط کشورمان از این موضوع سواستفاده کرده و تک روی می کند.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: کی روش با رفتارهایی که از خود نشان داده است به نظر می رسد که همه تلاش خود را می کند در فوتبال ایران ماندگار نشود. او برخوردش با برانکو سرمربی تیم پرسپولیس هم خوب نیست و درگیری این 2 مربی به ضرر فوتبال کشورمان است.

کربکندی: اگر در جام ملت های آسیا 2019 موفق نشویم باید با کی روش قطع همکاری کنیم

رسول کربکندی سرمربی سابق تیم سپاهان و بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اتفاقاتی که در فوتبال ایران رخ داده و می دهد شبیه به هیچ جای دنیا نیست.من هیچ جای دنیا را نمی شناسم که سرمربی تیم ملی با سرمربیان و مربیان لیگ برتری تفاهم و همکاری نداشته باشد.تنها در ایران است که سرمربی تیم ملی برای موفق شدن از تیم های لیگ برتری کمک نمی گیرد. فدراسیون فوتبال در طول سالیان حضور کی روش هیچ تلاشی را برای همکاری او با مربیان ایرانی انجام نداد.در همه جای جهان مربیانی که در یک کشور فعالیت دارند به یکدیگر کمک می کنند.  تعجب می کنم که چرا فدراسیون فوتبال کشورمان جلوی کارهای ناشایست کارلوس کی روش کاری را نمی گیرد.

کارهای کی روش سبب فاصله مردم با فوتبال شده است

وی  ادامه داد:هیچکدام از اتفاقاتی که توسط کی روش انجام شده به نفع فوتبال ایران نیست.او در آستانه بازی های جام ملت های آسیا 2019 کار هایی را انجام می دهد که به ضرر فوتبال ایران است.کارهای کی روش سبب شده است تا فاصله ای میان مردم و تیم ملی فوتبال ایران به وجود آید.

درخشان: کی روش ثبات رفتاری ندارد و همه مسائل را به تمسخر می گیرد

حمید درخشان پیشکسوت فوتبال درباره رفتارهای کی روش اظهار کرد: به نظرم کی روش ثبات رفتاری و شخصیتی ندارد و به همه توهین می کند و همه مسائل را به تمسخر می گیرد. انتظارات زیادی از لحاظ فنی و شخصیتی از او داشتیم اما برای فوتبال کشورمان مفید نبوده است.
او ادامه داد: متاسفانه کی روش کارهای ناشایستی انجام می دهد و به همه توهین می کند که این رفتارش درست نیست.  به سرمربی تیم ملی بیش از حد  اختیار داده شده است که هر کاری دلش می خواهد انجام می دهد و کسی هم جلودارش نیست. او کارهایی انجام می دهد که در شان سرمربی تیم ملی نیست و مسئولان فوتبال هم رفتار او را کنترل نمی کنند.
درخشان بیان کرد: کی روش با هیچ فردی سازگاری ندارد و دستیاران ایرانی اش را از تیم ملی کنار گذاشت. به هر حال صحبت کردن درباره این مربی ارزش ندارد. متاسفانه اختیارات زیادی به سرمربی تیم ملی دادند و او هویت و جایگاهی در فوتبال کشورمان ندارد تا درباره اش صحبت کنیم  و فدراسیون فوتبال باید جوابگوی رفتار کی روش باشد و مانع اقدامات ناشایست او شود.
پیشکسوت فوتبال درباره اختلاف کی روش با برانکو اظهار کرد: برانکو با کی روش کاری ندارد اما سرمربی تیم ملی خودش را به در و دیوار می زند تا با برانکو درگیر شود. کی روش با اظهاراتش درباره برانکو خیلی خوب توانست ذهن مردم را از ناکامی تیم ملی در جام جهانی دور کند. کی روش با رفتارهایش وضعیت نامناسبی را در تیم ملی ایجاد کرده است و با این وضعیت بعید است در جام ملتهای آسیا به موفقیت دست یابیم.
او در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال موفقیت تیم ملی در جام ملتهای آسیا را نمی شود تضمین کرد اما امیدوارم این اتفاق رخ بدهد و بعد از چندین سال در این رقابتها قهرمان شویم.

انتهای پیام/

منبع: وانا

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران کارلوس کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی

فرارو- آیا می‌توانید زمانی را به خاطر بیاورید که پیش از یک رویداد بزرگ زندگی استرس داشتید و پس از آن احساس کردید وزنه‌ای از روی دوش تان برداشته شده است؟ این فرآیند افزایش پاسخ به استرس و سپس احساس آرامش تکمیل "چرخه استرس" را نشان می‌دهد. برخی از استرس‌ها در زندگی روزمره اجتناب ناپذیر هستند. با این وجود، در استرس باقی ماندن ناسالم است. استرس مزمن باعث افزایش بیماری‌های مزمن از جمله بیماری قلبی و سکته مغزی و دیابت می‌شود هم چنین می‌تواند منجر به فرسودگی شغلی یا افسردگی شود.

به گزارش فرارو به نقل از کانورسیشن، ورزش، فعالیت‌های شناختی، خلاق، اجتماعی و خود آرامش بخش به ما کمک می‌کند استرس را به روش‌های سالم تری پردازش کنیم و چرخه استرس را تکمیل نماییم.

چرخه استرس چگونه به نظر می‌رسد؟

دانشمندان و محققان به "واکنش استرس" اشاره می‌کنند که اغلب بر واکنش‌های جنگ یا گریز تمرکز می‌کنند. عبارت "چرخه استرس" توسط متخصصان حوزه خودیاری متداول شده، اما از مبنای علمی نیز برخوردار است.

چرخه استرس پاسخ بدن ما به یک رویداد استرس زا است چه واقعی باشد چه درک شده چه فیزیکی و یا روانی ممکن است به دلیل تحت تعقیب قرار گرفتن توسط یک سگ شرور ایجاد شود یا به دلیل دغدغه شرکت در امتحانی در آینده یا به دنبال یک مکالمه دشوار.

 چرخه استرس سه مرحله دارد:

مرحله نخست درک تهدید است مرحله دوم پاسخ جنگ یا گریز است که توسط هورمون‌های استرس مان از جمله آدرنالین و کورتیزول هدایت می‌شود. مرحله سوم تسکین است از جمله تسکین فیزیولوژیکی و روانی این چرخه استرس را تکمیل می‌کند.

افراد مختلف بر اساس تجربیات زندگی و ژنتیک خود به استرس واکنش متفاوتی نشان می‌دهند. متاسفانه بسیاری از افراد استرس‌های متعدد و مداوم را خارج از کنترل خود تجربه می‌کنند از جمله بحران هزینه زندگی، رویداد‌های شدید آب و هوایی و خشونت خانگی. باقی ماندن در مرحله دوم (جنگ یا گریز) می‌تواند منجر به بروز استرس مزمن شود. استرس مزمن و کورتیزول بالا می‌تواند التهاب را افزایش دهد که به مغز و سایر اندام‌ها آسیب می‌رساند. زمانی که در وضعیت مزمن جنگ یا گریز گرفتار شده اید نمی‌توانید به شکلی واضح بیاندیشید و راحت‌تر از قبل حواس تان پرت می‌شود.

فعالیت‌هایی که باعث لذت موقت می‌شوند مانند خوردن غذا‌های ناسالم استراتژی‌های غیر مفیدی هستند که اثرات استرس را بر مغز و بدن مان کاهش نمی‌دهند. پیمایش در رسانه‌های اجتماعی نیز راه موثری برای تکمیل چرخه استرس نیست در واقع تاثیری عکس دارد و با افزایش پاسخ استرس همراه خواهد بود.

استرس و مغز

در مغز کورتیزول بالا مزمن می‌تواند هیپوکامپ را کوچک کند. این موضوع می‌تواند حافظه و ظرفیت فکر کردن و تمرکز فرد را مختل نماید. کورتیزول بالای مزمن هم چنین فعالیت در قشر جلوی مغز را کاهش می‌دهد، اما فعالیت در آمیگدال را افزایش خواهد داد. قشر جلوی مغز مسئول کنترل مرتبه بالاتر افکار، رفتار‌ها و احساسات ما می‌باشد و هدفمند و منطقی است. آمیگدال در واکنش‌های انعکاسی و احساسی نقش دارد. فعالیت بیش‌تر آمیگدال و فعالیت پایین‌تر قشر جلوی مغز توضیح می‌دهد که چرا زمانی که دچار استرس هستیم کم‌تر منطقی و بیش‌تر احساسی و واکنش پذیر هستیم. پنج نوع فعالیت وجود دارد که می‌تواند به مغز ما کمک کند چرخه استرس را تکمیل کند:

۱-ورزش

هنگامی که ما ورزش می‌کنیم کورتیزول در کوتاه مدت افزایش پیدا می‌کند و به دنبال آن کاهش سالم کورتیزول و آدرنالین رخ می‌دهد. ورزش هم چنین باعث افزایش اندورفین و سروتونین می‌شود که باعث بهبود خلق و خو خواهد شد. اندورفین‌ها باعث ایجاد احساس شادی می‌شود و دارای اثرات ضد التهابی است. هنگامی که ورزش می‌کنید جریان خون بیش‌تر به مغز و فعالیت بیش‌تر در قشر جلوی مغز وجود دارد. به همین دلیل است که اغلب پس از پیاده روی یا دویدن می‌توانید واضح‌تر فکر کنید. ورزش می‌تواند راهی مفید برای تسکین احساس استرس باشد. ورزش همچنین می‌تواند حجم هیپوکامپ را افزایش دهد. این امر با پردازش بهتر حافظه کوتاه مدت و بلند مدت و هم چنین کاهش استرس، افسردگی و اضطراب مرتبط است.

۲-فعالیت‌های شناختی؛ کاهش تفکر منفی

تفکر بیش از حد منفی می‌تواند پاسخ استرس را تحریک کرده یا گسترش دهد. تحقیقاتی صورت گرفته در سال ۲۰۱۹ میلادی نشان داد که رابطه بین استرس و کورتیزول در افرادی که تفکر منفی بیش تری دارند قوی‌تر است. فعالیت بیش‌تر آمیگدال و تفکر منطقی کم‌تر در هنگام استرس می‌تواند منجر به تفکر تحریف شده مانند تمرکز بر روی نکات منفی و تفکر سفت و سخت "سیاه و سفید" شود.

فعالیت‌هایی برای کاهش تفکر منفی و ترویج رویکرد واقع گرایانه‌تر می‌تواند پاسخ استرس را کاهش دهد. در محیط‌های بالینی معمولا به این موضوع درمان رفتاری – شناختی می‌گویند. در خانه این کار می‌تواند از طریق یادداشت برداری یا نوشتن نگرانی‌ها صورت گیرد. این کار بخش‌های منطقی مغزمان را درگیر می‌سازد و به ما کمک می‌کند واقع بینانه‌تر فکر کنیم. یافتن شواهدی برای به چالش کشیدن افکار منفی برای مثال با افکاری، چون "من برای امتحان به خوبی آماده شده ام بنابراین می‌توانم بهترین کار را انجام دهم" می‌تواند به تکمیل چرخه استرس کمک کند.

۳-خلاقیت؛ راهی برای خروج از مرحله جنگ یا گریز

فعالیت‌های خلاقانه می‌تواند هنر، صنایع دستی، باغبانی، آشپزی یا فعالیت‌های دیگر مانند انجام پازل، شعبده بازی، موسیقی، تئاتر، رقصیدن یا صرفا جذب کار لذتبخش را شامل شود. چنین فعالیت‌هایی باعث افزایش فعالیت قشر جلوی مغز و افزایش جریان و تمرکز می‌شوند. چنین فعالیتی‌هایی سطح استرس بالای نورآدرنالین - آدرنالین مغز را کاهش می‌دهد. وقتی اینگونه متمرکز هستید مغز فقط اطلاعات مربوط به کار را پردازش می‌کند و اطلاعات غیر مرتبط از جمله استرس را نادیده می‌گیرد.

۴- اجتماعی شدن و ترشح هورمون‌های احساس خوب

صحبت با شخص دیگر، محبت فیزیکی با یک فرد (انسان) یا حیوان خانگی و خندیدن همگی می‌توانند باعث افزایش ترشح هورمون اُکسی توسین شوند که یک پیام رسان شیمیایی در مغز است که پیوند اجتماعی را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود ما احساس ارتباط و امنیت کنیم.

خندیدن هم چنین یک فعالیت اجتماعی است که بخش‌هایی از سیستم لیمبیک را فعال می‌کند بخشی از مغز که در واکنش‌های احساسی و رفتاری نقش دارد و باعث افزایش اندورفین و سروتونین می‌شود و خلق و خوی ما را بهبود می‌بخشد.

۵-خود تسکین دهندگی

تمرینات تنفسی و مدیتیشن سیستم عصبی پاراسمپاتیک را از طریق اعصاب واگ تحریک می‌کند که پاسخ‌های استرس ما را آرام می‌کند تا بتوانیم "تنظیم مجدد" را انجام کنیم و کورتیزول را کاهش می‌دهد. یک گریه خوب نیز می‌تواند با رهاسازی انرژی استرس و افزایش اکسی توسین و اندورفین کمک کننده باشد. اشک‌های احساسی هم چنین کورتیزول و هورمون پرولاکتین را از بدن خارج می‌سازند. نتایج پژوهش‌های پیشین نشان داده اند که کورتیزول و پرولاکتین با افسردگی، اضطراب و خصومت مرتبط است. چه تماشای فیلمی کمدی یا غمگین باشد چه ورزش کردن، روزنامه نگاری یا باغبانی یا تلاش برای حل کردن یک پازل یافته‌های علمی نشان می‌دهند که چرا باید چرخه استرس را تکمیل کنید. انجام حداقل یک فعالیت مثبت در هر روز هم چنین می‌تواند سطح استرس اولیه ما را کاهش دهد و برای سلامت روان و تندرستی مفید خواهند بود. نکته مهم آن است که استرس مزمن و فرسودگی شغلی نیز می‌تواند نشان دهنده نیاز به تغییر از جمله تغیر محل کار باشد. با این وجود، همه شرایط استرس زا را نمی‌توان به راحتی تغییر داد.

دیگر خبرها

  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • فیلمی از درگیری شدید ستاره فوتبال جهان با مربی‌اش وسط مسابقه
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • عوامل درگیری با داور در لیگ جوانان تهران محروم شدند
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان