Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@22:23:41 GMT

بلایی که احشام سرگردان سر راتون می‌آورند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۴۱۴۴

بلایی که احشام سرگردان سر راتون می‌آورند

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حمید سلیمانی  با اشاره به اینکه راتون برنجی بسیار با کیفیت‌تر و سالم‌تر از برنج اولیه است، گفت: در شهرستان آستانه اشرفیه یکی از بهترین برنج‌های باکیفیت دنیا تولید می‌شود و راتون نیز که بهتر از برنج اولیه است از نظر کیفیت از برنج‌های کم نظیر دنیا است.

وی با اشاره به اینکه راتون در آستانه معمولا به دلیل خوش طعم بودن و سم و کود کمتری که در پرورش آن استفاده می‌شود، 25 درصد گران‌تر از برنج اولیه است، اضافه کرد: برخی از کشاورزان راتون برداشت شده را به مصرف خانوار خود می‌رسانند و برخی دیگر نیز به مشتریان خاصی که این محصول دارد، می‌فروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی با اشاره به اینکه پرورش راتون و کشت دوم دیگر محصولات از جمله سبزیجات و صیفی‌جات موجب ارتقاء درآمد کشاورزان می‌شود، ادامه داد: تقریبا همه کشاورزان برای کسب درآمد علاقمند به فعالیت در کشت‌دوم هستند، اما وجود احشام سرگردان موجب می‌شود که از پرداختن به تولید محصولات کشت دوم بی‌رغبت شوند.

وی تصرح‌کرد: برخی از کشاورزان با هماهنگی که با همسایگان دارای دام دارند، با بستن دام‌ها و احشام  زمینه فعالیت تولید محصولات کشت دوم را برای یکدیگر فراهم می‌کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنج درآمد سبزیجات کشاورزی کود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متهمان به سرقت احشام در بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در روستا‌های بخش انابد شهرستان بردسکن، ماموران انتظامی بخش انابد با انجام تحقیقات میدانی، سه متهم را حین فرار از صحنه جرم با یک دستگاه خودروی سواری پراید در حالی که ۳ راس گوسفند را به همراه داشتند شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ محمود مختاری با اشاره به کشف ۱۸ راس گوسفند سرقتی دیگر از مخفیگاه متهمان افزود: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به ۸ فقره سرقت احشام و در مجموع به سرقت ۲۱ راس گوسفند اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش احشام سرقتی را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند گفت: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم
  • دستگیری متهمان به سرقت احشام در بردسکن
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • شخم اولیه ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان