Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دزفول - ايرنا - مديرکل حمايت از مشاغل و بيمه بيکاري وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: حقوق يک ماه کارگران شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه تا فردا پنجشنبه و يک ماه ديگر تا هفته آينده به حساب آنها واريز مي شود.

به گزارش ايرنا کريم ياوري که به نمايندگي از وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به منظور بررسي مشکلات کارگران نيشکر هفت تپه به شوش سفر کرده بود، روز چهارشنبه در نشست با تعدادي از کارگران اين شرکت در سالن اجتماعات فرمانداري شوش افزود: حسب دستور وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي جلسه کميسيون کارگري خوزستان به منظور پيگيري مشکلات بنگاه هاي اقتصادي با هماهنگي استاندار خوزستان برگزار و تصميماتي در اين خصوص اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ايجاد تشکل رسمي کارگري براي کارگران هفت تپه را ضروري دانست و گفت: کشت و صنعت نيشکر هفت تپه متعلق به کارگراني است که در گذشته، حال و آينده در اين شرکت فعاليت کرده و خواهند کرد.
وي افزود: انتظار از کارگران اين است که فعاليت خود را در شرکت از سر بگيرند و بريدن ني ها و اورهال کردن شرکت را مدنظر قرار دهند.
ياوري گفت: تمام مشکلات و مطالبات کارگران کشت و صنعت نيشکر هفت تپه به وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي منعکس مي شود تا وزير در جلسه هيات دولت مصوباتي براي تسهيل در امور تصويب شود.
فرماندارشهرستان شوش نيز در اين نشست عمده مشکلات کارگران را طرح طبقه بندي مشاغل کارگري، بيمه، پرداخت حقوق و اورهال شرکت اعلام کرد و گفت:انتظار داريم با پرداخت حقوق، کارگران دلسوز و زحتمکش براي اورهال شرکت تلاش مضاعف داشته باشند.
عدنان غزي با بيان اينکه مصوبات اين نشست را از طريق نماينده وزير، استاندار خوزستان و نماينده مردم شوش در مجلس شوراي اسلامي پيگيري مي کنم، افزود: 2 ماه حقوق در طول هفته پيش رو به حساب کارگران واريز مي شود.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان خوزستان نيز در اين نشست گفت: مشکلات کارگران در خوزستان رصد و پيگيري شده و در اين خصوص تذکراتي داده شده است.
سيد نور محمد پور افزود: حقوق يکهزار و 500 نفر از کارگران شرکت هفت تپه با طرح طبقه بندي مشاغل منطبق نشده است لذا دستور لازم به کارشناس طرح داده شده تا درخصوص يکسان سازي حقوق کارگران اقدام شود.
وي با بيان اينکه مقدمات ايجاد انجمن صنفي کارگري در شرکت نيشکر هفت تپه انجام شده ، گفت: وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به طور جدي پيگير رفع مشکلات کارگران خوزستان است.
اعضاي شوراي تامين شهرستان شوش نيز در اين نشست خواستار رفع مشکلات جامعه کارگري و مطالبات کارگران نيشکر هفت تپه شدند.
تعدادي از کارگران و اعضاي شوراي اسلامي کار شرکت نيشکر هفت تپه در اين نشست گزارشي از مشکلات و مطالبات خود ارايه کردند.
نماينده وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي همراه با فرماندار واعضاي شوراي تامين شوش در بين کارگران حاضر شدند و سخنراني کردند.
هفدهمين روز اعتراض کارگران شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه نسبت به پرداخت نشدن حقوق معوقه روز چهارشنبه مقابل فرمانداري شوش برگزار شد.
به گزارش ايرنا کشت و صنعت هفت تپه با حدود پنج هزار نفر نيروي کار در 15 کيلومتري شهر شوش واقع است.اين شرکت اواخر سال 1394 از چرخه دولتي خارج و به بخش خصوصي واگذار شد.
7280/3022/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند

شهردار دهدشت گفت: «شهرداری دهدشت توانایی مالی پرداخت حقوق، مزایا و کوچک‌ترین خدمات رفاهی به کارگران خود را ندارد.»

به گزارش ایلنا، وی با انتقاد از مسئولان ادارات شهرستان گفت: از روز آغاز به کار در شهرداری دهدشت گفتیم که باید تعامل باشد، اما متاسفانه از حضور شورای اداری در یک جلسه و مهمتر از آن حضور در جشن روز کارگر دریغ شد.

دیدار گفت: با دلسوزی بیشتر در کنار پرسنل خدوم شهرداری جهت رفع مشکلات کهن شهر دهدشت قدمی زیبا و مردم پسند برمی‌داریم.

دیدار تاکید کرد: یقین بدانید باید شرایط رفاهی پرسنل شهرداری دهدشت در نظر گرفته شود و برادر و خدمتگذار شما جهت رفع مشکلات پرسنل خدوم کوتاهی نخواهد کرد.

دیدار خطاب به مسئولان شهرستان گفت: شهرداری تهران با شرکت نفت، گاز و پتروشیمی برابری می‌کند، اما متاسفانه شهرداری دهدشت توانایی پرداخت حقوق و مزایا و کوچکترین خدمات رفاهی به پرسنل خود را ندارد.

شهردار دهدشت با ابراز تأسف گفت: کارگران شهرداری با این همه زحمات و سختی‌هایی که متحمل شده‌اند، حمایت نمی‌شوند.

دیگر خبرها

  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران