Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم فوتسال محمد سیما قم برای بازگشت به جمع مدعیان و عقب نماندن از کورس قهرمانی در هفته هفدم لیگ برتر فوتسال کشور باید از سد تیم سخت‌کوش سن ایچ در ساوه بگذرد. ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حال‌وروز کلی ورزش حرفه‌ای این روزها در قم خوب نیست، دیگر نه مانند سابق اثری از حضور پررنگ تیم‌های گروهی و انفرادی استان در لیگ‌های برتر کشوری است نه مانند گذشته خبری از کسب مدال‌های رنگارنگ ملی و بین‌المللی توسط ورزشکاران قمی به گوش می‌رسد، در روزهای رخوت و کم‌فروغ ورزش در قم تیم فوتسال سوهان محمد سیما شاید مهم‌ترین بارقه امید جوانان و اهالی ورزش استان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزگاری نه‌چندان دور تیم‌های صاحب سبک و قدرتمند فوتسال قم همواره از مدعیان نخست قهرمانی لیگ برتر به‌حساب می‌آمدند و روی آن‌ها حساب جداگانه‌ای می‌شد، اما در چند سال اخیر ثبات تیم داری در بین مدیران ورزشی قم به ویژه در بخش فوتسال وجود نداشته و تیم‌های لیگ برتری فوتسال قم بعد یکی دو سال حضور موفق در لیگ برتر کشور به دلیل مشکلات اقتصادی یا مدیریتی یا به‌کلی منحل شده‌اند یا به عناوین دیگری تغییر نام داده‌اند که در ورزش استان به‌شدت مسبوق به سابقه است.

با نزدیک‌تر شدن به‌روزهای پایانی لیگ برتر فوتسال کشور اوج شور و هیجان در زمان بازی‌های سوهان محمد سیما در ورزشگاه دوهزارنفری شهید حیدریان به تپش درمی‌آید، استقبال گرم و پرشور هواداران از مسابقات فوتسال در قم نشان از علاقه خاص شهروندان قمی به این بازی رایج و البته صاحب حرف در بین شهرهای کشور است.

سوهان محمد سیما نماینده قم در لیگ برتر فوتسال کشور است که علاوه رغم وجود برخی بی‌مهری‌ها و ناملایمتی ها با ارائه بازی‌های چشمگیر و نسبتاً موفق جایگاه خود را در نیمه نخست جدول رده‌بندی تثبیت کرده است.

این تیم در 16 بازی سابق خود در فصل جاری لیگ برتر فوتسال کشور صاحب 7 برد، 4 مساوی و 5 باخت و 25 امتیاز در رتبه ششم جدول رده‌بندی مسابقات قرار دارد و برای قرارگیری در رتبه‌های بالای جدول رقابت نفس‌گیری را به ویژه با رقبای سخت‌کوش مازندرانی،اهوازی و مشهدی خود دارد.

خط دفاعی یکی از نقاط ضعف مهم تیم سوهان محمد سیما در فصل جاری لیگ برتر است، این تیم علی‌رغم اینکه از 16 بازی قبلی خود صاحب 7 پیروزی و 4 باخت شده که با 49 گل خورده و 42 گل زده  و تفاضل گل منفی 7 آمار قابل‌توجهی از خود برجای گذاشته است.

بالاتر از سوهان محمد سیما قم تیم‌های اروند ساری با 26، حفاری اهواز با 27 و فرش آرای مشهد قرار دارند که با توجه به نزدیکی امتیازات این تیم‌ها به یکدیگر با کوچک‌ترین لغزش تیم‌های حریف سوهان محمد سیما می‌تواند خود را در رده سوم جدول رده‌بندی بالا بکشد.

در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتسال سوهان محمد سیما علی‌رغم ارائه یک بازی چشم‌نواز و دل‌چسب در نهایت و در خانه با نتیجه 4 بر 3 نتیجه را به مقاومت واگذار کرد تا امید هواداران برای صعود در بین سه تیم جدول رده‌بندی رنگ ببازد.

هفته هفدم لیگ برتر فوتسال فرصتی دوباره است تا سوهان محمد سیما با پیروزی برابر همسایه رده هفتمی خود همچنان نام خود را در بین گزینه‌ها و مدعیان لیگ حفظ کند، سن ایچ ساوه تا پایان هفته شانزدهم لیگ برتر با کسب 22 امتیاز و 3 امتیاز اختلاف در رده هفتم لیگ برتر قرار دارد.

این بازی از ساعت 16 روز جمعه به میزبانی سن ایچ در شهر ساوه برگزار می‌شود که می‌تواند به نقطه عطفی برای بازگشت دوباره سوهان محمد سیما به کورس مدعیان لیگ برتر فوتسال کشور باشد.

انتهای پیام/ن

R7854/P1361/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی

استقلال و پرسپولیس علاوه‌بر رقابت برای کسب عنوان قهرمانی، در یک زمینه دیگر نیز تلاش می‌کردند تا به رکوردی منحصربه‌فرد و تاریخی دست یابند و آن نیز رسیدن به ۷۰ امتیاز در مسابقات فصل جاری بود تا بتوانند رکورد بیشترین امتیاز در طول یک فصل از مسابقات لیگ برتر را بشکنند.

تاکنون بیشترین امتیاز کسب شده توسط یک تیم در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر به دوره بیست و یکم برمی‌گردد، جایی که استقلال با هدایت فرهاد مجیدی توانست با کسب ۶۸ امتیاز عنوان قهرمانی لیگ برتر را به خود اختصاص دهد. البته آبی‌پوشان در هفته پایانی می‌توانستند با برتری مقابل نفت مسجدسلیمان به امتیاز ۷۰ برسند که در این مسابقه با تساوی بدون گل متوقف شدند.

استقلال و پرسپولیس تا پیش از دیدار‌های دیروز، این فرصت را داشتند تا با پیروزی در تمامی دیدار‌های باقی‌مانده خود در لیگ برتر، به امتیاز ۷۰ دست پیدا کنند، اما تساوی مقابل تراکتور و سپاهان منجر به از دست رفتن این رویا شد.

استقلال در حال حاضر ۵۴ امتیاز دارد و حتی اگر تمامی بازی‌های باقی‌مانده خود را نیز پیروز شود، در بهترین حالت ممکن به امتیاز ۶۹ می‌رسد. پرسپولیس نیز که ۵۳ امتیازی است در صورتی‌که تمامی امتیازات باقی‌مانده را به دست بیاورد، ۶۸ امتیازی خواهد شد و هیچ‌کدام از دو تیم قادر نخواهند بود که به رکورد ۷۰ امتیاز دست یابند.

با این حال، استقلال نکونام همچنان این فرصت را دارد تا با پیروزی در تمامی بازی‌های باقی‌مانده و کسب ۶۹ امتیاز، رکورد بیشترین امتیاز کسب شده در تاریخ مسابقات لیگ برتر را از آن خود کرده و رکورد تیم فرهاد مجیدی را بشکند.

منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • قیمت محمد محبی برای بازگشت به استقلال مشخص شد
  • پالایش نفت اصفهان به لیگ برتر فوتسال صعود کرد
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • تاریخ شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال مشخص شد
  • سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وپنجم؛ مدعیان، جام را به هم تعارف کردند!
  • آمار ضعیف پرسپولیس مقابل مدعیان قهرمانی
  • (تصاویر) بازگشت تیم ملی فوتسال افغانستان به مشهد پس از تاریخ‌سازی
  • مصاف نماینده فوتسال قم و هرمزگان در لیگ دسته یک
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • لیگ‌برتر فوتسال ایران در حال پوست‌اندازی است