Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجتبی زوربخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی در هفت ماه منتهی به ابتدای آبان امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ نفر کاهش داشته است، گفت: بر اساس آمار رسمی، پارسال ۱۳۰ نفر براثر حوادث رانندگی فوت کردند، این تعداد امسال به ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعامل با پلیس راهور و بازید‌های کارشناسی به همراه این نهاد را یکی از علل کاهش تصادفات رانندگی در شهر شیراز دانست و افزود: در ۷ ماه گذشته تعداد ۲۸ جلسه و بیش از ۷۰ بازدید در سطوح مدیریتی و کارشناسی مشترک بین شهرداری شیراز و پلیس راهور برگزار شده است تا به طور دقیق مسائل و معضلات بررسی و برای حل آن برنامه ریزی و پیگیری شود.

زوربخش ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۷۰ نقطه حادثه خیز در شهر شیراز شناسایی شده که ۸۳ مورد آن طی ۷ ماه گذشته رفع و نقاط باقیمانده به تدریج تا پایان سال و بر اساس اولویت اصلاح می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با تاکید بر لزوم آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان، تصریح کرد: همزمان با اجرای طرح‌های هندسی ایمن سازی و اصلاح معابر و آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان باید تمامی دستگاه‌های متولی و سازمان‌های مردم نهاد عزمی همگانی جهت تغییر سبک زندگی داشته باشند
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث شهرداری حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهای مشترک شهرداری اصفهان و پلیس راهور برای کاهش ترافیک نوروز ۱۴۰۳

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با پلیس راهور از اوایل اسفند ۱۴۰۲ گفت: راهکارهای کنترل ترافیک و نقاط ترافیک‌زا با پلیس راهور در این جلسات مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و پیشنهادات مطرح و نتایج حاصل از آن در شهر اجرا می‌شود.

محمد پورمیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به تقارن ترافیک ایام نوروز و ماه مبارک رمضان جلسات هماهنگی با پلیس راهور از ابتدای اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد تا بتوان دغدغه‌های مردم را کاهش داد و از انسداد معابر شهری جلوگیری کرد.

وی با اشاره به ضرورت تهیه مایحتاج نوروزی و خریدهای مورد نیاز ایام شب عید و ماه مبارک رمضان افزود: بیشتر حجم ترافیک به‌واسطه حضور شهروندان در مرکز شهر برای خرید است، از این‌رو با توجه به محدودیت‌های شبکه معابر اصلی به‌طور طبیعی با افزایش حجم ترافیک روبه‌رو می‌شویم.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: راهکارهای کنترل ترافیک و نقاط ترافیک‌زا با پلیس راهور در این جلسات به صورت برخط مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و در این راستا پیشنهادات مطرح و نتایج حاصل از جلسه به‌صورت عملیاتی در شهر اجرا می‌شود.

پورمیدانی تصریح کرد: به‌صورت مستقیم موضوع ترافیک خیابان‌های شمس‌آبادی، طیب، مسجد سید و عبدالرزاق برای قبل از ایام نوروز و در ایام نوروز نیز ترافیک خیابان‌های نشاط، چهارراه حافظ، احمدآباد و میدان انقلاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: پارک دوبل و جمع‌آوری کارگاه‌های عمرانی نیز مورد بررسی قرار گرفت که تصمیمات آن ذیل کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دائمی خدمات سفر اجرا می‌شود.

کد خبر 736975

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۲۵ درصدی تقاطع غیر همسطح رشت
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی صادر کرد
  • راهکارهای مشترک شهرداری اصفهان و پلیس راهور برای کاهش ترافیک نوروز ۱۴۰۳
  • صدور هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی/ احتمال کاهش میدان دید
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در مقاصد گردشگری شیراز
  • محدودیت‌های ترافیکی در مقاصد گردشگری شیراز
  • کاهش ۹.۲ درصدی سرقت در خراسان شمالی
  • کاهش ۱۲ درصدی تعداد فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در زنجان
  • ۷۴کشته و۱۷۰۰ مصدوم براثر تصادفات رانندگی در دوروز ابتدایی طرح نوروزی ۱۴۰۳
  • افزایش ۴/۹ درصدی تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی؛ صدور ۱۵۷ میلیون برگه جریمه در سال جاری