Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-19@11:29:11 GMT

اختلافات درونی عامل ضربه زدن به جامعه است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۴۳۲۹

به گزارش پارس نیوز، 

سید احسن علوی شامگاه چهارشنبه در دهمین همایش منادین وحدت و سومین مراسم سادات نبوی در روستای باینچوب از توابع سنندج اظهار داشت: کشور در شرایطی قرار دارد که اگر وحدت و همبستگی خود را حفظ نکند در خطر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تنها چیزی که می تواند به یک جامعه ضربه بزند اختلافات درونی است، افزود: امروز دشمنان ایران اسلامی چون می دانند که در جنگ نامتقارن به نتیجه نمی رسند به تحریم و فشارهای اقتصادی روی آورده و در صدد ایجاد اختلافات درونی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) تاکید کرد: در عصری که ظلمت، قساوت و نادانی دنیا را گرفته بود، نور معرفت و هدایت آسمان هستی را روشن و منور ساخت و پرچمدار حیات طیبه پا به عرصه وجود هستی نهاد.

وی یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام (ص) تمدن دیگری را ایجاد و جهل و نادانی را از جامعه بشریت ریشه کن کرد البته در این راه سختی ها و زجرهای فراوانی را تحمل کرد.

معاون امور مذهبی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این همایش گفت: تمام علمای علم جامعه شناسی بر این مساله اتفاق نظر دارند که سعادت انسان ها بر سه عامل رهبر خوب، مردم خوب و برنامه مناسب برای اداره جامعه استوار است.

حجت الاسلام محمد سادات با بیان اینکه این سه فاکتور در هر جامعه ای محقق شود به سمت سلامت و سعادت پیش می رود، افزود: در این میان نقش رهبر بی بدیل است و پیامبر گرامی اسلام (ص) از جمله رهبرانی بود که بشریت را به سمت سعادت سوق داد.

وی با اشاره به اینکه خداوند 124 هزار پیامبر را برای رهبری جوامع بشری انتخاب کرد، یادآور شد: در این میان فرستادگان پروردگار، گل سرسبد و ختم رسولان، عصاره خلقت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) بود و خداوند جز در فرستادن صلوات بر حضرت محمد (ص) هیچ کجا خود را کنار بشریت قرار نداده است.

حجت الاسلام سادات تاکید کرد: امروز اگر بخواهیم جامعه را از بحران های اخلاقی، اقتصادی و غیره نجات دهیم باید رفتار، منش و رهبری پیامبر نور و رحمت را الگوی خود در زندگی قرار دهیم.

دهمین همایش منادیان وحدت و سومین مراسم سادات نبی همزمان با دومین روز از گرامیداشت هفته وحدت شامگاه چهارشنبه در روستای باینچوب از توابع شهرستان سنندج با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جامعه ایران اسلامی جنگ مجلس شورای اسلامی تمدن نماینده ولی فقیه جامعه شناسی سلامت حضرت محمد ایران اسلامی جامعه مجلس شورای اسلامی معاون نماینده مردم پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگ عمومی به دنبال حفظ وحدت و همدلی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در دستگاه‌های مورد موضوع جلسه از ابتکاراتی است که فرصت طرح موضوع تخصصی، آسیب شناسی و ارائه راهکار برای طرح در جلسه که منجر به مصوبه شورا شود را فراهم می‌کند.

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم از اصل برخورد با مجرم مهمتر است چرا که با وقوع جرم آسیب به جامعه وارد می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: براساس آمار رسمی سالانه هشت تا ۱۲ میلیون پرونده وارد قوه قضاییه می‌شود و در صورتی که پرونده‌ها نیاز به تجدید نظر نداشته باشند به طور متوسط ۱۰ میلیون پرونده باید بررسی شود.

وی ادامه داد: برخی از پرونده‌ها به دلیل پیچیدگی چندین سال زمان رسیدگی آنها طول می‌کشد، از این جهت پیشگیری خیلی مهم است.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: یکی از کار‌های مهمی که شورای فرهنگ عمومی می‌تواند نقش آفرین باشد نهادینه کردن فرهنگ مصالحه است که افزون بر خاتمه دادن به نزاع، زمان رسیدگی به پرونده‌ها نیز به حداقل کاهش می‌یابد.

وی گفت: در همین راستا شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با دستگاه قضایی این استان برای کاهش مشکلات حجم پرونده و اطاله دادرسی همکاری بنیادین خواهد کرد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: سند شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در افق ۱۴۱۰ در سال جدید تدوین می‌شود که در قالب آن چشم انداز و نقشه راه پرداختن به امور مختلف طراحی خواهد شد.

امام جمعه بوشهر گفت: شورای فرهنگ عمومی یک نظام واره اندیشی و اجرایی است که همه اعضا دارای شرح وظایف در طراحی، اجرا و نظارت بر مصوبات آن دارند.

دیگر خبرها

  • پذیرش دستورات پیامبر، رکن اساسی تحقق ایمان به پروردگار است/ تکلیف بودن مشارکت سیاسی در اندیشه سیاسی اسلام
  • پذیرش دستورات پیامبر رکن اساسی تحقق ایمان به پروردگار است
  • عامل سعادت انسان تفکر در زندگی معنوی است
  • تنها راه ایستادگی در برابر دشمنان قسم خورده اسلام، داشتن وحدت است
  • شورای فرهنگ عمومی به دنبال حفظ وحدت و همدلی در جامعه است
  • خدمت با صداقت و کریمانه خواسته مردم از مدیران است
  • "وحدت مسلمین "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است
  • "وحدت "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است
  • حمایت قاطع از همکاری مردم با حاکمیت در امر به معروف و نهی از منکر
  • حمایت قاطع از همکاری مردم با حاکمیت در امر به معروف