Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، همزمان با ورود محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات به پاریس، یک گروه حامی حقوق بشر در فرانسه علیه وی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در یمن شکایت کرد.

گروه اتحاد بین المللی برای دفاع از آزادی و حقوق (بشر) به همراه چندین یمنی، در شکایت نامه ای که امروز (چهارشنبه) ارائه کرده اند، خواستار محاکمه ولیعهد ابوظبی به جرم جنایات جنگی و دست داشتن در شکنجه زندانیان و اقدامات غیرانسانی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوزف برهام، وکیل این گروه حامی حقوق بشر، تصریح کرد محمد بن زاید آل نهیان که معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات است، درخصوص حملات (ائتلاف متجاوز سعودی) به غیرنظامیان مجرم است. در شکایت تنظیم شده علیه ولیعهد ابوظبی آمده است: احتمال دارد که او دستور بمباران ها در خاک یمن را صادر کرده باشد.

در این دادخواست همچنین به گزارشی از کارشناسان سازمان ملل متحد اشاره شده است که می گوید ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی ممکن است مرتکب جنایات جنگی شده باشد و همچنین در دو منطقه تحت کنترل نیروهای اماراتی، به شکنجه زندانیان اقدام کرده باشد.

ولیعهد ابوظبی چهارشنبه برای دیدار و گفتگو با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، وارد پاریس شد. او همچنین قرار است با نخست وزیر فرانسه و شماری از تجار فرانسوی دیدار کند.

در ادامه این گزارش آمده است پیش بینی می شود بحران یمن یکی از موضوعات گفتگو میان مقامات فرانسوی و ولیعهد ابوظبی باشد، به ویژه آنکه 16 گروه حامی حقوق بشر در درخواست نامه ای به مکرون خواهان توقف صادرات تسلیحاتی این کشور به عربستان و امارات شده اند.

دادستان های فرانسوی همچنین در حال بررسی شکایت مشابهی از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی هستند که ماه آوریل سال جاری میلادی همزمان با سفر وی به فرانسه، به دادگاه ارائه شد. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه امارات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قضایی علیرضا دبیر علیه عباس جدیدی

چندی پیش علیرضا دبیر قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی به دلیل تهمت و افترا علیه عباس جدیدی، عنوان‌دار جهان و المپیک به مراجع قضایی شکایت کرد.

قهرمان پیشین کشتی جهان و دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا نسبت به علیرضا دبیر و اقداماتش، در فضای مجازی واکنش‌هایی نشان داده بود که همین امر شکایت رئیس فدراسیون کشتی را به همراه داشت.

در پی شکایت دبیر مبنی بر توهین و نشر اکاذیب رایانه‌ای؛ دادگاه مجموع رفتار ارتکابی را با بزه توهین مطابق دانسته و عباس جدیدی را به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و حذف تمام محتوای مجرمانه از صفحه اینستاگرام محکوم کرد.

با اعتراض عباس جدیدی به این رأی، پرونده به دادگاه تجدیدنظر رفت که رأی قبلی قطعی و قابل اجرا شد.

پس از درگذشت برادر عباس جدیدی، رئیس فدراسیون کشتی نیز در مراسم ترحیم مرحوم علیرضا جدیدی شرکت کرده بود.

دیگر خبرها

  • نصری: به خاطر غیبت در جام جهانی ۲۰۱۴ حسرت می‌خورم؛ در آن تورنمنت حامی فرانسه نبودم
  • الجزیره خواستار آزادی فوری خبرنگار خود شد
  • عملیات تازه‌ ارتش اسرائیل در بیمارستان شفاء | واکنش تند گروه‌های فلسطینی به روایات جعلی این رژیم
  • گروه‌های فلسطینی حمله به بیمارستان الشفاء را محکوم کردند
  • ادامه واکنش‌‌ها به تجاوز اسرائیل به بیمارستان الشفاء
  • نماینده پارلمان فرانسه خواستار تحریم شرکت‌های حامی اسرائیل شد
  • حماس خواستار نقش‌آفرینی پاکستان در توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه شد
  • محکومیت عباس جدیدی با شکایت دبیر قطعی شد
  • حکم قضایی علیرضا دبیر علیه عباس جدیدی
  • شکنجه «وحشتناک» اسیران جنگی اوکراینی توسط روسیه