Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرح ساماندهی بازار خودرو که در اردیبهشت ماه سال جاری،کلیات آن با رای 205 نفر از نمایندگان مجلس تصویب شده بود،انگار بنا نیست به سر انجامی برسد؛این طرح که به دلیل نوسانات ارزی و شرایط اقتصادی کشور،شش ماه مسکوت مانده بود، هم اکنون در کمیسیون صنایع و معادن آنچنان اصلاح و تغییر پیدا کرده است که به گفته یکی از طراحانش، دچار تغییرات اساسی ساختاری شده به گونه ای که اکنون تصویب آن با تغییرات کنونی نه تنها به نفع مردم نیست که به زیان آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام پاسایی، در خصوص این موضوع اظهار داشت: گویا در بحث خودرو، دلیل عمده مشکلات خلأ قانونی است. ما طرحی برای این منظور به مجلس آوردیم و در دوم اردیبهشت این طرح در مجلس با فوریت به تصویب رسید، ولی با شش ماه دیرکرد به صحن بازگشت، حال آنکه کمیسیون موظف بود، این طرح را ظرف یک ماه به صحن بیاورد، ولی هم اکنون دو ماه از آن تاریخ گذشته و خبری از آن نیست؛ بنابراین، تا زمانی که قانونی برای خودرو نداشته باشیم، این وضعیت درست نخواهد شد و نمی توان با این وضعیت، با این مافیا مبارزه کرد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: شعار خودروسازها این است که ما با این صنعت اشتغال ایجاد کرده ایم، ولی هنگامی که صحبت های سخنگوی انجمن قطعه سازان را می شنویم، می بینیم، آنان حدود 15 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکارند؛ معنی این آن است که خودروسازان نه تنها اشتغال ایجاد نکرده اند، بلکه حقوق کارگران قطعه ساز را نیز نپرداخته اند، حال آنکه خودروساز خودروهای خود را پیش فروش کرده و پول آن را نیز از قبل گرفته است.

وی در خصوص طرح ساماندهی بازار خودرو نیز افزود: متأسفانه خواسته اصلی طراحان در کمیسیون کاملا تغییر یافته است. یکی از اصلی ترین خواسته های طراحان این بود که سقف تعرفه واردات به سال قبل بازگردد تا فضای مختصر رقابتی هم که وجود داشت بسته نشود و شاهد این میزان انحصار نباشیم؛ اما کمیسیون این ماده را برای دولت آزاد گذاشته تا هر میزان که می خواهد سقف بگذارند، در حالی که این اساسا نیاز به قانون ندارد.

وی همچنین یادآور شد: ما در این طرح گفته بودیم که سقف تعرفه ها باید سالی 5 تا 10 درصد کاهش پیدا کند تا در پایان برنامه بیست ساله، به 20 درصد برسد که این هم توسط کمیسیون حذف شد. مورد دیگر حذف عوارض بر روی خودروهای هیبریدی بود که در جهت حمایت از هوای پاک و محیط زیست بود اما این مورد نیز نیز توسط کمیسیون حذف شد.

پیشنهاد دیگر ما این بود که با توجه به عملکرد ضعیف خودروسازی ها در بخش خدمات و ایمنی، بعد از وقوع حادثه، کارشناسان اگر تشخیص دادند خودروساز مقصر بوده، باید هزینه آن را پرداخت کند، ولی این ماده هم حذف شده و زمان آن را تا پایان زمان گارانتی در نظر گرفته اند.

اکنون پرسش این است: اگر ایربگ یک خودرو پس از یک سال در حادثه ای عمل نکرد، مقصر کیست؟ چون راننده که نمی تواند باشد، پس حتما تقصیر خودروساز خواهد بود!

وی گفت: هم اکنون مسائل اصلی مطرح در این طرح، عملا از بین رفته و طرح بی خاصیت و حتی به ضرر مصرف کننده تغییر پیدا کرده است. البته ما پیشنهاد اصلاحی دادیم و از آنجایی که نماینده ها به این موضوع واقفند، به مشکلات جامعه و قیمت های افسارگسیخته خودرو و عدم پاسخگویی خودروسازها احتمالا بتوانیم در صحن رأی گیری کنیم.

وی در پایان ادامه داد: گویا لابی های خودروسازی به راحتی توانسته اند، فضای کمیسیون صنایع را به نفع خود تغییر دهند و این نشان می دهد، قدرت مافیا در کشور به چه میزان بوده و چقدر می تواند در مجلس نیز نفوذ داشته باشد.

منبع: تابناک

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مافیای خودرو ساماندهی خودرو بازار خودرو داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران

پروژه‌های عمرانی و خدماتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران در قالب صد و چهاردهمین پویش افتخار و امید به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، سعید بیگی در آیین  بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در قالب صدوچهاردهمین پویش امید و افتخار گفت: امروز در آخرین پویش امید و افتخار در سال ۱۴۰۲ شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی هستیم. در این دوره به چند نکته توجه ویژه‌ای شده است به شکلی که شهردار تهران با نگاه ویژه به آسیب‌های اجتماعی همواره خودشان پیگیر این موضوعات هستند و خط قرمزی را ترسیم کرده‌اند که در همه این موارد عزت مردم رعایت شود. در همین اساس در حوزه ساماندهی مشاغل سیار در سال جاری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت. امسال بالغ بر ۲۶ هزار واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که خوشبختانه در همه اقدامات ما شهرداران مناطق همکاری بسیار خوبی را داشتند.

وی ادامه داد: در این بازدیدها برای اولین‌بار تیم‌های محیط زیست نیز همراه تیم‌های ساماندهی بودند و آموزش‌ها را به شهروندان ارائه می‌کردند در بازخوردهایی که از این موضوع گرفتیم مشخص شد شهروندان هنگامی که نسبت به موضوع توجیه می‌شوند همکاری بسیار خوبی داشتند و در حوزه کاهش مزاحمت‌ها توفیقات بسیار خوبی را کسب کردیم.

وی با اشاره به پیگیری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در حوزه مشاغل سیار و بی‌کانون گفت:‌ این مشاغل به دلیل آنکه در قانون تعریفی نداشتند به صورت غیررسمی فعالیت می‌کردند اما با رویکرد مناسب دولت و همکاری مجلس شورای اسلامی مقرر شد این مشاغل به رسمیت شناخته شوند. رسمی سازی این مشاغل مسیری بود که با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی طی کردیم و امروز در درگاه ملی مجوزها این مجوز رونمایی شده و از سال آینده این افراد می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند و شهرداری نیز ذیل قوانین باید در قالب بازارها فضای فعالیت این افراد را ایجاد کند.

بیگی تاکید کرد: شهرداری تهران ۱۱ هزار غرفه را برای فروش ایجاد کرده که حدود ۷۰۰۰ نفر از این غرفه‌ها توانستند استفاده کنند این اقدام در سال ۱۴۰۲ انجام شده و خوشبختانه شهرداران مناطق نیز همکاری بسیار خوبی را در همه اقدامات این شرکت داشته‌اند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بازار گل و گیاه شادگان که در قالب صدوچهاردهمین پویش امید و افتخار انجام شد، گفت: هرکجا که بازار گل افتتاح شده دستاوردهای مثبتی داشته؛ شهروندان مطالبه افزایش بازارهای گل را دارند و در قالب توسعه این بازارها اشتغالزایی خوبی ایجاد شده و این بازارها هنگام مراجعه مردم حال آنها را خوب می‌کند، موضوعی که مدیریت شهری به دنبال آن است.

وی در خصوص احداث پمپ بنزین‌های کوچک مقیاس نیز اظهار کرد: در شهر تهران فروش هر نازل بنزین روزانه بین ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ لیتر است در حالی که این عدد در شهرهای دیگر ۵۰۰۰ لیتر است؛ این اختلاف موجب انتظار شهروندان در صف‌های پمپ بنزین می‌شود لذا مدیریت شهری برای افزایش این پمپ بنزین‌ها تدبیر کرد تا به عددی که در شهر تهران نیاز است برسیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به موضوع توسعه بازار پرندگان آزادگان اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲، ۱۰۰ غرفه جدید برای بازار پرنده‌فروشان آزادگان اضافه شد و در یک نوآوری از پساب تصفیه شده این بازار برای فضای سبز همین بازار استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز مرمت و ساماندهی میدان سید اسماعیل در بازار
  • ایجاد ۱۱ هزار غرفه برای فروش در تهران
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران
  • دستفروش‌های همدان در کاروانسراها ساماندهی شوند
  • اقدامات در حوزه آب‌های زیرزمینی سازماندهی‌شده نیست
  • شهرداری گزارش اقدامات خود در ساماندهی معتادان متجاهر را ارائه کند/ شهر تهران چه میزان معتاد دارد؟
  • (ویدیو) چینی‌ها به جایی که برایشان منفعت نداشته باشد وارد نمی‌شوند!
  • قالیباف قانون ساماندهی کولبری و ملوانی را ابلاغ کرد
  • تشکیل کمیسیون تخصصی ساماندهی مشاغل و اقتصاد شهری درشورای اسلامی شهرکرد
  • تشکیل کمیسیون تخصصی ساماندهی مشاغل و تصویب اقتصاد شهری