Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر به نقل از بی‌بی‌سی، اشرف‌غنی رئیس جمهوری افغانستان امروز چهارشنبه و در جریان عیادت از زخمیان انفجار دیروز در شهر کابل گفت: طالبان با محکوم کردن حمله دیروز به نشست روحانیون در کابل، نمی‌تواند خود را از مسئولیت تبرئه کند.

رئیس جمهوری افغانستان دراین باره گفت: مسئولیت این حمله خونین را آنهایی به عهده دارند که حملات انتحاری را برای نخستین بار به افغانستان آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت که هیچگاه در تاریخ افغانستان و در دشوارترین وضعیت «چنین حمله بی‌ باکانه ای به مقدسات افغانستان صورت نگرفته بود و این حمله تمام حدود تعیین شده را شکسته است».

اشرف غنی ادامه داد: طراحان این حمله در کشور همسایه افغانستان پناهگاه دارند و ما از جامعه بین‌المللی می خواهیم تا با این کشور برخورد جدی بکند.

شایان ذکر است، در انفجار عصر دیروز در کابل دست کم ۶۰ نفر کشته و نزدیک به ۹۰ نفر زخمی شده اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار حمایت چین برای حضور در نشست شانگهای شد

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در دیدار با سفیر چین خواستار حمایت این کشور برای حضور کابل در نشست آتی نشست سازمان همکاری شانگهای به عنوان عضو ناظر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در دیدار با «ژائو شینگ» سفیر چین در کابل گفت هیئت حاکمه افغانستان خواستار روابط خوب با پکن است و از ابتکار «یک راه و یک کمربند» چین حمایت می‌کند.

وی افزود کابل خواستار تفاهم گسترده سیاسی و توسعه همکاری با کشورهای منطقه است و می‌خواهد در اجرای پروژه‌های بزرگ ایفای نقش کند.

عبدالکبیر با تأکید بر اینکه طالبان به هیچکس اجازه نخواهد داد تا از خاک افغانستان علیه دیگران استفاده کند، افزود: امارت اسلامی خواستار حضور در نشست آینده سازمان همکاری شانگهای به‌عنوان عضو ناظر است.

چین: سازمان همکاری شانگهای باید به تعامل و گفتگو با افغانستان پایبند باشدحمایت چین و روسیه از ایجاد ثبات در افغانستانچین: ارتقای همکاری عملی با افغانستان باید در اولویت سازمان ملل باشد

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در ادامه همچنین خواست تا چین از افغانستان حمایت کند و تجارب خود را به‌ منظور تقویت اقتصادی با افغانستان به اشتراک بگذارد.

سفیر چین نیز در این دیدار خاطرنشان کرد که طی شش ماه مأموریت خود در افغانستان تلاش کرده تا روابط افغانستان و چین تقویت شود.

وی همچنین تصریح کرد چین در امور داخلی افغانستان مداخله نمی‌کند و در نشست‌های بین‌المللی نیز تأکید کرده است که باید با حکومت کنونی افغانستان تعامل صورت گیرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان کاردار سفارت پاکستان در کابل را احضار کرد
  • اسلام‌آباد:کابل از تی‌تی‌پی علیه پاکستان استفاده می‌کند
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان در کابل
  • جنگ همسایه های ایران جدی شد؟ | طالبان پاسخ حمله پاکستان را داد+ جزئیات
  • طالبان خواستار حمایت چین برای حضور در نشست شانگهای شد
  • کابل: حمله پاکستان به افغانستان عواقب بدی در پی خواهد داشت
  • انفجار در کابل
  • ۹۰ هزار حمله سایبری غربی به سامانه انتخاباتی روسیه
  • وزیر امور خارجه جدید پاکستان به کابل دعوت شد
  • بمباران وحشیانه پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه