Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@03:47:14 GMT

نظارت سلیقه ای و آشفتگی بازار کهگیلویه

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۴۴۰۲

نظارت سلیقه ای و آشفتگی بازار کهگیلویه

یاسوج - ایرنا - کارشناسان و برخی مسئولان در نشست تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه ، نظارت سلیقه ای بازرسان بر بازار را علت افزایش قیمت برخی از کالاها دانسته و خواستار نظارت دقیق بر بازار شدند.

به گزارش ایرنا، فرماندار کهگیلویه از بازدید نامحسوس از بازار این شهرستان گفت و اظهار داشت که اصناف برخی از خیابانهای شهر دهدشت از چهار ماه پیش تاکنون بازرسی نشده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفر نیکبخت تاکید کرد که نظارت نکردن بازرسان بر بازار تخلف است و سلیقه ای عمل کردن متولیان بازرسی باعث بالا رفتن قیمت ها در بازار شده است.
وی با تاکید بر نظارت دقیق و شبانه روزی بازرسان بر بازار تصریح کرد که بازرسی از صنوف باید با نظارت و حضور رسانه ها انجام شود.
رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه هم اذعان کرد صنوف زیادی در سطح شهر دهدشت وجود دارد که بازرسی نمی شوند و بازار این شهرستان نیاز به تشدید نظارت دارد.
امید صالحی تصریح کرد: در طرح مشترک بازرسان صنعت و معدن و تعزیرات از صنوف بیش از 60 تخلف از سوی بارزسان تعزیرات صورت جلسه ولی بیشتر پرونده ها به تعزیرات ارسال نشد.
وی با اشاره به احتکار و تخلف عاملین توزیع مواد خوراکی از جمله گوشت، برنج ،شکر و دیگر اقلام مورد نیاز مردم افزود: باید برای جلوگیری از تخلف، عاملین جدید که توانایی بیشتری دارند جایگزین شود.
صالحی به میزان تخلفات عاملین اشاره نکرد.
سرپرست جدید صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه نیز در این جلسه با اشاره به اختلاف زیاد قیمت ها در بازار گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و تشدید نظارت کنترل بازار در اولویت خواهد بود.
سید یاسین علویان سوق عدم نظارت بازرسان بر بازار را دلیل افزایش قیمت ها دانست و تصریح کرد: بیشترین سقف جریمه ای برای صنوف متخلف لحاظ خواهد شد.
وی استفاده از بازرسان افتخاری برای کنترل بیشتر بازار را ضروری دانست و افزود: بازرسانی که در کنترل بازار کم کاری کنند به شدت با انها از لحاظ قانونی برخورد خواهد شد.
علویان سوق با اشاره به معرفی 91 واحد صنفی متخلف در 20 روز گذشته اضافه کرد: گرانفروشی، عدم درج قیمت و عرضه خارج از شبکه از مهم ترین تخلفات صنوف است که باید ساماندهی شوند.
وی افزود: بیش از 11 هزار کیلوگرم گوشت قرمز، 45 تن برنج و 20 تن شکر برای تنظیم بازار با قیمت مصوب دولتی در یک ماه گذشته در بازار شهرستان عرضه شده است.
علویان بر همکاری مردم در ارائه تخلفات صنوف به این نهاد تاکید کرد.
بیش از هفت هزار صنف مختلف در شهرستان کهگیلویه وجود دارد.
/1662/7531/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نظارت سليقه اي بازار گران فروشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارت بر صحت عملکرد وسائل توزین و سنجش در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل استاندارد استان گفت: این طرح در ۴ محور ترازو‌های سبک مورد استفاده اصناف، جایگاه‌های سوخت مایع و «CNG»، ترازو‌های گمرک و ترازو‌های فرودگاهی برنامه ریزی شده است.
مهدی پژوهش افزود: این طرح با هدف صیانت از حقوق مردم در نظام تولید، توزیع و مصرف «برای مصرف کنندگان با جلوگیری از کم فروشی» و «برای توزیع کنندگان با جلوگیری از زیاد فروشی»، اجرا می‌شود.
وی گفت: اجرای این طرح تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در استان ادامه دارد.
مدیرکل اداره استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: نظارت بر ترازو‌های سبک، با تعیین صنوفِ کبابی (فروش حلیم و آش)، میوه و تره بار، سوپرمارکت و خواربارفروشی، قصابی و پروتئین، فروشگاه‌های زنجیره ای، شیرینی و قنادی، آجیل و خشکبار، طلا و جواهر، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های مناسبتی با در نظر گرفتن زمان مرتبط با آن اعم از ماه مبارک رمضان و سال نو در اولویت نظارت قرار دارند.
وی اجرای طرح خالص فروشی در صنوف قنادی و خشکبار را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اصناف باید وزن شیرینی و خشکبار را از وزن جعبه تفکیک کنند.
پژوهش افزود: شهروندان می‌توانند نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا و مراتب تخلف در کم فروشی را از طریق سامانه مردم دار-سامانه نظارت‌های مردمی به نشانی http://۱۵۱۷.inso.gov.ir ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • کشف تخلف ۷۳۰ میلیارد ریالی یک فروشنده شکر در سبزوار
  • بازار کرمان زیر ذره بین بازرسان گشت‌های مشترک
  • اجرای طرح تشدید بازرسی از واحد‌های صنفی در فریدونشهر
  • دولت امور نظارتی بازار را به بازار واگذار کرد
  • تشدید نظارت بر صحت عملکرد وسائل توزین و سنجش در چهارمحال و بختیاری
  • بازار شب عید اصفهان زیر ذره بین گشت تعزیرات
  • رسیدگی به بیش از ۱۹۰۰ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه
  • برخورد قانونی شدید با صنوف متخلف کرمانشاه در ایام منتهی به عید نوروز
  • اجرای طرح نظارت بر بازار شب عید در نهاوند
  • تداوم طرح تشدید نظارت و بازرسی در بازار تویسرکان