Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید پورعیسی در همایش علمای شیعه و اهل سنت که در شهرستان مرزی راز و جرگلان برگزار شد، اظهار کرد: مصادیق واقعی وحدت را در تمام امور اجرایی و سیاستگذاری پیاده می کنیم.

پورعیسی افزود: با توجه به اهمیت استراتژیک و وجود برخی کاستی ها و عقب ماندگی ها در رازوجرگلان، نگاه غالب مسئولان استان به این شهرستان نگاهی مبتنی بر ارتقای زیرساخت ها و توسعه هرچه بیشتر و سریع تر این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی لزوم جلب مشارکت مردم در فرآیندهای منتج به سیاستگذاری و برنامه ریزی ها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: از اهالی منطقه می خواهم در تعیین اولویت ها و ضرورت های توسعه ای و شناسایی و معرفی ظرفیت های موجود به مسئولان فعال تر باشند.

سرپرست استانداری خراسان شمالی همچنین به برنامه ریزی برای بهره مندی هرچه بیشتر مردم شهرستان از تسهیلات ارزان قیمت دولتی با هماهنگی علمای منطقه اشاره کرد و گفت: دولت در حوزه زیرساختی به ویژه توسعه راه های مواصلاتی، تخصیص منابع آب و تسهیل روند سرمایه گذاری و توسعه امکانات درمانی در شهرستان رازوجرگلان طرح های زیادی در دست اجرا دارد.

پورعیسی در ادامه رعایت عدالت در چینش نیروها و توزیع اعتبارات منطقه ای را به فرمانداران گوشزد کرد و افزود: آثار و برکات عملی وحدت و انسجام باید بیش از پیش برای مردم ملموس شود.

کد خبر 4465382

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی تخصیص اعتبارات راز و جرگلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در اولین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۳ مصوب شد، برای اجرا به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید جهانشاهی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سند توسعه دانش‌بنیان در اولین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال 1403 مصوب شد. این مطالعه با رویکرد ارتقای زیست‌بوم کارآفرینی، نوآوری و فناوری خراسان جنوبی، جلب مشارکت ذی‌نفعان کلیدی و برگزاری بیش از 40 جلسه کارشناسی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: این سند در استان با همکاری مؤثر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دانشگاه‌ها، نهادها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی استان تدوین شده و در این فرایند تلاش شده مشارکت نمایندگان تمام گروه‌های ذی‌نفع جلب شود و در مجموع دعوت از 9 لایه و 32 بازیگر اصلی زیست بوم صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در تدوین سند توسعه دانش‌بنیان استان، اسناد فرادست نظیر مطالعات طرح آمایش سرزمینی خراسان جنوبی بررسی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

جهانشاهی تأکید کرد: بر اساس این سند، مهمترین ارزش‌های توسعه دانش‌بنیان خراسان جنوبی توجه به اقتدارآفرینی علم و دانش، توجه ‌به‌ ‌امنیت و انسجام ‌ملی، توجه ‌به فرهنگ ‌اسلامی، ایرانی ‌و ‌بومی، سهم‌ برتر ‌منابع ‌انسانی ‌و ‌سرمایه‌ اجتماعی، خلاقیت، نوآوری و فناوری علمی، ثروت‌آفرینی، افزایش رفاه عمومی و افزایش اشتغال به ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی، عدالت‌‌محوری‌ در ‌دستیابی ‌به ‌فرصت‌های ‌برابر دانش پایه‌ برای ‌افراد‌، ‌شرکت‌ها و ‌نهادها، صیانت ‌از ‌محیط‌‌ زیست، منابع انرژی و آب مبتنی بر حکمرانی دانش و توجه به مزیت‌های نسبی استان همچون توسعه ‌ظرفیت‌های کشاورزی، معدن، مرز و غیره خواهند بود.

وی گفت: بر اساس اهداف بنیادین سند، 85 برنامه عملیاتی و 77 شاخص ارزیابی در 9 محور کلیدی تدوین شده که پس از تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه برای اجرا به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در این سند 12 هدف بنیادین تدوین شده است، توسعه‌ فرهنگ کارآفرینی دانش‌پایه، بهبود محیط کسب و کار دانش‌بنیان، تحقق توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش پایدار، فراگیر و عادلانه به نفع همه اقشار جامعه، توسعه سرمایه انسانی، آموزش و مهارت برای پاسخ‌گویی به نیازهای اقتصاد دانش‌بنیان، توسعه زیرساخت و توزیع خدمات دانش‌بنیان و تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح استان مبتنی بر آمایش سرزمینی را از جمله اهداف این سند بنیادین برشمرد.

جهانشاهی، ارتقاء بهره‌وری و حفاظت از منابع استان با استفاده از نوآوری و فناوری‌های دانش بنیان، تقویت نقش نهاد علم، دانش، نوآوری و فناوری در تکمیل زنجیره‌های ارزش استان، شبکه‌سازی نوآوری، فناوری و کارآفرینی برای توسعه زیست بوم، توسعه بهره­‌برداری از فناوری‌های نوین نظیر هوش­ مصنوعی، اینترنت اشیاء و متاورس، توسعه فناوری‌های پرچم‌دار به منظور رشد و رقابت‌پذیری اقتصاد منطقه‌ای، تقویت بنیان‌­­های پژوهش­ در زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی استان و ارتقای سطح سلامت و بهداشت استان با گسترش خدمات و محصولات دانش‌بنیان را از دیگر اهداف این سند بنیادین بیان کرد.

انتهای پیام/250/

دیگر خبرها

  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • فرودگاه منطقه ای گناباد یک سرمایه ملی است
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • زیرساخت‌های جمعیت هلال احمر اردکان نیازمند توسعه
  • افراط و تفریط در حوزه حجاب باعث فاصله گرفتن مردم از تصمیم‌گیران می‌شود