Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@02:26:18 GMT

بشار اسد خطرناک‌ترین فرد برای سوریه است!

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۴۶۶۶

بشار اسد خطرناک‌ترین فرد برای سوریه است!

خبرگزاری فارس،:«جیمز جفری»، فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه مدعی شد که حضور ایران در سوریه برای این کشور مخرب است.

جفری چهارشنبه (۳۰ آبان) در گفتگو با شبکه «اسکای نیوز عربی» مدعی شد که برای اینکه در سوریه راه حل سیاسی حاصل شود همه نیرو‌های نظامی از این کشور باید خارج شوند.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه همچنین ادعا کرد که واشنگتن از حضور نیرو‌های ایرانی در سوریه «نگران است»؛ چرا که بر اساس ادعای او، حضور ایران در سوریه منجر به حضور نیرو‌هایی شده است که تهدیدی موشکی برای رژیم صهیونیستی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جفری مدعی شد که هدف ایران از حضور در سوریه نه برای مقابله با تروریسم که برای «نفوذ» در ادارات و مؤسسه‌های این کشور است.

بر اساس ادعا‌های این مقام آمریکایی، ایران در مؤسسات کشور‌هایی مانند عراق، لبنان و یمن که بیش از سه و نیم سال در محاصره سعودی‌ها و اماراتی‌ها است، نفوذ کرده است.

جیمز جفری بدون آنکه اشاره‌ای به حمایت‌های کشورش از گروه‌های تروریستی در سوریه و یا عراق کند، مدعی شد که «حضور شبه نظامیان ایرانی» در سوریه باعث ایجاد «گروه‌های تندرویی» مانند داعش شده است و بنابر این باید، این نیرو‌ها خاک سوریه را ترک کنند.

این ادعا‌های تکراری فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه در حالی مطرح می‌شود که حضور ایران در سوریه بعد از اشغال بخش‌هایی زیادی از این کشور به دست گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) و داعش صوت گرفت و این حضور به «دعوت رسمی» دمشق بوده است.

جفری در پاسخ به سؤال مجری شبکه اسکای نیوز عربی که پرسید نظر آمریکا درباره حضور نیرو‌های روس در سوریه چیست، این گونه گفت که این نیرو‌ها از دهه‌ها پیش در این کشور حضور داشته و واشنگتن نمی‌تواند از آن‌ها بخواهد سوریه را ترک کنند؛ چرا که این کار به نفع آمریکا نیست.

او ادامه داد: «نیرو‌های آمریکا بعد از پایان کار داعش و نابودی آن سوریه را ترک خواهند کرد و این نیرو‌های ایرانی است که باید شاهد تغییراتی شود و وضعیت در سوریه باید به قبل از ۲۰۱۲ برگردد».

جفری در ادامه ادعا‌های خود گفت: «این نیرو‌های ایرانی هستند که باید خاک سوریه را ترک کنند؛ چرا که این نیروها، ترکیه، اردن و اسرائیل را تهدید می‌کنند».

با این حال، نماینده ویژه آمریکا در پاسخ به این سؤال که آمریکا آیا برای خروج نیرو‌های ایرانی از سوریه «طرح‌هایی» دارد یا نه، گفت که «این دولت سوریه است که باید از ایران بخواهد خاکش را ترک کند».

او گفت که آمریکا از حضور در سوریه دنبال سه هدف است؛ نخست نابودی کامل داعش در این کشور. دوم، خروج نیرو‌های ایرانی از سوریه و سوم پیشرفت فرآیند سیاسی در این کشور به منظور «ایجاد دولت سیاسی فراگیر».

جفری بدون اینکه به موفقیت‌های ارتش سوریه و متحدان ایرانی و روسی آن در نبرد با داعش اشاره‌ای کند، گفت که «ما دستاورد‌های بسیار بزرگی در نابودی داعش داشتیم ولیکن کار هنوز تمام نشده است».

او در پایان گفت‌وگوی خود با اسکای نیوز مدعی شد که حضور ایران در سوریه خطرناک و مخرب است و «بشار الاسد»، رئیس جمهوری سوریه، نسبت به همه برای این کشور خطرناکترین فرد است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران سوریه بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

بنابر روایت ایرنا، رئیس دولت در پیام خود همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898390

دیگر خبرها

  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه