Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت احتیاج بشر به معرفت ائمه اطهار برای آبادانی دین و دنیای او، بر رآفت در شئون مختلف با تاسی به الگویی چون امام رئوف شیعیان تاکید کرد و درباره شرایط کنونی منطقه نیز نکاتی متذکر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، آیت الله سیدابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی، امشب(۳۰ آبان)در نشست با فعالان فرهنگی استان با اشاره به درپیش بودن ۱۷ ربیع الاول، گفت: همزمانی میلاد پیامبر و امام صادق علیهماالسلام به ما می آموزد که خط زندگی آنان که دین را از رسول گرامی اسلام به عنوان موسس شریعت گرفتند تفسیر و تبیین و راهبرد و مسیر باید از امام صادق علیه السلام درس گرفته شود؛ ما محتاج به معرفت امامان دین هستیم چون دلدادگی با معرف متفاوت با دلدادگی از کم معرفتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی با بیان اینکه وجود ما مالامال از محبت به ائمه است اما به میزان محبت و عشق؛ معرفت مان نیاز به افزایش دارد، تصریح کرد: کسب این معرفت گرچه نیاز به کلاس و درس دارد اما اساس آن را باید از پروردگار گرفت؛ اللهم عرفنی نفسک... اگر این معرفت کسب شد همه وجود انسان آهنگ توحیدی دارد و انسان در برابر هیچ قدرتمند و زورگویی احساس ضعف نمی کند.



تولیت آستان قدس اولین اقتضای کرامت را گره گشایی با اتکال به خدا و اعتماد به نفس و چشم نداشتن به بیگانگان عنوان کرد و افزود: بیگانگان اگر دم از خدمت بزنند خدمت انها منفعت گرا است؛  خادمان و خادمیاران رضوی بدانید مدعیان خدمت در عالم زیاد هستند اما خدمت ها متفاوت است.



وی ادامه داد: نگاه ما در خدمت به آن خانه ای است که پیامبر هر صبح هنگام رفتن به نماز به اهل آن خانه سلام می کند؛ السلام علیکم یا اهل بیت النبوه...انما یریدالله لیذهب عنکم الرجس و یطهرکم تطهیرا....سوره هل اتی در جایگاه این اهل خدمت نازل شد؛ خدمت گزاران آستان قدس، این خدمت را برای خود افتخار می دانند و اولین و مهمترین ماموریت آستان قدس، خدمت فرهنگی است.



وی گمشده عالم امروز را نشناختن ائمه اطهار از جمله امام علی و امام صادق علیهماالسلام دانست و افزود: عالم بداند علی بن موسی الرضا که مظهر رآفت است؛ رآفت در همه شئون اجتماعی، ارتباطات اجتماعی، خانواده و در همه معادلات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و رابطه بین خادم و مخدوم؛امروز همه داشته های نظام اسلامی مورد هجوم دشمن است؛ داشته های این نظام نیروی انسانی مصمم و با اراده و متراکم و ذخایر ارزشمند است.



آیت الله رییسی با افزودن اینکه راه مواجهه با دشمن این است در پرتو عشق به امامان و پیشوایان دینی مصون سازی کنیم و در این امپراطوری رسانه ای دشمن سوار بر کشتی حسین بی علی و امام رضا شویم و الا امواج سهمگین در حوزه های مختلف دل ها و اراده ها و ایمان ها را می برد، تصریح کرد: دشمن می خواهد ریزش در جبهه ای که هر روز رویش دارد ایجاد کند، رویش های انقلاب در منطقه فوق العاده است و امتداد راهبردی استکبار یعنی سعودی ها دارند مقابله می کنند و مردم مسلمان منطقه به عنایت خدای متعال و برکت خون شهدا  هویت خود را باز یافتند و می خواهند مسلمان زندگی کنند.



وی ادامه داد: راه مواجهه با دشمن و عقب نشینی او، سازش نیست بلکه مقاومت است؛ راهش این است او احساس کند در مقابل او زنان و مردان مصممی هستند که حاضر به عقب نشینی نیستند بلکه آنقدر می ایستند تا او مجبور به عقب نشینی شود؛ امام و رهبری به ما آموختند راه مواجهه با دشمن ایستادگی و مقاومت است.



تولیت آستان قدس رضوی نیروی جوان و خلاق آماده در میدان به عنوان سرمایه بزرگ انسانی کشور و نیز سرمایه های مادی را مورد اشاره قرار داد و با متذکر شدن این نکته که شکر این نعمت به کار گرفتن آن در جای خود است؛ اظهار داشت: بعد از تمدن نبوی که با هجرت از مکه به مدینه انجام شد، دومین هجرت (و بنای تمدنی) آمدن امام رضا به این منطقه است؛ زمینه آماده است تا کسی در ایران نباشد که بخاطر محرومیت مالی محروم از زیارت امام رضا باشد و محروم از این فیض بزرگ نشود زیرا در این زیارت آثار بزرگی وجود دارد؛ حرم علی بن موسی الرضا دانشگاه بزرگی است که معلمش امام رضا و دانشجویان آن همه کسانی هستند که متوجه این باب الله هستند.



وی گفت: به برکت همین نام مقدس خدمت گزاران این آستان در شهرهای مختلف با گره گشایی از مردم حضور دارند و در شهر و روستا هزاران خدمت به مردم انجام می شود و پیوست این حضور امام رضا، امامزادگان واجب التعظیم از جمله حضرت معصومه و شاه چراغ به عنوان پیوست هجرت امام رضا هستند.


آیت الله رییسی با اشاره به خدمات مشاوره ای آستان قدس که گره گشا بوده، همچنین به خدمت گزاری به آستان قدس اشاره و بیان کرد: پروفسور صاحب نامی کفشدار حرم شده و مهمترین شآن خود را خدمت گذاری به این آستان مقدس می داند.
 

 

وی کار فرهنگی برای مصون سازی جامعه در برابر هجوم های دشمن به ویژه برای جوانان را مورد تاکید قرار داد و افزود: دفاتر ما با همه موسسات فرهنگی فعال باید تعامل کنند و دومین رویکرد ما زیارت به عنوان محور مهمی است که تسهیل زیارت برای ما مهم است و سوم خدمت خالصانه به مردم با نام امام رضا علیه السلام است که گام هایی برداشته شده و معتقدیم در ایران اسلامی این گام ها هم قابل افزایش کمی و هم کیفی است.


آیت الله رییسی با استفاده از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که امام رضا علیه السلام را مبارزی خستگی ناپذیر توصیف کردند؛ بیان داشت: امام رضا علیه السلام کاری کرد کارستان؛ اولین شبکه سازی به نام دین توسط امام رضا انجام شد؛ مآمون با همه حیله گری اش در برابر امام رضا مستاصل شد و برای همین برنامه شهادت حضرت را ریخت.


وی خاطرنشان کرد: مردان و زنان مصمم بدانند کرامتی که در پرتو کرامت امام هشتم پیدا می کنند به انسان جایگاهی می دهد که فقط عبد او و در محضر او باشد و نتیجه این می شود انسان گاهی مال می دهد گاهی آبرو و گاهی جان کف دست می گذارد و شهدا قبل از مقام شهادت، مقام کرامت داشتند زیرا تا کریم نباشند که شهید نمی شوند لذا هر کس هر چه دارد برای خدا در کف دست بگذارد.


آیت الله رییسی با افزودن اینکه پیامبر و ائمه آمدند تا انسانی پرورش دهند که در برابر همه زمینه های لغزش بگوید من پیرو پیامبر و دنباله رو امام صادق و تابع علی بن موسی الرضا هستم؛ افزود: بدانید ما سرمایه بزرگی داریم و آن دلدادگی به خدا و اهل بیت است که در سایه آن امر دین و دنیای ما آباد می شود؛ ما وظیفه داریم سرمایه اجتماعی دفاع از حق را حفظ و اجازه ریزش ندهیم و در این راه نه از ملامت ملامت کنندگان نگران شویم و نه خسته و نه محزوم و نه خوف داریم و نه عقب نشینی می کنیم، باور ما این است از خلقت آدم تا پایان جبهه حق و باطلی هست و ما باید در جبهه حق باشیم.


وی با بیان اینکه عزت در انحصار خدا و رسول خدا و مومنین است و بس و این باور ما است؛ گفت: تلاش دشمن برهم زدن وحدت اجتماعی و تبدیل امید ما به ناامیدی  است و می خواهد به ما القا کند نمی توانید؛ ما عمیقا معتقد به افول امریکا و امریکایی ها هستیم و تفوق و برتری جبهه انقلاب اسلامی هستیم.


تولیت آستان قدس رضوی بر امیدی که در آن سستی راه نداشته باشد و پایبندی به ارزش ها و بصیرت و دشمن شناشی تاکید کرد و گفت: ‌باید بر این راه پافشاری کنیم و یقین به موفقیت داشته باشیم؛ امروز دنیا می گوید راه برون رفت از مشکلات عمل به سخنان رهبری انقلاب است، ایشان فرمودند هیچ مشکل حل نشدنی نداریم و فرمود در این منطقه دشمن خواست و نتوانست ما خواستیم و توانستیم.

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی ارومیه وحدت آذربایجان غربی ارزانی هفته بسیج هفته وحدت استان همدان اردبیل معارفه کرمان استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، راوی نمایشگاه آستان بقیع درخصوص این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با محوریت المان سازی و به تصویر کشیدن قبرستان بقیع در سه لاین متفاوت برای بازدید علاقمندان از روز گذشته به صورت رسمی آغاز به کار کرده است.

علی احمدی افزود: قسمت اول آن مختص به نماد حرم مطهر ائمه بقیع یعنی امام حسن (ع) تا امام صادق (ع) و دیگر بقعه‌ها می‌باشد و قسمت دوم آن وضعیت فعلی قبرستان بقیع را به تصویر کشیده است.

وی گفت: قسمت سوم این نمایشگاه هم مختص تصاویر قدیمی و اسنادی است که نشان می‌دهد چگونه و چه طور علما و مرد به واقعه تاریخی هشتم شوال اعتراض کردند.

احمدی افزود: نمایشگاه آستان بقیع در ضلع شرقی صحن غدیر در حرم مطهر رضوی قرار دارد و هر روز صبح از ساعت ۱۰ تا ۲ و بعدازظهر‌ها از ساعت ۵ تا ۱۱ شب برقرار است.

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • آستانه امام مهربانی‌ها و مجال خدمتی به گستره ایران
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد