Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@23:55:56 GMT

آغاز یک افسانه؛ تحلیل و بررسی بازی Assassin's Creed +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۵۱۲۶

آغاز یک افسانه؛ تحلیل و بررسی بازی Assassin's Creed +تصاویر

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان Assassin's Creed زمانی رونمایی شد که همه در اواخر سال 2006 منتظر نسخه جدید بازی Prince of Persia بودند. آن دوران یوبیسافت به طور غافلگیر کننده اولین سری بازی‌های Assassin's Creed را رونمایی کرد. این عنوان با داشتن قابلیت‌های جذابش جای خود را به سرعت میان گیمرها پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قابلیت‌ها شامل جهانی باز، حرکات پارکور و نبرد های مختلف بودند. در واقع یوبیسافت با این نسخه محدودیت‌های بازی Prince of Persia را زیر سوال برد. اولین نسخه این بازی در سال 2007 برای کنسول‌های PS3،XBOX360 و PC عرضه شد. در این گزارش قصد داریم این نسخه را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

 

داستان کلی

در ابتدا به صورت کوتاه و خلاصه کلیتی از این عنوان ارائه می‌دهیم. شخصیتی که شما با آن در بازی حضور دارید یک فرد عرب به نام الطائر می‌باشد. در ابتدای بازی این مرد در محضر استادی به نام المعلم پرورش پیدا می‌کند. در روند رشد، او به مکان‌های مختلفی برای ماموریت فرستاده می‌شود. این مکان‌ها شامل شهرهایی چون اورشلیم، دمشق و ... هستند. در زمان عرضه این عنوان جهانی باز و بدون محدودیت برای گیمرها بسیار جالب بود. گشت زنی در اطراف شهرهای مختلف، درگیری با سربازان و انجام کارهای متنوع در سطح شهر جذابیت‌های خاص خود را برای گیمر ها داشت.

به طور کل اگر بخواهیم درباره گرافیک این بازی صحبت کنیم باید از یک کلمه استفاده کنیم: بی‌نظیر. این بازی در زمان خودش از گرافیک بی‌نظیری برخوردار بوده است. از جذابیت‌های داستان Assassin's Creed نباید غافل شد. هدف نهایی کاراکتر بازی، الطائر، پیدا کردن جسمی به نام سیب عدن است. این جسم قابلیت‌های جادویی دارد. در عصر حاضر یک شرکت فردی به نام دسموند مایلز را با استفاده از دستگاه منحصر به فردش به گذشته می‌برد تا این سیب عدن را پیدا کند. Assassin's Creed در طول دوران جنگ صلیبی سوم در سال 1191 میلادی رخ می‌دهد.

 

 

ساختار و فلسفه

این بازی بین دو بازه زمانی حال و گذشته است. شخصیت‌های مربوطه از طریق استفاده از خاطرات متناوب در مسیر داستان قرار می‌گیرند. این قسمت‌های مسدود شده در بازی فصل‌هایی از زندگی الطائر است که دزموند می‌تواند از طریق هماهنگ سازی، به آن‌ها دسترسی داشته باشد. اما چون قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آن دستگاه موجب توهم می‌شود (که در بازی از آن با نام اثر خونریزی یاد می‌شود) او مجبور است بین خاطرات بماند و برای باز کردن خاطره مسدود شده بعدی صبر کند.

در زمان‌هایی که این فرد بیرون از دنیای حشاشیان است، بازیکنان کاراکتر  دزموند را کنترل و بخش کوچکی از آزمایشگاه Abstergo را کشف می‌کنند. در ضمن او با لوسی، یکی از محققان، ارتباط برقرار می کنند. بعضی وقت‌ها هم کامپیوتر وارن ویدچ را بررسی می‌کنند و یا با آن‌ها صحبت می‌کنند. دزموند اغلب انگیزه های Vidic و بحث های فلسفی را بین دو موضوع مطرح می‌کند.

به همین ترتیب، الطائر، انگیزه‌های استاد المعلم و کسانی که در مسیرش قرار گرفته‌اند، بررسی می‌کند. همان طور که بازی در حال پیشرفت است، الطائر برای قتل 9 نفر از المعلم دستور می‌گیرد. همه این افراد به گفته المعلم شرور و بی‌رحم هستند و باید کشته شوند. الطائر پس از شنیدن آخرین جملات کسانی که به قتل می‌رساند سرگردان می‌شود زیرا آخرین جملات آن‌ها چیزی نیست که به او گفته شده است. این افراد اعتقادی به ظلم و ستمی که به مردم روا می‌داشته اند، نداشتند. این مسئله باعث می‌شود این فرد به اعتقاداتش شک کند. فلسفه این بازی هم همین است.


گیم‌پلی

گیم‌پلی Assassin's Creed شامل بالا رفتن از ساختمان‌ها، راه رفتن روی پشت بام‌ها، یکی شدن با جمعیت و درگیر شدن و مبارزه با دشمنان است. اگر چه بسیار جذاب است که دشمنان خود را از پای در بیاورید اما Assassin's Creed ظاهرا یک بازی پنهانی است و باید بعضی از ماموریت‌های آن را بدون دیده شدن انجام دهید. اگر در زمان انجام ماموریتی توسط نگهبانان دیده شوید، آن‌ها ابتدا به شما هشدار می‌دهند و در نهایت شما را تعقیب خواهند کرد. برای این که از خط دید نگهبانان فرار کنید، می‌توانید خود را در پشته‌های یونجه که در اطراف شهر قرار گرفته اند، پنهان کنید یا روی نیمکت در میان دیگران بنشینید یا حتی به بالای ساختمان‌ها رفته و در مخفیگاه‌ها قایم شوید. در عکس زیر یکی از مخفیگاه‌ها را مشاهده می‌کنید.

یک پرش خاص در این عنوان وجود دارد که شما با آن می‌توانید از بالای ساختمان‌ها به درون یونجه‌ها بپرید تا در آن مخفی شوید. نام این حرکت "جهش ایمان" است.

ساختمان‌های بلند دارای نقاطی هستند که از آن‌ جا بازیکن می‌تواند سطح شهر را مشاهده کند و نقشه بازی را دقیق‌تر کند. به این حرکت چشم عقاب یا Eagle Eye می‌گویند.

مکانیزم آزاد و بالا رفتن از دیوارها به قدری ساده است که اجازه می‌دهد بازیکن با نگه داشتن دکمه بدود و از سطوح مختلف مانند جعبه، دیوار، نردبان و ... گذر کند. الطائر می‌تواند از هر سطحی به غیر از دیوارهای خارجی شهر بالا رفته و از آن عبور کند.

جنبه های دیگر گیم‌پلی عبارتند از: انجام مسئولیت‌های جانبی (Side Quest)، استراق سمع و یا تهدید کردن افراد از طریق کتک زدن آن‌ها برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر. بازیکن می‌تواند با بعضی گروه‌های مردمی با فشار دادن یک دکمه یکی شود تا نگهبان‌ها او را گم کنند. با استفاده از قابلیت Eagle Vision می‌توانید به راحتی هدف خود را دنبال کنید. بازیکن همچنین می‌تواند از یک شهر به شهر دیگر سفر کند. در هنگام سفر میان شهرها دشمنان بسیار برای کشتن شما مشتاق هستند اما بازیکن هنگام سفر میان شهرها می‌تواند از اسب استفاده کند که به او اجازه می‌دهد سریعا فرار کند.

در مبارزات شمشیری، الطائر می‌تواند روی یک دشمن متمرکز شود اما می‌تواند همزمان حملات ورودی از سوی دشمنان دیگر را مسدود کند.



تیغه پنهان Hidden Blade

تیغه پنهان یک سلاح است که برای کشتن بدون سر و صدا طراحی شده است. این سلاح برای قرن‌ها توسط گروه برادران Assassin استفاده می‌شده است. این تیغه در زیر آستین لباس پنهان می‌شود. مکانیزم آن به گونه‌ای است که اجازه می‌دهد تیغه را از زیر آستین به راحتی خارج کنیم و یا به عقب بکشیم و پنهانش کنیم. در دوران الطائر، حشاشیان برای درست خارج شدن تیغه، انگشت حلقه خود را می‌بریدند. در این بازی، بازیکنان می‌توانند از عقب به اهداف نزدیک شوند و از تیغه پنهان برای کشتن خاموش استفاده کنند. شما می‌توانید هدف را از جلو به قتل برسانید اما این باعث شک سریع نگهبانان می‌شود. نگهبانان اطراف، وضعیت را بررسی خواهند کرد یا بازیکن را تعقیب خواهند کرد تا او را درگیر مبارزه کنند.

 

در ادامه چند کلیپ از قسمت‌های مختلف بازی مشاهده می‌کنید.

همان طور که گفته شد در طول بازی شما با ماموریت‌های اصلی و ماموریت‌های جانبی رو به رو می‌شوید. در این کلیپ الطائر یکی از ماموریت‌های جانبی را انجام می‌دهد. شما در شهر بعضی اوقات صدای کمک خواهی بعضی از روستاییان را می‌شنوید که از سوی سربازان اذیت می‌شوند. کمک کردن به این افراد جزو ماموریت‌های جانبی شماست. شما باید به آن محل نزدیک شوید، با سربازان مبارزه کنید و همه را از پای درآورید. بعد از نجات دادن هر کدام از این افراد، گروهی از روستاییان با شما هم پیمان شده و به شما در فرار کردن از دست نگهبانان کمک می‌کنند. در ادامه کلیپ یکی از این ماموریت‌های جانبی را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    در کلیپ دوم شاهد یک اتفاق دیگر هستیم. در هر شهر، یک مقر برای اعضای گروه حشاشیان وجود دارد. در هر کدام از آن‌ها فردی برای اسکان دادن به شما و دادن ماموریت‌های جدید (ماموریت‌های اصلی) حضور دارد. شما از سوی المعلم نزد این افراد فرستاده می‌شوید و ماموریت کشتن آدم‌های شرور را از آن‌ها می‌گیرید. این افراد به شما یک پر می‌دهند که باید آن را به خون کسانی که به قتل می‌رسانید آغشته کنید. این کار را برای این که مطمئن شوند شما آن فرد را کشته اید انجام می‌دهند. نکته جالب این مقرها این است که شما باید از سقف وارد آن‌ها شوید. روش جالبی برای این افراد قدرتمند به نظر می‌رسد. در کلیپی که در ادامه آمده است الطائر برای گرفتن ماموریت جدید به یکی از این مقرها می‌رود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   یکی از ماموریت‌های اصلی این عنوان، کشتن کسی است که افراد زیادی را در مکانی شبیه بیمارستان نگهداری می‌کند. او بر روی آن‌‌ها آزمایش‌هایی انجام می‌دهد که پس از مدتی یا دیوانه می‌شوند و یا می‌میرند. در ابتدای هر ماموریت اصلی شما شاهد قسمتی از شرارت این افراد هستید. در این کلیپ مشاهده می‌کنید که یکی از بیماران از آن مکان فرار می‌کند اما قبل از خروج دستگیر می‌شود. بیماری که فرار کرده است با داد زدن از مردم می‌خواهد که از دست این فرد شیطان صفت فرار کنند زیرا او در نهایت آن‌ها را خواهد کشت. در آخر این کلیپ مشاهده می‌کنید سربازان هر دو پای فراری را می‌شکنند تا دیگر نتواند این کار را انجام دهد. این تنها قسمتی از ظلم این فرد به بیماران است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   در اطراف هر شهر، افرادی هستند که در بازی از آنان با عنوان خبر رسان (Informer) نام برده می‌شود. این خبر رسانان از شما می‌خواهند تا برای کمک کردن به آن‌ها بعضی افراد را از سر راه بردارید. در ازای این کار آن‌ها به شما اطلاعات و خبرهای مهم می‌دهند. این افراد جزو حامیان شما در بازی هستند و در روند بازی تاثیر دارند. در این کلیپ یکی از آن‌ها از شما می‌خواهد دو تن از کمانداران را بکشید. در ادامه این کلیپ را مشاهده می‌کنید:   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

بیشتر بخوانید:عناوین پلی‌استیشن۱ که می‌خواهیم ریمستر شوند/ قسمت اول

گزارش از مصطفی عسگری

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد

به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به مهارت آموزی، مشوق‌هایی برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت یاد می‌گیرند در نظر گرفته شده است.

اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر ۶ ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان است.

مشمولانی مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که دوره مهارتی گذرانده و گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیل پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده دارند از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز شنبه ۱۵ اردیبشهت آغاز شد و افراد برای ثبت نام می‌توانند به سامانه سخا پلیس مراجعه کنند.

افراد حداقل ۲ ماه قبل از اعزام به خدمت باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند لذا شامل افراد حین خدمت نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تانک M2 بردلی: بررسی جامع تانک افسانه‌ای ایالات متحده (+عکس)
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • ده‌روسی: از سری آ و لیگ اروپا دست نمی‌کشیم!
  • تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای
  • آغاز دور جدید اکتشافات چین در نیمه پنهان ماه