Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@00:09:11 GMT

طرز تهیه پای کدو حلوایی

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۵۲۳۸

این روش پختی که اینجا براتون میذاریم یه نتیجه عالی بهتون تحویل میده یه بافت لطیف و مخملی برای فیلینگ کدو حلوایی و کلا یه پای محشر که مزه اش حرف نداره. ناطقان: بهتون پیشنهاد میکنیم این پای کدو حلوایی رو حتما امتحانش کنین. این روش پختی که اینجا براتون میذاریم یه نتیجه عالی بهتون تحویل میده یه بافت لطیف و مخملی برای فیلینگ کدو حلوایی و کلا یه پای محشر که مزه اش حرف نداره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مواد لازم برای تهیه پای کدو حلوایی

پوره کدو حلوایی پخته: ۲ پیمانه
شیر عسلی (شیر غلیظ شده شیرین): ۱ پیمانه
تخم مرغ: ۲ عدد
زرده تخم مرغ: ۱ عدد
دارچین: ۱ قاشق مربا خوری
نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری
خمیر پای
طرز تهیه پای کدو حلوایی

مراحل تهیه پای کدو حلوایی

1. برای تهیه این پای خوشمزه کافیه ابتدا ۲ تخم مرغ کامل و یک عدد زرده ای که داشتیم رو با همزن بزنیم تا یکنواخت و لطیف بشه.

2. حالا بقیه مواد یعنی، پوره کدو حلوایی، شیر غلیظ شیرین شده (شیر عسلی)،‌نمک و دارچین رو به تخم مرغ زده اضافه میکنیم. شیر غلیظ شده شیرین که به شیر عسلی هم معروفه به صورت کنسروی در سوپرمارکت ها موجوده اما در صورتی که به شیر غلیظ شده دسترسی نداشتین به جاش میتونین از ۳/۴ پیمانه خامه صبحانه، ۱/۲ پیمانه شکر و ۱ قاشق غذاخوری آرد سفید که خوب با هم مخلوطشون کردین استفاده کنین.

3. حالا همه ی مواد رو خوب با قاشق هم میزنیم تا یه مخلوط یکنواخت بدست بیاد.

4. برای این مقدار مواد یه قالب ۲۴ سانتی پای یا چند تا قالب کوچکتر کافیه من از ۱ قالب ۱۸ سانتی و ۵ قالب ۶ سانتی استفاده کردم

5. حالا مواد فیلینگ پای رو داخل قالب روی خمیر خام پای بریزین.

6. حالا قالب هارو داخل فری که از قبل روی دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کردین بذارین تا برای ۱۵ دقیقه بمونه و بعد دمارو به ۱۸۰ برسونین و پای رو برای نیم ساعت دیگه بپزین و بعد این مدت چک کنین در صورتی که مواد فیلینگ خودش رو گرفته و پخته بود پای آماده است …

7. بعد سرد شدن پای رو بر طبق سلیقه تون تزیین کرده و سرو کنین … نوش جان
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: پای کدو حلوایی ، آشپزی ، فیلینگ کدو حلوایی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۱۲ هزار و ۸۵۷ فقره پرونده و اختلاف در قالب پویش "به حرمت علی(ع) می بخشم" در استان به سازش ختم شد.

ناصر عتباتی افزود: این پویش از پنجم بهمن ماه گذشته مصادف با سالروز ولادت امام علی (ع) آغاز شده بود و تا روز شهادت آن در ۲۳ فروردین ادامه داشت.

عتباتی اظهار کرد: از دیگر برکات این پویش، سازش ۱۱ فقره پرونده قتل عمد منجر به قصاص نفس و آزادی ۳۹۷ زندانی با گذشت شکات از شکایت خود بود.

وی گفت: این میزان سازش در قالب پویش "به حرمت امام علی (ع) می بخشم" نشان از ارادت مردم استان به اهل بیت (ع) است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری همچون پویش های فرهنگی شاهد سازشهای بیشتر در آذربایجان‌غربی باشیم.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرم شکلاتی مخصوص فیلینگ انواع کیک و دسر 
  • فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد
  • برگزاری امتحانات هیجان‌انگیز در قالب مسابقات ربوکاپ
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی سمنان برگزار شد
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد