Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  سرهنگ دوم مهدی شکیب رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به روند رو به رشد این‌گونه حراجی ها در این ایام گفت: برخی از سایت‌های فروشگاهی و حراجی‌های آنلاین اقدام به تبلیغات گسترده و معرفی محصولات خود نموده و سعی دارند با بهره بردن از شیوه‌های نوین برای جذب مخاطب داشته و زمینه را برای خریدی آسان، انتخاب محصولی مرغوب و با کیفیت فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی خلاف واقع بوده و صرفاً با هدف کلاهبرداری از شهروندان طراحی شده و خریداران در صورت پرداخت بهای کالای مورد نظر، یا به کالای خود نمی‌رسند و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی می‌باشد.

سرهنگ شکیب ادامه داد: افراد سود‌جو از اعتماد هموطنان سوءاستفاده کرده و با برپایی سایت‌های جعلی و تقلبی، هم اعتبار دیگر فروشگاه‌های اینترنتی که دارای فعالیتی سالم می‌باشند را زیر سوال برده و هم از مردم عزیز کلاهبرداری می‌نمایند. لذا هموطنان عزیز باید مراقب این‌گونه سایت‌ها و آگهی‌های اغوا کننده باشند.

این مقام مسئول گفت: یکی از مواردی که کاربران باید به آن توجه ویژه داشته باشند، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی است.

سرهنگ شکیب تاکید کرد: هموطنان گرامی باید نسبت به آگهی های منتشر شده دقت بیشتری داشته و با حساسیت نسبت به سایت فروشگاهی، از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید نمایند چرا که فروشگاه‌های دارای ENAMAD نه تنها تحت نظارت هستند، بلکه ملزم به رعایت قوانین نیز می‌باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: اتحادیه‌ها و سازمان‌های مرتبط با تامین امنیت کاربران و همچنین مرکز توسعه و تجارت الکترونیک باید نسبت به نظارت بر فعالیت مجاز فروشگاه‌های اینترنتی نظارت داشته تا شاهد امنیت بالا در خرید‌های آنلاین باشیم.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری افزود: طراحی درگاه‌های جعلی یکی دیگر از شگردهای مهم مجرمان سایبری در این ایام می‌باشد که در اصطلاح به آن فیشینگ گفته می‌شود. این صفحات جعلی از نظر ظاهری کاملاً به درگاه اصلی شبیه بوده و به راحتی اعتماد کاربر را مبنی بر ورود اطلاعات بانکی جلب کرده و شماره کارت، رمز دوم، cvv2 و تاریخ انقضاء کارت بانکی را به سرقت برده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی قربانی می‌نمایند.

سرهنگ شکیب با اشاره به اینکه تنها تفاوت سایت‌های اصلی با سایت‌های جعلی و فیشینگ شده در آدرس سایت می‌باشد، افزود: آدرس این‌گونه سایت‌ها دارای تفاوتی بسیار ناچیز همانند کم و زیاد یا جابجا کردن حروف، حذف یا افزودن کارکترهایی همچون(-)،(_)،(.) و... می‌باشد، بنابراین همواره باید سعی شود آدرس را خود کاربر تایپ کرده و از رفتن به لینک‌هایی که در کانال‌ها، گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود خودداری نمایند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات برترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور  گفت: گشت‌های یگان حفاظت و رصد‌های ماهواره‌ای در تعطیلات نوروز با شناسایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز و صدور ۷۶ مورد اخطاریه بهترین عملکرد را داشت.

علی مبارکی افزود: در راستای وظایف قانونی و اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی وباغی در خصوص توقف عملیات قانون تبصره یک ماده ۱۰ و قلع وقمع تبصره ۲ ماده ۱۰ و اجرای احکام قطعی قلع وقمع ماده ۳ بیشترین توقف عملیات را  داشته ایم.

وی از فعالان بخش کشاورزی خواست بدون هماهنگی و استعلام از این اداره اقدام به هیچ گونه فعالیتی در اراضی کشاورزی و باغی خود انجام ندهند.


دیگر خبرها

  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد
  • زمین گیر شدن عامل شرارت در زابل
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند/ ادعای دسترسی به سوالات
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور
  • از کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق تا توقیف خودرو حامل کالای قاچاق
  • کشف ۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در بهبهان