Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@18:50:43 GMT

کشورهای متجاوز مانع روند مذاکرات صلح یمن هستند

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۵۷۱۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، به نقل از ­شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با این شبکه از شهر الحدیده درباره اعلام آتش بس و میزان پایبندی طرفها به این آتش بس گفت: در واقع باید بگویم که متجاوزان حملات خود را به الحدیده متوقف نکرده اند بلکه آن چیزی که رخ داده است این بود که مزدوران کشورهای متجاوز تلفات و خسارات جانی و تجهیزاتی سنگینی متحمل شدند به گونه ای که قدرت خود را برای انجام عملیات از دست داده اند اما حملات آنها متوقف نشده است و به ویژه حملات توپخانه ای و هوایی آنها به شهر الحدیده ادامه دارد و هر روز شماری از غیرنظامیان قربانی این حملات می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود تصاویر ماهواره ای که شبکه الجزیره آن را منتشر کرد این مسئله و صحت گفته های ما را تایید می کند و نشان می دهد درگیریها در خارج از شهر الحدیده و در صحرای الحدیده ادامه دارد و ما تلاش کردیم که این درگیریها در خارج از شهر الحدیده باقی بماند با وجود اینکه مناطق بیابانی به راحتی مورد حملات هوایی جنگنده های متجاوزان قرار می گیرد اما برای حفظ جان غیرنظامیان ما این خطر را پذیرفتیم. طبعا ما اطلاعات اطمینان بخش و تصویری داریم که امارات همچنان به انتقال هزاران نفر از مزدوران خود به اطراف شهر الحدیده ادامه می دهد و همچنین مقادیر زیادی سلاح به این منطقه منتقل کرده است و سه هزار نظامی سودانی جدید به جبهه ساحل انتقال یافته اند تا گروههای اعدام که مزدوران محلی را در صورت فرار اعدام می کنند  تقویت کند. بنابراین درگیریها همچنان ادامه دارد.

البخیتی در پاسخ به اینکه آیا با همه این تفاصیل شما برای رفتن به پای میز مذاکره آمادگی دارید یا نه، گفت: البته ما برای صلح آمادگی داریم و اگر رایزنیهای جدی وجود داشته باشد از آن خرسند خواهیم شد و فرستاده بین المللی درحال حاضر در تلاش است تا مقدمات برگزاری کنفرانسی را که قرار است در سوئد برگزار شود فراهم کند و گفتگوها درباره چارچوب و سازوکار رایزنیهایی که در آنجا صورت خواهد گرفت در جریان است و جزئیات زیادی درباره این مسئله وجود دارد اما ما از هر گونه اظهار نظر در این خصوص خودداری می کنیم تا احتمال موفقیت این مذاکرات از بین نرود اما به طور کلی من به ملت یمن تاکید می کنم این روند سازمان ملل متحد شکست خواهد خورد چرا که مانع تراشیهای متجاوزان در هر راه حلی وجود خواهد داشت. 

وی در پاسخ به اینکه پس علت رفتن شما به این مذاکرات چیست، گفت: ما تمایل زیادی به صلح داریم و امیدواریم این روند به راه حل منجر شود اما من با ملت یمن صریح صحبت می کنم و می گویم باید راه حل سیاسی داخلی یمن را ازسر بگیریم و همه گروههای سیاسی به مذاکرات بازگردند چرا که در این صورت ما به امتیاز دادن به یکدیگر نیاز نخواهیم داشت و همه ما به این نیاز داریم که کشتن یکدیگر را متوقف کنیم و به یکدیگر احترام بگذاریم و همدیگر را بپذیریم.

البخیتی افزود ما کشوری هستیم که گروههای متنوعی در آن زندگی می کنند و باید برای ساخت روند سیاسی که نیازهای این تنوع را برآورده کند به یکدیگر احترام بگذاریم. با ایجاد روند سیاسی بر اساس موازنه های داخلی و در گفتگویی یمنی - یمنی که به توقف جنگ در این وضعیت منجر شود، یمن به قویترین کشور منطقه تبدیل خواهد شد چرا که یمن با وجود شکاف و اختلافات توانسته است در مقابل بیش از 10 کشور متجاوز و مزدوران آنها ایستادگی کند پس اگر با هم متحد باشیم چه قدرت عظیمی پیدا خواهیم کرد و خواهیم توانست مشکلات داخلی و همچنین مشکلات خارجی را برطرف کنیم و در این صورت یمن به قویترین کشور منطقه تبدیل خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: یمن سوئد انصارالله الحدیده امارات مذاکرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسئول بلندپایه آگاه به جزئیات مذاکرات گفت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به سبب فشارهای سیاسی به تاخیر می‌اندازد.

این مقام اسرائیلی تاکید کرد که نتانیاهو در جلسات کابینه جنگ با شروط توافق موافقت می‌کند اما در جلسات کابینه دولت به خاطر اسموتریچ و بن گویر چیز دیگری می‌گوید.

وی افزود که نتانیاهو اکنون نماینده یک اقلیت در کابینه جنگ و همچنین در برابر روسای سرویس‌های امنیتی در خصوص توافق مبادله اسرا است.

کد خبر 6091390 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم
  • حماس : پاسخ رسمی تل آویو به پیشنهادهای خود را دریافت کردیم
  • اعزام «ناوگان آزادی ۲» به نوار غزه به دلیل تاخیر در روند کار به تعویق افتاد
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو