Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان نظامی لیبی بخشی از نتایج تحقیقات درخصوص سلسله ترورهای شهر بنغازی در شمال شرق این کشور از جمله کشته شدن «کریستوفر استیونز» سفیر آمریکا در سپتامبر 2012 (شهریورماه 1391) را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری «بوابه الوسط» لیبی، سرهنگ «علی ماضی» روز چهارشنبه اسامی این افراد را در یک کنفرانس مطبوعاتی در بنغازی اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماضی افزود: «احمد بوختاله»، «مختار بلمختار» و «محمد الزهاوی» طراحان حمله سپتامبر 2012 به کنسولگری آمریکا بودند.
دادستان نظامی لیبی افزود: بوختاله همچنین مغز متفکر عملیات ترور دسامبر 2013 (آذرماه 92) «رونی اسمیت» معلم آمریکایی در بنغازی و «سلوی بوقعیقیص» در ژوئن 2014 (تیرماه 93) بود که در جریان عملیات مشترک گروهک تروریستی داعش با گردان «السحاتی» کشته شد.
گردان «راف الله السحاتی» وابسته به «اسماعیل الصلابی» برادر « علی الصلابی» دارای تفکرات افراطی بود که به همراه گروه «انصار الشریعه» به فعالیت در بنغازی می پرداخت.
این گروه مسؤولیت بسیاری از ترورها و انفجار خودروهای بمب گذاری شده در بنغازی را برعهده می گرفت.

 حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی

ماضی درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی، گفت: جلسه در خانه یکی از تروریست ها در منطقه الصابری برگزار می شد و بوختاله و «سفیان بن قمو» (سرکرده القاعده در شهر درنه) حضور داشتند.
این مقام ارتش لیبی افزود: در این جلسه بر ضرورت انجام عملیات علیه منافع آمریکا بررسی و پس از آن تصمیم بر این شد که همزمان با سالگرد 11 سپتامبر، کنسولگری ایالات متحده در بنغازی هدف حمله قرار گیرد.
دادستان نظامی لیبی تأکید کرد: بر اساس تحقیقات، قرار بود استیونز، ربوده و سپس با «خالد بن شیبه» تروریست بازداشتی در گوانتانامو مبادله شود.
ماضی ادامه داد: تروریست ها گروهی از معترضان را در اعتراض به کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) در برابر کنسولگری آمریکا بسیج کرده بودند که رهبری این گروه ها را به ترتیب الزهاوی، بوختاله، بلمختار برعهده داشتند.
وی ادامه داد: در جریان اعتراضات در برابر ساختمان کنسولگری، گروه های تروریستی با نیروهای حفاظت آنجا درگیر شدند و پس از یورش به ساختمان و شلیک موشک انداز آر پی جی، سفیر آمریکا کشته شد و این اقدام تروریستی بدون نتیجه ماند؛ به همین جهت فرماندهان آنها دستور عقب نشینی را صادر کردند.
ماضی همچنین اعلام کرد که دادستان نظامی لیبی، با توجه به محرمانه بودن تحقیقات در خصوص پرونده قتل سفیر آمریکا، از ذکر برخی اسامی بازداشت شدگان خودداری کرده است.
دادستان نظامی لیبی از مقام های آمریکایی خواست؛ برای بازداشت تروریست های متواری عامل ترور سفیر این کشور در بنغازی، با آنها همکاری کنند.
استیونز سفیر آمریکا در لیبی و دو تفنگدار نیروی دریایی و یک کارمند آمریکایی، شهریور سال 91 در حمله گروهی مسلح به کنسولگری این کشور در شهر بنغازی کشته شدند.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی

آفتاب‌‌نیوز :

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در پیامی جدید اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت».

متن عربی و عبری پیام گردان‌های القسام به شرح ذیل است:

الضغط العسکری أدی إلی مقتل عشرات الأسری الذین بأیدینا وحرم البقیة من الاحتفال بعید الفصح مع أعزائهم הלחץ הצבאי הוביל להרג עשרות השביויים שביידנו ומנע משאר השבויים לחגוג הפסח עם יקריהם #الوقت_ینفد #הזמן_אוזל #حکومتکم_تکذب #ממשלתים_שקרנית

این در حالی است که پیشتر نتانیاهو مدعی شده بود که تنها ادامه فشار نظامی بر حماس است که به آزادی همه اسرای اسرائیلی در غزه منجر خواهد شد!

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ نظامی صهیونیست در جنوب غزه
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی
  • ببینید | گردان‌های قسام: فشار نظامی به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست منجر شده است
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • پیام عملیات وعده صادق به رژیم ‌صهیونیستی رسید
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل