Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود باقرزاده کریمی، معاون دفتر امور مناطق سازمان محیط زیست گفت: بارندگی‌ها در فصل پاییز و زمستان، سرنوشت آبگیری زاینده‌رود را مشخص می‌کند.

اخبار اجتماعی ایران/ مسعود باقرزاده کریمی در رابطه با آخرین وضعیت زاینده رود اظهار کرد: با وجود بارندگی‌های اخیر همچنان وضعیت زاینده‌رود مانند گذشته است. وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته برای احیای این رودخانه اقدامات زیادی انجام شده است، افزود: برای احیای این رود باید معادلات دقیقی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقرزاده کریمی گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر رودخانه‌های بالا دست زاینده‌رود احیا شدند که بر همین اساس اقدامات مناسبی برای آبگیری این رود در حال انجام است. وی ادامه داد: همه تصمیم‌ها در زمینه آبگیری زاینده رود توسط شورای هماهنگی زاینده‌رود صورت می‌گیرد.

کریمی معاون دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بارندگی‌ها در فصل پاییز و زمستان تعیین کننده سرنوشت آبگیری زاینده‌رود خواهد بود. / باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود تا ۱۶ اردیبهشت ماه به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

در حال حاضر میزان پرشدگی سد زاینده رود ۳۲ درصد اعلام شده است.

براساس آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخیره کنونی سد زاینده‌رود نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش یافته است.

همچنین بنا بر آمار سازمان هواشناسی میانگین بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده‌رود از ابتدای سال آبی (یکم مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، یک‌هزار و ۸۲ میلیمتر اعلام شده و ارتفاع برفی گزارش نشده است.

سد زاینده‌رود به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین‌کننده آب شرب، محیط‌زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران با ظرفیت افزون بر ۱.۲ میلیارد مترمکعب در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد، این سد قوسی شکل در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

کد خبر 6097746

دیگر خبرها

  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • ایران قدرتمند و منسجم در سایه‌سار معلمین قوی شکل می‌گیرد
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است
  • (عکس) زاینده رود، سی و سه پل و پل خواجو؛ سال ۱۹۲۷
  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو
  • تیم بی‌دفاع؛ شفیلدیونایتد از مرز ۱۰۰ گل خورده در لیگ برتر عبور کرد