Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان دانشگاه نوشیروانی در اعتراض به عدم پایبندی مسئولین این دانشگاه به بند‌های توافقنامه سال ۱۳۹۵ که در پی تحصن دانشجویان میان هیات رئیسه دانشگاه و شورای صنفی دانشجویان منعقد شده بود، تحصن کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی به همراه جمعی از دانشجویان این دانشگاه، به عدم پایبندی مسئولین دانشگاه به بند‌های توافقنامه سال ۱۳۹۵ - که در پی تحصن دانشجویان میان هیات رئیسه دانشگاه و شورای صنفی دانشجویان منعقد شده بود تحصن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دانشجویان  با توجه به کمبود ظرفیت خوابگاه و افزایش تعداد ورودی‌ها، اقدام به نوشتن نامه‌ای خطاب به دانشگاه و جمع آوری بیش از ۱۴۰۰ امضا کردند که این پافشاری به برگزاری جلسه مذاکره با مسئولین دانشگاه منجر شد.اما پس از به نتیجه نرسیدن مذاکره نهایی و عدم توافق، با بیانیه‌ای تحصن خود را آغازکردند.
تحصن در مقابل ساختمان تحصیلات تکمیلی آغاز و با سردتر شدن هوا به داخل ساختمان منتقل شد.دانشجویان متحصن شب را با وجود سردی هوا در ساختمان گذرانده و تاکید داشتند که تا رسیدن به مطالباتشان از تحصن دست نمی‌کشند.     مطالبات دانشجویان معترض شامل، افزایش سنوات آموزشی و رفاهی رایگان، افزایش ظرفیت‌های خوابگاه‌ها، افزوده شدن برنامه هفتگی صبحانه، سرویس ایاب ذهاب به شهر‌های اطراف، توزیع غذا در خوابگاه کوثر، افزایش ساعت ورود و خروج خوابگاه‌های دختران، اجرایی شدن دستورالعمل انضباطی ۱۳۹۵ و پایبندی به تفاهم نامه این سال است.

مجید رجب‌پور، دبیر شورای صنفی دانشگاه نوشیروانی بابل با اشاره به تجمع  شورای صنفی دانشگاه نوشیروانی بابل گفت: با توجه به پیگیری‌های متعدد شورای صنفی و وعده‌های عمل نشده مسئولین دانشگاه، دانشجویان برای تحقق مطالبات خود در زمینه آموزشی، غذا و خوابگاه مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه تحصن کردند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه نوشیروانی بابل در خصوص دلایل عدم تحقق مطالبات صنفی بیان کرد: مسئولین دانشگاه نمی‌خواهند هزینه کنند. رعب و وحشت در بین دانشجویان راه می‌اندازند و موضوع را سیاسی می‌کنند که باید بگویم ما به هیچ جریان سیاسی وابسته نیستیم و خواسته‌هایمان صرفاً صنفی است.

وی گفت: دانشجویان در تجمع با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که این اعتراض کاملاً صنفی است و از زیست روزمره دانشجو نشأت می‌گیرد.     در همین رابطه جمعی از دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل طی بیانیه‌ای اعلام کردند:

«در ماه‌های گذشته، ما فعالین صنفی دانشگاه نوشیروانی، تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با پیگیری مطالبات برحق صنفی، از حقوق بدیهی دانشجویان دفاع کنیم.

در همین راستا تمامی مسیر‌های قانونی را طی کردیم و هر بار واکنش دانشگاه خُلف وعده‌های مکرر بود. با این وجود باز هم دست از تلاش برنداشتیم و مشکلات صنفی دانشجویان و درخواست مذاکره برای رسیدن به راه‌حل این مشکلات را در گوش مسئولین تکرار کردیم.

در نهایت و پس از تلاش‌های بسیار، جلسه‌ی مذاکره، امروز برگزار شد، اما باز هم هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت و پاسخ مسئولین دانشگاه به درخواست‌های بدیهی دانشجویان «نه» بود! بدین ترتیب راهی در مقابل خود نمی‌بینیم جز تحصن و بست‌نشینی تا رسیدن به مطالبات برحق و قانونی خود.

ما دانشجویان متحصن اعلام می‌کنیم به هیچ جریان و جناح سیاسی مرتبط نیستیم. اعتراض ما کاملاً صنفی است و از زیست روزمره‌مان نشأت می‌گیرد و از همین روی، دانشگاه موظف است از ورود و دخالت نهاد‌های بیرونی جلوگیری کند.     به هیچ گروه و جریان سیاسی وابسته نیستیم
براساس این گزارش، تجمع کنندگان همچنین در بیانیه‌ای دیگری تاکید کردند: دانشجویان دانشگاه نوشیروانی در شب تحصن پس از متوسل شدن به شیوه‌هایی مانند محبوس کردن دانشجویان متحصن و جلوگیری از ورود دانشجویان به دانشگاه و ناکام ماندن این اقدامات، حراست دانشگاه به تلاش افتاده تا با بهره‌گیری از موارد مختلف دانشجویان را از ادامه‌ی تحصن و پیگیری مطالبات برحق صنفی خود منصرف کند.
در ادامه این بیانیه آمده است: ما دانشجویان متحصن دانشگاه صنعتی نوشیروانی اعلام می‌داریم که تا به دست آوردن مطالبات برحق و کاملا صنفی خود دست از اعتراض و مطالبه گری نخواهیم کشید و اقدامات غیر انسانی آنان هیچ خللی در اراده‌ی ما بر ادامه تحصن و اعتراض خود ایجاد نمی‌کند.

بار دیگر به صراحت اعلام می کنیم به هیچ گروه و جریان سیاسی مرتبط نبوده و اعتراض و مطالباتمان کاملاً صنفی و در چهارچوب حقوق بدیهی دانشجویان است. هدف ما از تحصن نیز تنها رسیدن به خواسته‌های برحق و بدیهی صنفی خود بوده و تا رسیدن به این خواسته‌ها از پای نمی‌نشینیم.  
همچنین بعد پس از انتشار خبر تحصن دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل، شورای صنفی دانشگاه‌های مختلف در سراسر کشور با انتشار متن حمایتی، همراهی خود را با دانشجویان این دانشگاه در پیگیری مطالبات صنفی اعلام کردند:
شورای صنفی دانشگاههای:
تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، کرمانشاه، بین المللی امام خمینی قزوین، خلیج فارس، صنعتی همدان، بیرجند، ملایر، صنعتی قوچان، شهرکرد، دانشکده نفت آبادان،رازی کرمانشاه، صنعتی شریف، دامغان، بم، شهید مدنی آذربایجان، کاشان، مازندران، شهیدرجایی، بوعلی سینا همدان، علم و صنعت، علامه طباطبائی، حکیم سبزواری،گیلان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، صنعتی امیرکبیر، تهران، هنر تهران،گرمسار، صنعتی شاهرود.        

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۷۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل

رسانه‌ها از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه ییل آمریکا خبر دادند؛ امری که خبرگزاری آمریکایی آکسیوس آن را تازه‌ترین نشانه سرکوب دانشگاه‌ها علیه تظاهرکنندگان حامی فلسطین دانست.

بیش از ۲۵۰ دانشجوی این دانشگاه از روز جمعه قرار برگزاری تجمع در محوطه دانشگاه و برپایی چادر را گذاشته بودند و مسئولان دانشگاه هم اعلام کرده بودند که با این کار مخالفت خواهند کرد.

به گزارش آکسیوس، پلیس آمریکا از ساعات اولیه صبح امروز راه‌های منتهی به محوطه دانشگاه را مسدود کرد و از ورود دانشجویان به محل برگزاری تجمع جلوگیری کرد. به اعلام پلیس دانشگاه، ۴۵ تا ۴۵ دانشجو به دلیل عبور از موانع تعبیه‌شده و ورد به محوطه تجمع، بازداشت شدند.

حاضرات در این تظاهرات فریاد زدند که «خون اعراب بی‌ارزش نیست و ما صدای شهدا خواهیم بود.»

گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های مجازی نشان از آن دارد که با وجود مداخله پلیس و بازداشت چندین دانشجو، دانشجویان حامی فلسطین در بخش دیگری از محوطه دانشگاه چادر زده و تجمع اعتراضی خود را ادامه دادند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل