Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:43:04 GMT

توسعه مشاغل پایدار در گردشگری کلید خورد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۷۳۴۸

توسعه مشاغل پایدار در گردشگری کلید خورد

عربستان سعودی اعلام کرده که قصد دارد به منظور گسترش زیرساخت‌های توریسم و رشد و شکوفایی صنعت گردشگری در این کشور، مشاغل پایدار بسیاری را ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، عربستان سعودی که در سالهای اخیر به خصوص بعد از روی کار آمدن محمد بن سلمان در مسیر رشد و شکوفایی بیشتر اقتصادی قرار گرفته است، حالا به تازگی اعلام کرده که قصد دارد اقتصاد خود را از وابستگی صد در صدی به نفت و فروش آن برهاند و در این زمینه به سرمایه گذاری‌های کلانی در بخش تجارت و صنعت گردشگری بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش بود که بانک تجارت ملی عربستان خطاب به شرکت‌های بزرگ و صاحبان کسب و کار در این شرکت اعلام کرد که می‌خواهد با اعطای تسهیلات ویژه به توسعه تولید و تجارت محصولات مختلف بپردازد.

حالا به نظر می‌رسد که توریسم و صنعت گردشگری در عربستان سعودی نیز در مرحله و قدم بعدی این کشور قرار گرفته و کمیته‌های مخصوصی به منظور توسعه زیرساخت‌های مربوطه برای گسترش توریسم و جذب گردشگران خارجی ایجاد شده تا به اقتصاد این کشور بزرگ نفت‌خیر کمک بسزایی کنند.

بر اساس گزارشی که توسط رسانه ملی عربستان سعودی منتشر شده و در trade Arabia ذکر شده است، صندوق ملی سرمایه‌گذاری در این کشور تصمیم گرفته است که به منظور رشد صنعت گردشگری و ایجاد مشاغل پایداری مربوط به توریسم، شرکت و نهادی را تاسیس و راه‌اندازی کرده است تا به صورت سامان‌دهی‌شده تمامی مسائل مربوط به صنعت گردشگری را مدیریت کند.  

صنعت گردشگری بدون شک یکی از پایه‌های کلیدی و محوری رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه محسوب می‌شود و می‌تواند تاثیرات مثبتی را بر روی پیشرفت اجتماعی و فرهنگی جامعه، وضعیت اقتصادی، حفاظت از محیط‌زیست، گردش پولی در کشور و توسعه مناطق محروم و دورافتاده شود.

صنعت توریسم و جذب گردشگر یکی از راهکارهای مهم رها شدن از وابستگی کامل به نقت و فروش مواد خام و اولیه به شمار می‌رود و حالا به نظر می‌رسد که توسط عربستان سعودی مورد توجه خاص و ویژه‌ای قرار گرفته است چراکه بر اساس آمارهای منتشر شده، با بیش از ۱۵۱ طرح و پروژه و اختصاص بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال معادل ۲.۹ میلیارد دلار عزم خود را برای توسعه زیرساخت‌های مذکور جزم کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان سعودی گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان