Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: زمینه‌سازی برای تجهیز مالی به‌منظور توسعه پتروشیمی‌ها مهم‌ترین وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

 

بیژن زنگنه (چهارشنبه، ۳۰ آبان‌ماه) در جمع برخی مدیران ارشد پتروشیمی و مدیرعامل جدید این شرکت اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی اگرچه نقش قانونی رگولاتوری در پتروشیمی‌های خصوصی ندارد، اما نقش ریش سفیدی دارد و  به حل مسائل و مشکلات آنها و ارتباط‌شان با وزارت نفت کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به این که باید تلاش شود مجموعه پتروشیمی مقتدر در ایران تشکیل شود، افزود: هم‌اکنون ارزش محصولات پتروشیمی تولیدی حدود ۲۰ میلیارد دلار است، اما این رقم می‌تواند به بیش از ۴۰ میلیارد دلار برسد.

وزیر نفت با بیان این که پتروشیمی نقش بسیار زیادی در بخش ارزی کشور دارد، اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت نفت برای ایجاد تعادل در بازار ارز نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

 

زنگنه، بزرگ‌ترین وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی را زمینه‌سازی برای تجهیز منابع مالی به‌منظور توسعه پتروشیمی‌ها عنوان و تاکید کرد: در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی نیز بسیار جای کار هست و باید بیشتر فعالیت شود.

وی با بیان این که به‌طور قاطع می‌گویم که موافق تجمیع پتروشیمی‌های فعال با هم هستم، اما نه در قالب شرکت ملی صنایع پتروشیمی (NPC)، تصریح کرد: در قالب شرکت ملی صنایع پتروشیمی این کار شدنی و قابل برگشت به گذشته نیست.

 

وزیر نفت با بیان این که باید به فکر تخصیص منابع مورد نیاز برای واحدهای پتروشیمی بود، گفت: تامین منابع مالی در کشور کار سختی نیست، اما باید برنامه‌ریزی برای دستیابی به تولید واقعی و سوددهی واحد به درستی انجام شود. زیرا برای نمونه در دوره‌ای واحدهای زیادی برای تولید اوره و متانول احداث شدند که این خود سبب پایین آوردن قیمت‌ها می‌شود و همه ضرر می‌بینند.

 

زنگنه با اشاره به این که امیدوارم در سال‌های باقی مانده دولت دوازدهم جهشی اساسی در این صنعت روی دهد، اظهار کرد: شرکت‌های خصوصی در حال انجام فعالیت خود هستند، اما ما می‌توانیم برای بهتر شدن کار با برنامه‌ریزی درست به پیشرفت هرچه بیشتر این صنعت کمک کنیم.

 

وی به وضع بسیار مطلوب خوراک در کشور اشاره و تصریح کرد: سال آینده باید اتان را برای مصرف وارد خط سراسری کنیم، زیرا اتان اضافی خواهیم داشت.

 

وزیر نفت با اشاره به تحریم‌ها ادامه داد: بخش ریالی طرح‌ها قابل تامین است و تامین دلار آن نیز باید از طریق فاینانس انجام شود.

 

زنگنه به ان‌جی‌ال ۳۱۰۰، ان‌جی‌ال ۳۲۰۰، ان‌جی‌ال خارک و ... اشاره کرد و افزود: از این واحدها خوراک فراوان ان‌جی‌ال خواهیم داشت که برای صنعت بسیار ارزشمند خواهند بود.

 

ضرورت تنوع‌بخشی محصولات پتروشیمی

 

بهزاد محمدی، مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این نشست اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌منظور تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی، توسعه این صنعت و ایجاد ارزش افزوده پایدار باید در نقش راهبردی خود قرار گیرد.

 

وی با اشاره به این که می‌توان نقاط مشترک بسیاری برای توسعه صنعت پتروشیمی مدیریت و طراحی کرد، افزود: باید از تنوع محصولات در صنعت پتروشیمی در کنار خوراک فراوانی که در کشور وجود دارد، بهره بیشتری برد.

مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین بر توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی در بخش پایین دستی تاکید کرد.

 

قرارداد تولید ۶ نوع کاتالیست به‌زودی نهایی می‌شود

 

رضا نوروززاده، مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این نشست با اشاره به این‌که می‌توان از منابع مالی سرگردان مردم برای توسعه صنعت پتروشیمی به نام بخش خصوصی استفاده کرد، گفت: بخش اعظم سهام احداث واحد تولیدی را می‌توان از سرمایه‌گذاران و بخش کمتر آن را از مردم تامین کرد.

 

وی با اشاره به نقش شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به عنوان بازوی مهندسی در کنار شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: عملیاتی کردن تحقیقات این واحد بسیار حائز اهمیت است و در این راه، این شرکت، بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان یک تضمین‌کننده همکاری سه‌جانبه بسیار خوبی با هم دارند.

 

معاون پیشین وزیر نفت ادامه داد: در یک سال گذشته قرارداد تولید ۶ نوع کاتالیست با بخش خصوصی انجام شده است و امیدواریم در سه ماه آینده نیز ۶ نوع کاتالیست یا آغازکننده و بهبوددهنده فرآیند را به نتیجه قرارداد برسانیم.

نوروززاده با بیان این‌که در دوران تحریم، قابلیت‌هاست که ما را به پای میز مذاکره می‌رساند، گفت: با وجود نیروی انسانی گران‌سنگ در صنعت پتروشیمی ما می‌توانیم حداکثر بهره را در زمینه تبیین دانش فنی داشته باشیم.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، امیررضا قیامی آزاد، در آستانه نخستین گردهمایی صنعتگران حوزه فولاد و دانشگاهیان که ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالار شهید چمران دانشکدگان فنی برگزارمی شود، هدف از برگزاری این همایش را گردهم آوردن فعالان عرصه صنعت و جامعه دانشگاهی در فضای دانشگاهی دانست و اظهار کرد: این گام کوچکی در جهت برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه است.

تقدیر از پایان نامه‌ها و رساله‌های دکترای کاربردی در صنعت فولاد

دبیر نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، از تقدیر پروژه‌های تحقیقاتی، پایان نامه‌های دانشجویی و رساله‌های دکتری کاربردی در جهت حل مشکالت یا بهینه کردن فرآیند تولید در صنعت فولاد در همایش آینده خبر داد و گفت: بایدفعالیت‌های دانشگاهی به سمت عملگرا و کاربردی بودن حرکت کند.

وی، حل مشکالت و چالش‌های صنعت فولاد توسط دانشگاهیان را مهمترین هدف این گردهمایی برشمرد و افزود: اصلاح الگوی مصرف در سازه‌های فولادی، مصرف و تولید بهینه فولاد به عنوان یک فلز ارزشمند در ساختمانسازی، پلسازی، صنعت خودروسازی، صنعت هوا فضا) موشک و ماهواره (کشتیرانی و کاهش پرتی انرژی و ... از جمله این چالش هاست.

دبیر نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، با تأکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف پروفیل و مقاطع فولادی در کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در کارخانجات فولادسازی به علت نبود خطوط تولید بهینه با پرتی) اتلاف انرژی مواجه هستیم. هم چنین باید در استفاده از فولاد با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی مانع از اتلاف مصالح حین مصرف شویم.

تأکید بر ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت کشور

قیامی آزاد، آشنایی با مشکلات صنعت فولاد و در مقابل آشنایی صنعت با توانمندی‌های جامعه دانشگاهی در حل مشکلات را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان و تصریح کرد: باید مطالب و دروس دانشگاهی اعم از آموزش و پژوهش متناسب با نیاز روز صنعت کشور باشد تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی توانایی حل مسایل حوزه صنعت فولاد را داشته باشند.

وی، دانشجویان همه صنایع و دانشگاهیان در حوزه عمران، مکانیک، مهندسی متالورژی و مواد و مهندسی صنایع رااز مخاطبان اصلی این همایش برشمرد و افزود: صنعتگران فولاد، تولیدکنندگان و همه شرکت‌های مشاور، طراح، پیمانکار، مجری از دیگر مخاطبان این همایش هستند.
دبیر نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، با بیان این که در این همایش مسئولان اجرایی هم حضور دارند.

گفت: پنل‌های تخصصی به گونه‌ای طراحی شده اند تا همه افراد اعم از صنعتگر، مسئول اجرایی و دانشگاهیان حضورداشته باشند.

قیامی آزاد، با تأکید مجدد بر اینکه مطالب و دروس دانشگاهی باید متناسب با نیاز روز صنعت بازنگری و اصلاح شوند، گفت: پروژ ههای تحقیقاتی دانشگاه‌ها هم باید بنیادین و کاربردی و در جهت حل مشکالت صنایع کشور تعریف شوند.

وی، با بیان اینکه ایجاد تعامل و حفظ برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت ضروری است، یادآور شد: مشکلات صنایع از جمله صنعت فولاد باید به دست دانشگاهیان برطرف شود.

براساس این گزارش، نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، با حضور دانشگاهیان، صنعتگران و مسئولان اجرایی روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن شهید چمران دانشکدگان فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دانشجویان و علاقه‌مندان صنعت فولاد می‌توانند برای ثبت نام رایگان و شرکت در همایش به لینک https://survey.porsline.ir/s/GKC۹FCQj  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گاز‌های همراه
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • پتروشیمی، نام باشگاه استقلال را تغییر داد
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»
  • تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس