Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود برای نخستین بار «آستانه» را در جایگاه بیست و پنجم کشور‌های برتر و پیشگام در عرصه دولت الکترونیک قرار داد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود برای نخستین بار «آستانه» را در جایگاه بیست و پنجم کشور‌های برتر و پیشگام در عرصه دولت الکترونیک قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«ایلدار اویسومبایف» رئیس دپارتمان خدمات دولتی قزاقستان ضمن سخنانی در این خصوص گفت: از نظر توسعه و حرکت به سمت دولت الکترونیک قزاقستان در فهرست سال ۲۰۱۸ سازمان ملل در رتبه بیست و پنجم قرار گرفت و در میان کشور‌های آسیایی موقعیت هشتم را از آن خود کرد.

وی افزود: بنابه تجربیات بین المللی ما متخصصان را از کره جنوبی که تجربه بسیار غنی‌ای در زمینه توسعه دولت الکترونیک دارند به قزاقستان دعوت کردیم.

اویسیومبایف در ادامه گفت: «آستانه» بر اجرای وظیفه تعیین شده از سوی رئیس جمهور قزاقستان برای انتقال ۹۰ درصد خدمات رسمی به فرمت الکترونیک تا سال ۲۰۲۰ میلادی متمرکز شده است.

وی افزود: به منظور توسعه بیشتر خدمات الکترونیک، از سال آینده میلادی، با در نظر گرفتن تجربه بین المللی قصد داریم در قزاقستان پلتفرم واحد داده‌های بیومتریک را ایجاد کنیم.

این مقام قزاق گفت: این امر می‌تواند در زمینه به دست آوردن خدمات دولتی در هر نقطه و در هر زمان از طریق شناسایی چهره و یا شناسایی اثر انگشت کمک کند.

رئیس دپارتمان خدمات دولتی قزاقستان افزود: این مهم همچنین منجر به حفاظت بالای اطلاعات شخصی، کاهش ۷۰ درصدی حجم کار در شرکت‌های دولتی خواهد شد و ضرورت حضور فیزیکی اشخاص برای دریافت خدمات دولتی را از بین می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در قزاقستان ۶۲ درصد خدمات دولتی به شکل الکترونیک انجام می‌شود.

اویسیومبایف همچنین افزود: از اوایل سال جاری حجم ارائه خدمات الکترونیکی ۶۳ درصد را تشکیل داده و در مجموع باعث کاهش ۸۳ درصدی فساد در این حوزه شده است.

دولت الکترونیک شامل خدمات شهروندی، اداری و حقوقی دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور‌ها بدون حضور فیزیکی و به صورت الکترونیک می‌باشد.

سازمان ملل سالانه به بررسی بهترین کشور‌های جهان از لحاظ حرکت و گذار به سمت دولت الکترونیک می‌پردازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت الکترونیک سازمان ملل دولت قزاقستان توسعه الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت موسوم به اوپک گزارش داد که عراق و قزاقستان مازاد تولید نفت خود را که حدود یک میلیون بشکه در روز است تا پایان سال جاری میلادی به طور کامل جبران خواهند کرد.

براساس گزارش المیادین، اوپک اعلام کرد که یک کارگاه آموزشی سازنده با قزاقستان، عراق و منابع ثانویه در مورد طرح‌هایی برای جبران مازاد تولید برگزار کرده است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرآیند مبادله موفق با هدف به اشتراک گذاشتن برنامه‌های جبرانی برای عراق و قزاقستان برای مقادیر مازاد تولید در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۲۴ که در مجموع حدود ۶۰۲ هزار بشکه در روز برای عراق و ۳۸۹ هزار بشکه در روز برای قزاقستان بود، انجام شد.

اوپک اعلام کرد که برنامه‌های مشترک بین دو کشور به تفصیل نشان می‌دهد که کل مقادیر اضافی تا پایان سال جاری جبران خواهد شد.

وزارت انرژی قزاقستان ماه گذشته اعلام کرد که این کشور به توافق اوپک پلاس متعهد است و به تدریج مازاد تولید را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در طول سال جبران خواهد کرد.

قزاقستان خاطرنشان کرد: در پی تصمیم پنجاه و سومین نشست کمیته نظارت وزرای مشترک، قزاقستان طرح جبرانی مفصلی را تهیه کرد که بر اساس آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به تدریج مازاد تولید را جبران خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان جرقویه
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد