Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمبود فضای سبز شهری و جانمایی نامناسب پارک های بندرعباس مشکل اکثر بوستان های شهر بندرعباس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ پارک ها به عنوان جزیی از رندگی بشری دارای اهمیت های فراوانی بوده به طوری که وجود پارک های مناسب در جوامع یکی از لزومات مهم به شمار رفته و در ارتباط گیری و شکل گیری شخصیت افراد نقش بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شنیدن نام پارک ارمغان سرسبزی و طراوات در ذهن انسان ها تداعی و باعث تندرستی و روحیه بخشی به افراد می شود انسان ها به طور طبیعی نیازمند محیطی سزشار از آرامش بوده تا در کنار بازی کودکان و نوجوانان بزرگ تر ها به گفتگو و معاشرت بپردازند.

در چند سال اخیر شهرداری بندرعباس با شعار «هر محله یه تا پارک» اقدام به ساخت و راه اندازی پارک در محلات مختلف شهر کرده به طوریکه در برخی از محلات بالانشین شهر بندرعباس در کنار وسایل بازی کودکان فضای سبز و تعدادی صندلی نیز وجود دارد اما در برخی از محلات که معمولا محلات قدیمی و حاشیه نشین بوده تنها به چند وسیله بازی کودکان بسنده شده است.

در محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس شاهد وجود وسایل بازی کودکان در میان جوی های فاضلاب هستیم به طوری که مسئولان تنها برای رفع تکلیف یک سرسره آهنی همراه با الکلنگ در آن قرار داده اند و فاقد هرگونه فضای سبز شهری و امکانات اولیه در این پارک های کوچک است.

عدم موقعیت سنجی مناسب در ساخت  برخی از پارک ها باعث شده وسایل بازی کودکان را در کنار خورها آب قرار دهند که این امر علاوه بر ایجاد خطر سقوط در این کانال ها باعث انتقال بیماری از این لجنزار ها به کودکانی معصومی باشد که برای بازی به آن منطقه رفته اند.

 

نبود سرویس بهداشتی مناسب، نبود و یا کمبود فضای سبز شهری، تاریکی مطلق برخی از پارک ها در شب، خاکی بودن کف پارک ها از جمله مشکلاتی بوده که اکثر بوستان های شهر بندرعباس با آن مواجه است.

بندرعباس که به عنوان پایتخت اقتصادی کشور شهرت دارد فاقد شهربازی بوده و بندری ها تنها باید در رویا و صفحه تلویزیون و یا سفر به استان های دیگر از شهربازی استفاده کنند چرا که قطب تجارت کشور فاقد هرکونه شهربازی مناسب است.

در حالی که در چند سال اخیر شاهد اوج گیری و گسترش پارک های آبی در سراسر کشور هستیم، بندرعباس به عنوان ساحلی ترین شهر کشور با برخورداری از نعمت دریا  شهروندان آن در حسرت وجود پارک آبی به سر می برند.

پارک های بزرگ بندرعباس که در کنار ساحل قرار گرفته هرساله میلیون ها مسافر در آن تردد می کند اما در این پارک ها علاوه بر اینکه امکانات اولیه رفاهی وجود ندارد باید برای قدم زدن در آن بوی نامطبوع قلیون را استشمام کرد زیرا این پارک ها در قرق قلیون فروشان درآمده است.

پارک های بندرعباس فاقد امکانات مناسب!

لیلا قاسمی، شهروند بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه پارک ها شهر بی روح هستند، گفت: اکثر پارک های بندرعباس فاقد فضای سبز مناسب و یا سنگ فرش مناسب می باشد.

این شهروند تصریح کرد: با توجه به اینکه بندرعباس پایتخت اقتصادی کشور است اما پارکهایش قابل قیاس با دیگر استان ها مانند مشهد، شیراز، تهران و ....نیست و اینگونه پارک ها در خور شان پایتخت اقتصاد کشور نیست.

قاسمی با اشاره به استاندارد نبود برخی از پارک ها گفت: پارک هایی در سطح شهر موجود است که هنوز هیچ توسعه ای نیافته و تنها یک سرسره در زمین های خاکی نصب شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهر بندرعباس هرساله میزبان خیل عظیمی از گروشگران است اهتمام جدی مسئولان برای ساماندهی و ایجاد فضای سبز مناسب را می طلبد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه

مینویی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان مراغه گفت: رفع مشکلات ترافیکی مناطق مختلف شهری و برون شهری با همکاری و همراهی همه دستگاه‌های متولی امر ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه مطالبات بسیاری در زمینه معضلات و مشکلات ترافیکی شهرستان مطرح می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: روان‌سازی ترافیک معابر اصلی شهر و اصلاح نواقص موجود در آنها مهمترین دغدغه‌های ترافیک شهر مراغه است.

فرماندار مراغه گفت: کمبود جای پارک در معابر داخل شهر به ویژه در هسته مرکزی مشکلات زیادی برای شهروندان بوجود آورده است افزود: وقتی در معابر داخل شهر جای پارک وجود ندارد رانندگان در محل‌های ممنوع پارک یا به صورت دوبله توقف می‌کنند که این امر موجب ایجاد نابسمانی و بی نظمی در ترافیک و نارضایتی سایر شهروندان می‌شود.

مینویی در این جلسه به رفع موانع ترافیکی و ساماندهی خیابان کاشانی و جام جم اشاره و بر رفع مشکل سد معبر و ساماندهی دست فروشان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: فرهنگسازی برای اجرای طرح‌های ترافیکی از جمله احداث پیاده راه و نیز وارد نشدن خودرو‌های تک سرنشین به هسته مرکزی شهر از راهکار‌های اساسی برای گشودن گره ترافیک شهری مراغه است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات قوه قضائیه در بندرعباس
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در بندرعباس
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه در بندرعباس
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه