Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وکیل فرانسوی در سفری که ولیعهد ابوظبی به پاریس داشت، از اقدامات ائتلاف عربی در نقض حقوق و آزادی‌ها و نیز در حق شش شهروند یمنی شکایت کرده و او را به دست داشتن در شکنجه‌ها و جنایات جنگی که در یمن انجام می‌شود، متهم کرد.

به گزارش ایسنا، ژوزف برِهام، وکیل مدافع فرانسوی فرصت سفر محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی به پاریس را غنیمت شمرده و شکایتی را علیه او مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل فرانسوی بن زاید را به همدستی در شکنجه‌ها و جنایات جنگی که ائتلاف عربی در یمن انجام می‌دهد، متهم کرد.

در نتیجه اقدامات ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی در طول چهار سال گذشته هزاران غیرنظامی از جمله تعداد زیادی کودک یمنی در این حملات کشته شده‌اند و این بحران موجب ایجاد بدترین فاجعه انسانی جهان شده است.

کارشناسان سازمان ملل تاکید کرد: در نزدیک به ۶۰ حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی علیه یمن پایگاه‌ها و نقاط مسکونی پرجمعیت در این کشور هدف قرار گرفته شدند. در ۲۹ حمله هوایی جنگنده‌های این ائتلاف ساختمان‌های مسکونی هدف قرار گرفته و نیز بیش از ۱۰ بازار، پنج جشن ازدواج یا مراسم تدفین و نیز در اکتبر ۲۰۱۶ یک مراسم تشییع در صنعا هدف دو حمله هوایی قرار گرفتند که در اثر ۱۳۷ تن کشته و ۶۹۵ تن دیگر زخمی شدند.

شش تن از کسانی که از این حمله جان سالم به در بردند، تصمیم به طرح شکایت قضایی در فرانسه علیه محمد بن زاید گرفتند. آنها بن زاید را به دست داشتن در این کشتار متهم کرده و این حملات را جنایت جنگی دانستند که ناقض بند ۱۳ کنوانسیون ژنو است.

همچنین شکایت مشابهی علیه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان همزمان با سفرش به پاریس در آوریل گذشته ارائه شده بود. مرکز قانونی حقوق و توسعه شکایتی علیه او در دادگاه پاریس ویژه جنایات جنگی مطرح کرد.

این سازمان کشته شدن تعدادی غیرنظامی به ویژه در بمباران مناطق مسکونی، بازارها، بیمارستان‌ها، اماکن تجاری و مدارس در حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی را محکوم کرد که از جمله این حملات حمله ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۵ به یک جشن ازدواج در یمن بود که موجب کشته شدن ۱۳۱ غیرنظامی شد و نیز حمله ۱۵ مارس ۲۰۱۶ به بازاری در یمن که ۹۷ غیرنظامی از جمله ۲۵ کودک در آن کشته شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس

پس از چند روز تحصن و تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که همچنان نیز ادامه دارد، این جنبش دانشجویی به فرانسه نیز راه پیدا کرد.

به گزارش مشرق، دانشجویان معترض در فرانسه به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها که تا کنون نزدیک به ۳۵ هزار شهید در غزه بر جای گذاشته است، خواستار پایان سرکوب صداهای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه هستند.

دیگر خبرها

  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • چرا نسل کشی و جنایات جنگی صهیونیست‌ها، جرم تلقی نمی‌شود؟ + فیلم
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است