Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: قرار است تا پایان سال جاری، پرونده‌های طلاق، نفقه و عدم تمکین از طریق سامانه الکترونیک بهزیستی به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شوند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمدباقر اسلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: قرار است تا پایان سال جاری، پرونده‌های طلاق، نفقه و عدم تمکین از طریق سامانه الکترونیک بهزیستی به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در نشست هم اندیشی بازرسان مراکز مشاوره اظهار داشت: همان قدر که ازدواج امری مهم و خوش آیند است طلاق نیز مسئله‌ای قابل بررسی و حساس محسوب می‌شود که می‌توان گفت: اهمیت مشاوره قبل از طلاق این روز‌ها برای مراکز مشاوره بسیار پررنگ شده است.


اسلامی ادامه داد: گاهی بسیاری از مشکلات زوجین را چند جلسه مشاوره حل کرده است، یعنی گاهی زوجین فقط به دلیل عدم آگاهی نسبت به یکسری مهارت‌های ارتباطی، روابط و عشق خود را از دست می‌دهند، بنابراین مشاوره قبل از طلاق آنالیز دقیقی از دو طرف انجام می‌دهد و سعی بر آن دارد که بتواند با آموزش دقیق و تکنیک‌های سازنده ارتباط را ترمیم کرده و دوباره شکل دهد.


وی بیان کرد: مدت دو سال طول کشید تا روال ارجاع پرونده‌ها از دادگستری به مراکز مشاوره خانواده به صورت هدفمند اجرا شود و خوشبختانه در حال حاضر این اقدام در سطح خوبی انجام می‌گیرد.


اسلامی یادآور شد: پیرو توافق نامه بهزیستی با معاونت اجتماعی قوه قضاییه، سندی امضا شده است تا بهزیستی سامانه‌ای را تعریف کند که از طریق آن بتوان از دفاتر خدمات الکترونیک نسبت به ارجاع پرونده‌ها اقدام کرد.


اسلامی با اشاره به اینکه بهزیستی در این زمینه از تخصص همکاران خود که در مراکز مشاوره مورد تایید دادگستری فعالیت می‌کنند، استفاده می‌کند گفت: با راه اندازی " سامانه جامع طلاق" کار به صورت تخصصی‌تر بررسی می‌شود، ضمن اینکه از حجم کار دادگستری نیز کاسته شده و زحمت رفت و آمد مراجعین نیز کمتر خواهد شد.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: این سامانه آذرماه راه اندازی خواهد شد و تا پایان سال جاری شروع به کار می‌کند و هدف آن اساسا کاهش طلاق است، به طوریکه افراد می‌توانند قبل از مراجعه به دادگستری نسبت به دریافت خدمات تخصصی مشاوره اقدام نمایند.


اسلامی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه خوشبختانه تعامل دستگاه‌ها در استان مثال زدنی است، افزود: کرمان تنها استانی است که هیات رسیدگی حرفه‌ای به تخلفات روان شناسان را دارا می‌باشد و متخلفین این حوزه به راحتی نمی‌توانند طی مسیر کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طلاق توافقی اداره بهزیستی مراکز مشاوره اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند یکشنبه شب در نشست با مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با تشریح رسالت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تأمین مسکن مورد نیاز محرومان، خواستار همکاری بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی در این زمینه شد.

وی اظهار داشت: ساخت مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که دولت با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و کمیته امداد در دستور کار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر افزود: احداث واحد مسکونی برای این افراد از سال ۱۳۹۴ در تفاهم با سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مجلس و دولت آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا مقرر شده بود تا خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر از سوی سازمان بهزیستی معرفی شوند تا کار احداث ساختمان‌ها آغاز شود.

برومند گفت: با بررسی و شناسایی یک خانواده در شهرستان دشتستان که ۵ عضو معلول دارد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در تلاش است نسبت به تأمین مسکن مقاوم برای این خانواده اقدام کند.

وی تأکید کرد: جهت تأمین سرپناه ایمن برای این خانواده همراهی و همکاری نهادهای حمایتی و انجمن خیرین مسکن ساز استان ضروری است.

کد خبر 6097729

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند