Web Analytics Made Easy - Statcounter

توحید میرحیدریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اردبیل اظهار کرد: کمباین حبوبات دستگاهی است که در برداشت کلیه محصولات کشاورزی می‌توان از ان استفاده کرد و نتیجه مطلوب گرفت، این دستگاه به خاطر طراحی فوق العاده و تکنیک ساختش در درو حبوبات باعث کاهش ضایعات و هدر رفت محصول می‌شود و هزینه برداشت محصول را کاهش داده و زمان درو را به حداقل می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: این دستگاه دارای دو ویژگی بسیار مهم است که از لحاظ فنی و علمی در کشور بی نظیر است و نوآوری‌های آن بدین ترتیب است که پلاتفرم (هد) دستگاه از حالت مکانیکی به سیستم برقی تبدیل شده است، زیرا حالت مکانیکی باعث ارتعاشات شده و ضایعات با ریزش محصول به وجود می‌اورد و نوآوری دیگر قسمت اره یا برنده دستگاه است که شاسی دار طراحی و نوآوری شده تا در زمین‌های پست و بلند و ناهمواره طور خودکار تنظیم شده و اره را بر روی سطح خاک قرار می‌دهد و به همه جهات حرکت می‌کند.

عضو کارگروه مخترعان بسیج علمی، فناوری طرح و کسب و کار پایدار و جدید را از مزایای این اختراع برشمرد و تصریح کرد: این دستگاه در بخش کشاورزی و در مکانیزه شدن برداشت حبوبات نقش مهمی داشته و در تولید همه نوع محصول حبوبات مانندعدس، نخود، لوبیا و سویا و سایر محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد.   وی افزود: تنوع کاشت اصلاح خاک را به دنبال دارد و با توجه به این موضوع با مکانیزه شدن کشاورز مجاب می‌شود به کشت و برداشت صحیح همه نوع محصول روی بیاورد و، چون هزینه‌های جاری کشاورزی کاهش و تولید افزایش یافته و در نتیجه امکان صادرات مازاد محصولات تولیدی و ارز اوری برای کشور را به دنبال دارد.

میرحیدریان اذعان داشت: صادرات ایجاد واحد‌های بسته بندی شده و کسب و کار‌های پایدار و جدید را به دنبال دارد و تولید کمباین رونق اقتصادی در بخش صنعت به وجود اورده و درصد بیکاری کاهش می‌یابد.

وی در رابطه با تفاوت این دستگاه در مقایسه با نمونه‌های خارجی گفت: تفاوت این دستگاه با نمونه‌های خارجی این است که کمباین طراحی شده دارای دو پلت فرم برقی بوده و برق لازم توسط خود دستگاه تولید می‌شود و دارای ۳ قسمت برداشت شاسی دار است که در زمین‌های ناهموار هم قابلیت تنظیم شدن دارد.

مخترع بسیجی در رابطه با ویژگی‌های دستگاه بیان کرد: عرض کل دستگاه ۲۳۵ سانتی متر، عرض کار دستگاه ۲۰۰ سانتی متر، وزن کل دستگاه ۲۸۵۰ کیلوگرم، قدرت موتور ۷۵ اسب بخار، تولید برق ۷.۵ برق مصرفی دستگاه ۶.۵ وات و برق خودرو ۱۲ ولت می‌باشد.

وی در پایان یادآور شد: حدود پنج سال بررسی و تحقیق روی این طرح انجام دادم و بعد از اثبات نبود نمونه داخلی اقدام به طراحی و ساخت این دستگاه نمودم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۸۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود

منوچهر یارمحمدی مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تاثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، اظهار داشت: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

یارمحمدی خاطرنشان کرد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان و خاطرنشان کرد: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد