Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-03-28@10:30:34 GMT

فعالیت غیرقانونی برخی عینک فروشی‌ها

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۸۷۲۶

به گزارش وانانیوز، 

اولین هدف برای ساخت عینک‌های آفتابی برند، محافظت از چشم‌ها است اما مدگرا شدن افراد در سال‌های اخیر اهمیت توجه به ویژگی‌های یک عینک استاندارد را کم رنگ کرده است‌.

آفتاب با همه اثرات مثبت خود می تواند به چشم ها آسیب هایی جبران ناپذیر وارد کند و این امر اهمیت استفاده از عینک‌های استاندارد را دو چندان کرده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این‌که یکی از ویژگی‌های عینک استاندارد توانایی جذب اشعه UV است، همین مهم افراد را ملزم می‌کند تا عینک خود را از مراکز معتبر و دارای مجوز وزارت بهداشت تهیه کنند.

درآمدزایی این شغل منجر شده افراد غیر متخصص نیز در این زمینه فعالیت کنند که می طلبد در راستای حفظ سلامت مردم مسئولین مانع فعالیت این غیر قانونی برخی عینک فروشان شوند.

«نجمه السادات پورنجفی» یک اپتومتریست در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که از نظر علم تجاری عینک‌های آفتابی باید استاندارد باشند، اظهار کرد: در شرایط کنونی به دلیل وضعیت دلار قیمت عینک‌های آفتابی استاندارد در ایران بسیار بالا بوده و تهیه آن برای عموم مردم مشکل است‌.

وی به تهیه عینک‌های مارک با قیمت پایین تر اشاره کرد و افزود: افراد باید از عینک‌هایی استفاده کنند که اشعه UV400 را جذب کند .

پورنجفی با بیان این‌که در حال حاضر راهی برای اثبات ادعای فروشندگان عینک‌های آفتابی وجود ندارد، گفت: اگر عینکی اشعه UV400 را جذب نکند، بیشترین آسیب را به شبکه چشم وارد کرده و این درحالی است که اکنون هیچ گونه درمان قطعی برای مشکلات شبکیه در دنیا وجود ندارد.

وی با تاکید بر لزوم وجود مرجع برای خرید عینک، تصریح کرد: متاسفانه نبود مرجع برای تهیه عینک‌های استاندارد باعث شده بسیاری از افراد در این زمینه فعالیت کنند.

این متخصص بینایی سنجی افزود: چندسالی است که برخی از ارگان‌ها با تکیه بر درآمد زایی اقدام به تشکیل کلاس هایی در زمینه عینک سازی می کنند و پس از چند جلسه با آموزش مطالبی مدارکی به این افراد می‌دهند که از نظر قانونی این مدارک ساقط از اعتبار است‌.

وی با اشاره به اینکه مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مدارک باعث اعتبار آن نمی‌شود، تصریح کرد: به دلیل این‌که عینک یک کالای پزشکی به شمار می‌رود این مجوزها باید زیر نظر وزارت بهداشت صادر شود.

پورنجفی با بیان این‌که در کشور تنها اپتومتریست‌ها و چشم پزشکان با مجوز وزارت بهداشت حق فروش عینک دارند، گفت: از عینک‌های آفتابی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود، بنابراین نباید افراد غیرمتخصص اجازه فعالیت در این زمینه داشته باشند.

این مسئول ‌با اشاره به این‌که برای خرید عینک آفتابی استاندارد باید با اپتومتریست یا چشم پزشک مشورت شود، خاطرنشان کرد: افراد قبل از خرید عینک از مراکز در مورد مجوز رسمی از وزارت بهداشت مطمئن شوند.

«محمدتقی موحدیان» رئیس صنف عینک سازان استان یزد نیر در ادامه به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: افراد فعال در این حوزه یا از وزارت درمان مجوز دارند یا در دوره های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای شرکت کردند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف نیز با برگزاری دوره های 120 ساعته که مدرس آن اپتومتریست ها و چشم‌پزشک‌ها هستند، اقدام به صدور مجوز می کند.

موحدیان با اشاره به این‌که کمیسیون فنی اتحادیه عینک فروشان از افراد برجسته و با سابقه در حوزه فروش عینک‌های آفتابی آزمون می گیرد تا مجوز فروش عینک‌های آفتابی صادر کند، گفت: افرادی که در زمینه فروش عینک های آفتابی فعالیت می کنند، از اپتومتریست‌ها معلومات بیشتری دارند.

این مسئول در پایان با بیان این‌که افراد فعال در این حوزه از کلیه مسائل مرتبط با فروش عینک‌های آفتابی آگاهی دارند، خاطرنشان کرد: اتحادیه عینک فروشان از واحدهای صنفی بازرسی کرده و با افراد متخلف برخورد قانونی می‌کند.

‌انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدن انسان روزانه به چه میزان پروتئین نیاز دارد؟

متخصصان معتقدند که مقدار ایده‌آل مصرف پروتئین بر اساس عواملی مانند وزن، سطح فعالیت و سلامت عمومی افراد متفاوت است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پروتئین برای حفظ فرآیندهای بیولوژیکی بدن ضروری است، با این وجود متخصصان همچنان در مورد میزان مصرف روزانه پروتئین اختلاف نظر دارند، برخی افراد مصرف پروتئین بیشتر را توصیه می‌کنند، برخی دیگر نسبت به خطرات احتمالی ناشی از مصرف پروتئین هشدار می‌‎دهند؛ پروتئین برای رشد، نمو و ترمیم بافت‌های بدن حیاتی است و به عنوان یکی از سه درشت مغذی در کنار کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها عمل می‌کند.

مقدار ایده‌آل مصرف پروتئین بر اساس عواملی مانند وزن، سطح فعالیت و سلامت عمومی افراد متفاوت است، بیشتر متخصصان توصیه کرده‌اند که لازم است افراد روزانه به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن خود حدود ۰.۸ گرم پروتئین دریافت کنند؛ در حالی که مصرف پروتئین ضروری است، اما استفاده بیش از حد از آن نیز می‌تواند خطراتی برای سلامتی ایجاد کند، به طوری که رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا که سرشار از گوشت قرمز و چربی‌های اشباع شده هستند، خطر بروز بیماری‌هایی مانند سنگ کلیه، بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد.

متخصصان اعلام کرده‌اند که مصرف بیش از حد پروتئین ممکن است باعث بروز کم آبی بدن، خستگی و مشکلات گوارشی شود؛ عواملی مانند سطح فعالیت بدنی و وضعیت سلامتی بر میزان نیاز بدن به پروتئین تأثیر می‌گذارد؛ برای نمونه، به افرادی که دارای مشکلات کلیوی هستند توصیه شده است که مصرف پروتئین خود را محدود کنند.

کد خبر 737473

دیگر خبرها

  • خالص فروشی در استان با درصد قابل قبولی در حال انجام است
  • خالص فروشی در استان با درصد قابل قبولی در حال انجام است/انتشار
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • جزئیات جدید ثبتنام امریه سربازی و شرایط جدید آن
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت
  • این احتمال که بدون اطلاع حجت الاسلام صدیقی ، فعالیتهای غیرقانونی کرده باشند ضعیف است/ موسسه خانواده صدیقی غیرانتفاعی است اما در آن فعالیت تجاری شده
  • فعالیت ۱۱۷ واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد در ایلام
  • بدن انسان روزانه به چه میزان پروتئین نیاز دارد؟
  • هوای مازندران فردا آفتابی و گرم