Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جهانشاهی در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین رالی خانوادگی خودروهای دو دیفرانسیل استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برگزاری رالی جاده ابریشم ویژه خودروهای آفرود و دو دیفرانسیل در شهرستان‌های مهدی‌شهر و آردان، گرمسار و سمنان، تأکید کرد: اولین رالی خانوادگی جاده ابریشم از صبح پنج‌شنبه، اول آذرماه۹۷ از کاروانسرای زیبا و تاریخی ده نمک آردان آغاز و تا فردا غروب ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه بیش از ۱۰۰ خودروی آفرود در این مسابقات حضور دارند، ابراز کرد: این رالی برای نخستین بار در حالی برگزار می‌شود که شناساندن جلوه‌های گردشگری مناطق زیبای استان سمنان و همچنین گسترش توریسم ورزشی در زمره اهداف آن است.

برگزاری رالی در دو مقطع کوهستان و کویر

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه رالی جاده ابریشم نخستین تجربه ورزشی گردشگری بین این اداره کل و هیئت آفرود کشور است، تأکید کرد: امیدواریم در سال‌های آتی بتوانیم این رویداد گردشگری، ورزشی را گسترش داده و در تقویم فدراسیون اتومبیل‌رانی بگنجانیم.

جهانشاهی بابیان اینکه این رالی در دو مسیر تلفیقی کویر تا کوهستان برگزار می‌شود، بیان کرد: کانون جهانگردی و کمیته سافاری فدراسیون اتومبیل‌رانی بر این مسابقه نظارت و همکاری دارد.

وی افزود: در نخستین مرحله هم‌زمان با لحظاتی پیش خودروهای حاضر در مسابقه وارد مسیر شنزار و کویری ریگ جن شده و از ده نمک به سمت کویر سمنان حرکت می‌کنند همچنین فردا مرحله کوهستانی این رالی برگزار می‌شود تا شرکت‌کنندگان در شهمیرزاد به خط پایان برسند.

کد خبر 4465541

منبع: مهر

کلیدواژه: رالی ایرانی میراث فرهنگی سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت جدید تسلا سایبرتراک؛ قفل دیفرانسیل فعال خواهد شد

تسلا سایبرتراک پنج ماه پیش وارد بازار شد، اما بسیاری از ویژگی‌های یک پیکاپ مدرن را در اختیار خریداران خود قرار نمی‌داد. تسلا به مرور زمان و پس از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، این ویژگی‌ها را در اختیار خریداران پیکاپ تسلا قرار می‌دهد. جدیدترین ویژگی تسلا سایبرتراک، فعال‌سازی قفل دیفرانسیل به همراه برخی قابلیت‌های آفرودمحور دیگر است که به مالکان اجازه می‌دهد تا با این خودرو به ماجراجویی بپردازند.

به گزارش دیجیاتو، ویژگی‌های جدید تسلا سایبرتراک از طریق حالت جدید آفرود قابل دسترسی هستند که توسط به‌روزرسانی نرم‌افزاری به این پیکاپ اضافه شده است. این به‌روزرسانی قابلیت حرکت روی سنگ‌ها، شن، برف عمیق و ماسه را بهبود می‌بخشد. مدل‌های دوموتوره و تمام چرخ محرک یک قفل دیفرانسیل مرکزی خواهند داشت، در حالی که مدل‌های سه موتوره دو قفل دیفرانسیل مستقل برای محور جلو و عقب خودرو دارند. در مدل‌های سه موتوره، قفل دیفرانسیل عقب به صورت پیش‌فرض با ورود به حالت آفرود روشن می‌شود.

قابلیت‌های جدید اضافه شده به تسلا سایبرتراک

قابلیت دیگری که به تسلا سایبرتراک اضافه شده است، Trail Assist نام دارد. این قابلیت مدیریت سرعت خودرو را روی سطوح ناهموار برعهده می‌گیرد تا راننده بتواند تمامی تمرکز خود را روی فرمان‌دهی و حرکت خودرو متمرکز نگه دارند. حالت جدید Baja نیز به پیکاپ تسلا اضافه شده است. هنگامی که راننده دستیار کنترل پایداری خودرو را روی حالت حداقل تنظیم می‌کند، حالت Baja تعادل و هندلینگ خودرو را بهبود می‌بخشد. این حالت برای صعود از تپه‌ها و فرود از آن‌ها بسیار مفید واقع خواهد شد.

تسلا در به‌روزرسانی جدیدش، قابلیت تنظیم تطبیقی سیستم تعلیق را نیز برای پیکاپ سایبرتراک در نظر گرفته است. این قابلیت به پیکاپ تسلا کمک می‌کند تا در سطوح لغزنده عملکرد بهتری داشته باشد. در نهایت آخرین قابلیت جدید پیکاپ تسلا، Cvber Tent نام دارد. همان‌طور که می‌توان از نام این قابلیت حدس زد، با فعال‌سازی آن کابین تسلا سایبرتراک به سطح صاف تبدیل می‌شود تا سرنشینان بتوانند کف خودرو بخوابند. این قابلیت چراغ‌ها و پریز‌های برق درونی خودرو را نیز برای استفاده کاربران فعال نگه می‌دارد. این اطلاعات توسط اکانت تسلا در شبکه اجتماعی X منتشر شده‌اند و به زودی از طریق آپدیت در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی
  • شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود
  • ورزشی‌های چهاردهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • قابلیت جدید تسلا سایبرتراک؛ قفل دیفرانسیل فعال خواهد شد
  • چهره اولین سرمربی زن در فوتبال مردان آلمان
  • جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • نخستین آزمون رانندگی و اولین تهرانی که تصدیق رانندگی گرفت