شیعه انگلیسی عافیت پرست و راحت طلب است
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۹۳۵۱
به گزارش جهان نيوز، حسن رحیم پور ازغدی شامگاه چهارشنبه در همایش «شیعه انگلیسی؛ به نام شیعه، به کام دشمن» در محل مسجد الزهرا(س) مشهد اظهار داشت:کاربرد و همه گیر شدن اصطلاح شیعه انگلیسی مربوط به یک قرن اخیر است اما مصادیق این اصطلاح را شاید بتوان عنوان کرد از صدر اسلام همواره وجود داشته است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: اینکه عنوان میشود این اصطلاح از صدر اسلام کاربرد داشته به معنای این نیست که مفاهیمی مانند شیعه انگلیسی و یا شیعه آمریکایی در آن برهه بوده بلکه به این معناست که مصادیق آن را میتوان از آن زمان بازیابی کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
رحیم پور ازغدی با تصریح بر این نکته که رویه انگلیسیها در برخود با مذهب متفاوت است ادامه داد: براساس تجربه تاریخی انگلیسیها در کشورهای مقصد به صورت مستقیم با مذهب مقابله نمیکنند بلکه تلاش میکنند دین و مذهب کشور مقصد را در راستای اهداف خود به کار بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: ولایتیهای بی دین اصطلاحی است که در فرمایشات امام راحل نیز به آن اشاره شده و منظور افرادی است که حاضر نیستند در راه دین از جان و مال خود بگذرند؛ این افراد عموما ساکت هستند و موضع گیری نمیکنند اما در برخی لحظات موضع گیریهای کمرشکنی دارند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این مسئله که براساس فرمایش امام راحل ولایتیهای بی دین در عمل صفر هستند گفت: نمونه این مسئله را در قیام سیدالشهدا(ع) نیز شاهد هستیم؛ لشگری 100 هزار نفری ابتدای مهیای نبرد بود اما در نهایت از آن لشگر فقط 70 نفر باقی ماندند.
رحیم پور ازغدی تصریح کرد: شیعه آمریکایی و انگلیسی به یک اسلام ساده و بدون دردسر اعتقاد دارند و از احکام اسلام تنها به مطهرات و نجاسات بسنده میکنند و اعتقادی به جهاد و ایثار و شهادت ندارند.
وی با اشاره به اینکه تز جدایی دین از سیاست یکی دیگر از ایدههای محوری شیعه انگلیسی است گفت: آنها راحت طلب و عافیت پرست هستند و مسائل را نیز توجیه میکنند و به اسم تقیه وارد عرصه عمل نمیشوند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از تز جدایی دین از سیاست نیز بیان کرد: اصل غیبت نیز براساس موانع سیاسی صورت گرفته و اینکه برخی عنوان میکنند نیمه شعبان را سیاسی نکنید نیز قابل انتقاد است زیرا مبنای ظهور، گسترش عدالت و مبارزه با ظلم و فساد است.
رحیم پور ازغدی افزود: اقتدای به ائمه اطهار مظهر و مبدا مسئولیت است اما برخی گمان میکنند اینکه بگویند یا حسین(ع) و یا حسن(ع) کفایت میکند و یا اینکه تصور میکنند میتوان هر گناهی را صورت داد و صرفا با اشک ریختن برای ائمه(ع) تمامی این گناهان را پاک کرد.
وی گفت: شیعه واقعی باید همواره اصل امر به معروف و نهی از منکر را صورت دهد در حالی که شیعه لندنی به این مسئله اعتقادی ندارد؛ شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی که نماد آن را در وهابیت و داعش مشاهده کردیم حاضر به دفاع از اسلام نیستند و در مقابل کفر و اسرائیل سر خم کرده و خائن به اسلام و توحید هستند.
منبع: جهان نيوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
اعطای جایزه شیخ مفید به ۱۰۰ استاد شاگردپرور
با حضور معاون علمی رییس جمهور جایزه شیخ مفید به ۱۰۰ استاد برتر شاگردپروری اعطا شد.
به گزارش ایسنا، اعطای جایزه شیخ مفید اقدام جدید معاونت علمی است که قرار است به اساتید برتر شاگردپرور که بیشترین زمان خود را صرف رسیدگی به امور دانشجویی از جمله در حوزههای آموزشی، هدایت شغلی، رفع مشکلات آنها میکنند.
این جایزه شامل یک بسته حمایتی یک میلیارد تومانی است که از سال جاری به ۱۰۰ استاد برتر در حوزه شاگردپروری اعطا شد و قرار است این جایزه به صورت سالانه به استادان منتخب شاگرد پرور اعطا شود.
این جایزه به نام شیخ مفید است؛ محمد بن محمد نعمان ملقب به شیخ مفید و معروف به ابن المعلم، فقیه و متکلم و از علمای برجستهٔ شیعه سده چهار هجری قمری بود که مکتب کلامی شیعه را توسعه داد.
وی در روز یازدهم ذی القعده سال ۳۳۶ یا ۳۳۸ قمری در قریه "سویقه ابن بصری" از توابع "عکبری" در ۱۰ فرسنگی شمال بغداد، نزدیک شهر(دجیل) در یک خانواده اصیل و عمیق در مذهب تشیع به دنیا آمد و از آنجا که پدر او شخصی پارسا و مذهبی بود و به تعلیم و تربیت اشتغال داشت، شیخ مفید تحصیل را از سن کودکی آغاز کرد و از محضر بیش از ۷۰ نفر از بزرگان بهره علمی برد.
در مراسم اعطا جایزه شیخ مفید دکتر محسن شاهمرادی مدیر کل دفتر الگوسازی و تکریم نخبگان با گرامیداشت روز معلم و استاد، برگزاری این مراسم را نقطه عطفی در بزرگداشت مقام معلم و استاد دانست و اظهار کرد: در نظام آموزشی حلقه مفقودهای وجود داشت که با اجرای این طرح و به برکت نام شیخ مفید اقدام به شناسایی استادانی میشود که به امر شاگرد پروری پرداختهاند.
شاهمرادی، با تاکید بر اینکه ما باید به هویت اصلی خود بازگردیم، یادآور شد: اجرای این طرح حتما برکاتی برای کشور خواهد داشت و جایزه شیخ مفید جایزهای است که برگزیدگان از انتخاب خود خبر ندارند و به انتخاب نخبگان برگزیده میشوند.
انتهای پیام