Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش وپرورش دهگلان در نشست شواری اداری شهرستان که با حضور استاندار کردستان برگزار شد، گفت: اکثرهای پروژه های عمرانی شهرستان به حالت نیمه تمام مغفول مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، صباح قاسمی مدیر آموزش و پرورش دهگلان در چهارمین نشست شورای شهرستان که با حضور استاندار کردستان و مسئولان استان و شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش پایه و زیربنا در توسعه اقتصاد و صنعت و اقتصاد و از شاخص های توسعه یافتگی درعرصه بین المللی به شمار می رود 3 مقوله مهم امنیت، آموزش و بهداشت را جزو وظایف حکومتها عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


 وی توجه بیشتر به حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش را بسیار مهم ذکر کرد و گفت: توجه بیشتر به حل مشکلات آموزش و پرورش می تواند آینده ای درخشان برای این استان رقم بزند.

 


قاسمی در ادامه با اشاره به فرصت، پتانسیل و ظرفیت بزرگ شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه دانش آموزان بسیار مستعد و دارای استعداد خوب و نیروهای آموزشی این شهرستان از نظر بنیه علمی غنی هستند نیاز است مدیریت صحیحی انجام گیرد.

 


 رئیس اداره آموزش و پرورش دهگلان با بیان مشکلات کمبود فضاهای آموزشی در سطح شهرستان و تامین آن با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزان راه حل این کمبود را نیازمند توجه دانست.

 


قاسمی گفت: وجود فضاهای تخریبی با توجه به قدمت بالای ساختمان در 7 روستا و داخل شهر فضاهای کاملا تخریبی و غیر قابل استفاده از طرف اداره کل نوسازی اعلام شده است که این موضوع اهمیت و ضرورت توجه به فضاهای آموزشی را می طلبد.

 


وی افزود: با وجود تصمیمات و برنامه ها که سالهاست در راستای یک شیفت بودن مدارس از طرف وزارتخانه  و اداره کل پیگیر هستند ولی متاسفانه اکثر مدارس در شهرستان هنوز دو شیفته بوده که این امر می تواند تا حدودی برکیفیت  آموزش تاثیر منفی بگذارد البته در صورت عدم تامین فضای سطح شهر سال آینده مجبور خواهیم شد که مدارس را  دو شیفته کنیم.

 


وی پروژه های نیمه تمام در این حوزه را کانون شهید مطهری، دبیریستان شهید تعریف و استخر سر پوشیده آموزش و پرورش و مدرسه 17 کلاسه شهرک امین آباد عنوان نمود که سالها رها شده و در حد شناژ مغفول مانده بوده است.

 


قاسمی در ادامه گفت: سالهاست آموزش و پرورش سالن آمفی تئاتر در خور و شایسته فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان ندارد که خواسته بحق این قشر است و سیستم گرمایشی  و فرسودگی مدارس و تجهیزات اداری و آموزشی که در کلاسها و مدارس بر کیفیت آموزش سایه افکنده است از جمله کمبودهای است می باشد که نیازمند بودجه است.

 

 

 وی ضمن در خواست از استاندار دومین مشکل این اداره را بدیهی مدارس به ادارات خدمات رسان از جمله شرکت گاز در حدود 30 مدرسه  و کمبود نیروهای خدماتی که مجوزی جهت استخدام و جذب در این اداره وجود نداردخواستار حل این مشکل شد.

 


قاسمی خطاب به استاندار گفت: اگر به حوزه آموزش و پرورش دهگلان توجه نکنیم قطعا در سالهای پیش رو شاهد بزرگترین لطمات جبران ناپذیر در شهرستان خواهیم بود.

 

 

رئیس اداره آموزش و پرورش دهگلان با ارائه پیشنهاداتی به استاندار کردستان گفت: برای حل مشکلات موجود در شهرستان اول اینکه اداره کل صنعت، معدن تجارت استان، معادن فعال شهرستان را مکلف کند از محل پرداخت 2 درصد عوارض معادن به شهرستان هر معدن دار ساخت یک فضای آموزشی را در دهگلان به عهده گیرند.

 


 وی افزود: با توجه به اینکه مدرسه روستای محمد آباد خرزه در پی احداث سد قوچم زیر آب می رود از طریق اداره کل منابع آب متولی سد را متعهد به انجام تکمیل یک فضای آموزشی در این روستا از محل اعتبارات این سد نماید.

 

 

قاسمی گفت: کل مطالبات عنوان شده در این جمله عنوان می شود که برنامه ریزی درست اکنون می تواند اعمال نفوذی بر ساختن  آینده ما و فرزندانمان در این شهرستان و استان باشد.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مساله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

کد خبر 6093129

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد