Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قزوين - ايرنا - مدير اجرايي شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور در حوزه استان گيلان گفت: هنر معماري سنتي در احداث خط آهن قزوين - رشت به کار گرفته شده که ساخت پل يک هزار و 450 متري برروي درياچه منجيل را مي توان نمونه اي از آن دانست.

ماکام پدرام روز پنجشنبه در حاشيه آيين بهره برداري آزمايشي قطار قزوين - رشت که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رييس جمهوري و رييس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: احداث پل 650 متري با ارتفاع 30 متر برروي پل شاهرود نيز از ديگر خلاقيت هاي معماري ايراني به کار رفته در اين طرح ملي بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: براي بهره برداري از پروژه خط آهن سراسري قزوين - رشت به طول 164 کيلومتر تاکنون 18 هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
اين مسئول با اشاره به اينکه عمليات احداث خط آهن قزوين - رشت در 8 قطعه پيگيري شده است، تاکيد کرد: اين پروژه از ايستگاه سياه چشمه قزوين به سمت رشت جدا شده و تا ايستگاه اول يعني کوهين به طول 30 کيلومتر يک خطه است.
پدرام با اشاره به 2 خطه شدن اين پروژه از ايستگاه کوهين به لوشان به طول 40 کيلومتر، اضافه کرد: ادامه اين مسير از لوشان تا رشت يک خطه بوده و سرعت قطار نيز در حوزه مسافري 160 و در باري نيز 120 کيلومتر در ساعت پيش بيني شده است.
به گفته مدير اجرايي شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور در استان گيلان، جا به جايي سالانه 10 ميليون تن کالا و سه ميليون و 380 هزار مسافر در اين کريدور ريلي پيش بيني شده است.
اين مسئول اجرايي در پايان اظهار داشت: براي احداث پروژه خط آهن قزوين - رشت 53 دستگاه تونل به طول 22 کيلومتر و 62 دستگاه پل به مورد اجرا گذاشته شده است.
محمدباقر نوبخت در حاشيه سفر امروز خود به قزوين، در توقف کوتاه خود ضمن مصاحبه با خبرنگاران، جهت راه اندازي آزمايشي خط آهن قزوين - رشت، با قطار عازم استان گيلان شد.
8054*3013
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی در بررسی طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم گفت: این طرح به طول ۹.۷ کیلومتر با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

وی افزود: از مجموع عملیات این طرح ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر فولادی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب طرح جهاد آبرسانی در دست ساخت است و براساس برنامه باید تا تیر امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: در اجرای طرح یاد شده تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرای آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی گفت: تکمیل این طرح در ارتقای سطح کمی و کیفی آب شرب روستا‌های شهرستان دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد، در همین راستا تلاش می‌شود این طرح آبرسانی در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی بیان کرد: امید می‌رود با اجرای این طرح آبرسانی در کنار نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی، شاهد تقویت پایداری آب شرب در این شهرستان باشیم.

دیگر خبرها

  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • طرح تو طرح در رویداد طرحی نو، مسابقات معماری در ایران را به بوته‌ی نقد گذاشت
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت