Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر محمد رضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، درباره روز دانشجو تاکید کرد: ۱۶ آذرماه به عنوان روز دانشجو، سابقه تاریخی دارد و متعلق به دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز یک روز سیاسی و نماد مبارزه با استبداد و استکبار است و باید باشکوه برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت سیاسی برگزار کردن مراسم‌های ویژه این روز گفت: برخی اوقات دانشگاه‌ها اقداماتی کرده‌اند که خلاف سیاست‌های وزارتخانه بوده است، مثلا در این روز مراسم جشن و شادی و موسیقی همراه با استندآپ کمدی برگزار کرده‌اند.

فراهانی گفت: تاکید می‌کنم برنامه‌های متفرقه خودتان را به نام ۱۶ آذر و در این ایام برگزار نکنید، این روز سیاسی است و این نوع برگزاری مراسم‌های روز دانشجو در واقع ماهیت اصلی این روز به حاشیه می‌رود. از طرفی برخی دانشگاه‌ها برای برگزاری مراسم‌های این روز برای تشکل‌ها شرط و شروط می‌گذارند و آنها را مجبور می‌کنند یا یک مراسم مشترک برگزار کنند، یا یک سال در میان به نوبت مراسم برگزار کنند و این روش صحیح نیست.

معاون وزیر بهداشت افزود: تشکل‌ها حق دارند از شما درخواست مجوز برای برگزاری مراسم کنند و شما هم موافقت کنید. اما شیوه اجرای مراسم با خودشان است و تشکل‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند مراسم اشتراکی برگزار کنند یا مناظره بگذارند. اینکه شما اجباری برای آنها در نظر بگیرید عقلانی نیست و از نظر ما هم قابل قبول نیست. هر تشکلی برای برگزاری برنامه مجوز می‌خواهد به آنها بدهید.

فراهانی اظهار داشت: یک زمانی برخی معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی به صورت سازمان یافته در تدارک این بودند که روز دانشجو سیاسی برگزار نشود. اما اگر تشکلی تصمیم داشت در کنار برنامه‌ای که برای گرامیداشت این روز برگزار می‌کند، جشنی هم بگیرد، کار درست این است که برخورد ارشادی داشته باشید و به دانشجویان یادآوری کنید که این روز سیاسی است و عده‌ای شهید شده‌اند و در تاریخ کشور ما جایگاه ویژه‌ و شأنیت دارند.

وی افزود: با این حال اگر تشکلی پافشاری کرد که در مراسم موسیقی داشته باشد، دخالت نکنید. نقش شما در حد راهنمایی باشد، اجبار نکنید. من اصولا با اجبار مخالفم. بعد قالب این روز سیاسی و جنبش دانشجویی است اگر اصل مطلب در برنامه‌ها وجود نداشته باشد یک کار کاریکاتور شکل می‌گیرد اما اگر در کنار برنامه‌های اصلی روز دانشجو، تقدیری هم از دانشجویان نمونه یا برگزیده هر حوزه‌ای صورت گرفت اشکالی ندارد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر حفظ شأن دانشگاه و کرامت انسان‌ها اظهار داشت: برای سخنران‌هایی که دانشجویان دعوت می‌کنند، درخواست‌های غیرمعقول مثل خواستن کد ملی و شماره شناسنامه و دانشگاه محل تحصیل فرد، نداشته باشید، همین که بدانید سخنران کیست و مثلا استاد کدام دانشگاه است اکتفا می‌کند.

وی گفت: البته در نظر داشته باشید سخنران‌هایی که به دانشگاه دعوت می‌شوند از آدم‌های تندرویی که نه ادب دارند و نه تحصیلات دانشگاهی نباشند. مرز ما رعایت اخلاق و حفظ شأن دانشگاه است، همچنین افرادی که به رئیس جمهور یا رئیس قوه قضاییه و هر کس دیگر فحاشی می‌کنند، به دانشگاه راه نمی‌دهیم. دانشگاه، شأن، منزلت و حرمت دارد و اخلاق و کرامت انسانی هم جایگاه دارد.

فراهانی تاکید کرد: با تجاربی که شما در برگزاری مراسم‌های روز دانشجو دارید، امیدواریم امسال سال خوبی داشته باشید. نمی‌خواهیم روز دانشجوی دولتی برگزار کنیم، ما یک برنامه رسمی و ملی داریم همان کفایت می‌کند، بقیه را به عهده خود دانشجوها بگذارید.

وی در مورد برنامه‌های روز دانشجو تاکید کرد: وقتی مجور برگزاری یک برنامه را صادر کردید، پای آن برنامه بایستید و آن را لغو نکنید. امیدواریم امسال تعداد برنامه‌های لغو شده ۱۶ آذر در دانشگاه‌های ما به صفر برسد.

کد خبر 4465632

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی روز دانشجو معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود

نماینده ولی فقیه در سپاه استان تهران با بیان اینکه هدف هفته عقیدتی سیاسی آشنایی جامعه با آثار شهید مطهری است گفت: ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی با محوریت آشنایی جامعه با افکار و عقاید ارزشمند شهید مطهری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام علی معبودی امروز - شنبه هشتم اردیبهشت- در نشست خبری گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در جمع اصحاب رسانه که در سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد با اشاره به تقارن روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: پایه‌های اصلی تفکر بسیج، سپاه و نیروهای مسلح مسائل اعتقادی است لذا ارتباط دائمی و مستمر پاسداران و بسیجیان با افکار شهید مطهری در اثبات افکار نیروهای مسلح در مسائل اعتقادی و اخلاقی کمک‌رسان خواهد بود.

وی افزود: بیشتر جامعه به ویژه جامعه هدف با آثار و افکار شهید مطهری آشنایی دارند و اگر پاسداران، بسیجیان و همه جامعه با افکار شهید مطهری هر چه بیشتر آشنایی پیدا کنند یقیناً در مسیر پاسداری از دستاوردهای انقلاب بهتر و محکم تر حرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: همه ما در زندگی نیازمند الگوهای مناسبی هستیم و شهید مطهری آن الگویی است که می تواند ما را از نظر فکری، اعتقادی، رفتاری و علمی تامین بکند یعنی پاسداران، عالمان ربانی عالمان عامل عالمان آگاه با الگو گیری از جملات و رهنمودهای شهید مطهری به انقلاب خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: از هفتم تا ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان هفته عقیدتی سیاسی نام‌گذاری شده که برنامه‌های متنوعی با موضوع "شهید مطهری، خودسازی و تمدن سازی"، "شهید مطهری، تعلیم و تربیت و حقوق زنان"، شهید مطهری، مکتب انقلاب و بسیج"، شهید مطهری، عترت، قرآن و ولایت، "شهید مطهری، شهدا و ولایتمداری" و "شهید مطهری، معنویت، مهدویت و قدس شریف" برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز اول به عنوان شهید مطهری خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند همه ما نیاز به خودسازی جامعه پردازی و تمدن سازی داریم، روز دوم شهید مطهری تعلیم و تربیت منزلت و حقوق زنان، هم بحث تعلیم خیلی مهم است هم تربیت و هم منزلت حقوق زنان به نظر می رسد تنها دینی که به صورت کامل و جامع از حقوق زنان دفاع کرده اسلام است.

حجت الاسلام معبودی بیان داشت: روز سوم به عنوان شهید مطهری مکتب انقلاب و بسیج است البته مکتبی که برگرفته از مکتب ناب اسلام است اما بیان اجزای و عناصر این مکتب می تواند آنرا تقویت کند و نیاز است با نگاه به اندیشه شهید مطهری در این جهت حرکت کنیم، روز چهارم عنوان شهید مطهری پژوهش و تولید علم است که باز تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم همین مقوله ی پژوهش و تولید علم است.

وی افزود: روز پنجم به عنوان شهید مطهری قرآن عترت و ولایت است شهید مطهری شاگرد قرآن و عترت بودند و اگر در آثار او این عظمت دیده می شود به برکت قرآن و اهل بیت است، روز ششم شهید مطهری شهدا و ولایت مداری است فرهنگ شهید و شهادت یکی از نکاتی است که به درستی در آثار شهید مطهری بیان شده شهید مطهری میگوید در این عالم هر کسی مدیون کسی است جز شهید، شهید کسی است که همه مدیون آنها هستند، روز هفتم شهید مطهری معنویت، مهدویت و قدس شریف است شهید مطهری می گوید گم شده بشر امروز اقتصاد نیست بلکه معنویت به معنای صحیحش است و اگر معنویت مردم از بحران معنویت نجات پیدا کنند از همه بحرانها نجات پیدا خواهند کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748489

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد