Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@19:53:37 GMT

سلیمی‌نمین: مهدی هاشمی پروژه فوق سری ساواک بود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۰۲۳۰

سلیمی‌نمین: مهدی هاشمی پروژه فوق سری ساواک بود

ساعت24-نشست «بیت‌ آیت‌الله منتظری و دهه ۶۰» شب گذشته با حضور سلیمی‌نمین، مجتبی باقری، مصطفی ایزدی و مجتبی لطفی برگزار شد.

نشست «بیت آیت‌الله منتظری و دهه60» شب گذشته(30 آبان) در دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران به همت انجمن اندیشه و قلم با حضور عباس سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، مرتضی باقری از موسسین واحد نهضت‌های آزادی‌بخش، مصطفی ایزدی فعال سیاسی و مجتبی لطفی عضو دفتر مرحوم منتظری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** امام خمینی پیش از انقلاب "مهدی هاشمی" را قاتل می‌دانست

در این نشست، عباس سلیمی‌نمین پژوهشگر تاریخ انقلاب در مناظره با مجتبی لطفی عضو دفتر آیت‌الله منتظری، با اشاره به قتل‌هایی که توسط باند مهدی هاشمی معدوم از جمله قتل مرحوم حشمت و فرزندانش و بحرینیان، اظهار داشت:  امام قبل از انقلاب هم نسیت به مهدی هاشمی حساس بودند و وی را به‌عنوان یک قاتل می‌شناختند و به طلاب و انقلابیونی هرگز اجازه ندادند که از مهدی هاشمی دفاع شود و این مطلب برای مرحوم منتظری هم روشن شده است.

وی افزود: قبل انقلاب هم که ما در اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا بودیم، امام گفته بودند حق ندارید از مهدی هاشمی دفاع کنید. 

سلیمی‌نمین گفت: نظر امام به ما در اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا رسیده بود و نمی‌توان اسناد تاریخی را زیر سوال برد. امام در نامه‌ای به تاریخ 12 مهر 65 به منتظری می‌نویسد که انتساب مهدی هاشمی به شما خطر بزرگی است و شما دامن خود را از ارتباط با سید مهدی پاک کنید، اما آقای منتظری در واکنش به امام، مهدی هاشمی را مخلص انقلاب و نظام می‌داند و می‌گوید در عقل و تدبیر و تعبد و تقوا از فرمانده سپاه و  وزیر اطلاعات بالاتر است.

وی افزود: در یکی دیگر از نامه‌هایش منتظری قبول می‌کند که مهدی هاشمی مشکل دارد اما با فرافکنی می‌گوید به مشکل گرانی و جنگ برسید بعد به مهدی هاشمی! 

** سلیمی‌نمین: مهدی هاشمی پروژه فوق‌سری ساواک بود

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه مهدی هاشمی پروژه فوق سری ساواک بود تا اینگونه مطرح کنند که طرفدار امام نماینده آیت‌الله خویی را کشته است  و یک اختلاف بین افراد مذهبی ایجاد کنند و نهضت زمین‌گیر شود. مهدی هاشمی پیش از انقلاب در صبحگاه‌ها پادگان حضور می‌یافت و برای سلامتی شاه دعا می‌کرد. 

سلیمی‌نمین با اشاره به اعتصاب منتظری بعد دستگیری مهدی هاشمی و قطع ملاقات‌ها اظهار داشت: برای شکستن این اعتصاب 23 مهر 65 دیداری بین احمدآقا، آیت‌الله خامنه‌ای، مرحوم هاشمی، مرحوم موسوی اردبیلی و منتظری برگزار می‌شود. در این جلسه آقایان هاشمی و خامنه‌ای به گریه می‌افتند و هرچه امام می‌گوید سرنوشت خود را به مهدی هاشمی پیوند نزنید منتظری گوش نمی‌دهد. بعدها منتظری ادعا می‌کند من با امام ارتباطی نداشتم تا به وی توضیح دهم، اما خود شاگردان منتظری در کتاب "واقعیت‌ها و قضاوت‌ها" به این دیدار اشاره می‌کنند و مرحوم هاشمی هم در خاطراتشان این دیدار را ذکر می‌کند.

وی افزود: بعد کشف جنازه افرادی که توسط مهدی هاشمی کشته شدند، منتظری طی اطلاعیه‌ای می‌گوید به جرم‌ها و اتهامات وی رسیدگی کنید. منتظری می‌دانست که امام راحل با کسی شوخی ندارد و ممکن است کار مهدی هاشمی به اعدام کشیده شود. بعد اعدام مهدی هاشمی بازهم تهدید می‌کند و می‌گوید اتهامات ویدروغ و ساخته و پرداخته وزارت اطلاعات است.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)

امام علی علیه السلام فرموده‌اند: «إنتَظِرُوا الفَرَجَ و لاتَیأَسوا مِن رَوحِ اللّهِ؛» «در انتظار فرج باشید و از رحمت خدا ناامید نشوید.»
منبع: بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۱۲۳

امام سجّاد علیه السلام فرموده‌اند: «المُنتَظِرونَ لِظُهُورِهِ أفضَلُ أهلِ کُلِّ زَمانٍ؛» «منتظران ظهور امام مهدى علیه السلام برترین اهل هر زمان‌اند.»

منبع: بحار الأنوار

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • هاشمی‌نسب: داور قوی سوت زد
  • هاشمی‌نسب: هواداران استقلال لایق این همه استرس نیستند
  • مهدی هاشمی‌نسب:
  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • مهدی هاشمی‌ نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند
  • حمله تند هاشمی نسب به میثاقی: درباره استقلال حرف نزن
  • کل پول قرارداد مربی استقلال رفت روی هوا! | خب الان چی بخورد؟
  • عکسی از مهدی هاشمی و منتقد سرسخت پدرش در یک مراسم /وزیر احمدی نژاد هم آمد
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی