Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی الویری، رییس شورای عالی استان‌ها در تشریح عدم صدور حکم حناچی به عنوان شهردار تهران از سوی وزارت کشور، گفت‌: خروج برادر ایشان از کشور و همکاری با سازمان مجاهدین خلق در شنیده‌ها موضوعی است که به عنوان علت عدم صدور حکم ایشان عنوان شده، البته این استدلال برای ما قابل پذیرش نیست.

اخبار اجتماعی ایران/ مرتضی الویری در حاشیه یازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران، گفت‌: در خصوص تایید استعلام‌های آقای حناچی به عنوان شهردار تهران و صدور حکم وی از سوی وزیر کشور  مهلت ۱۰ روزه‌ای وجود دارد که از روز سه‌شنبه ۲۲ آبان ماه آغاز شده است و با احتساب  روزهای تعطیل و غیر کاری تا یکشنبه‌ مهلت ۱۰ روزه قانونی ادامه خواهد داشت و نهایتا روز یکشنبه‌ باید وزارت کشور پاسخ نهایی خود را در مورد صدور حکم شهرداری حناچی اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر تا پایان این مهلت وزارت کشور نظر خود را اعلام نکند، شورای اسلامی شهر تهران دو کار می‌تواند انجام دهد: یکی تجدید نظر در خصوص شهردار منتخب و یا اصرار بر شهردار منتخب و ارسال این موضوع به هیات حل اختلاف است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود،  ادامه‌ داد:  شورا در خصوص انتخاب حناچی به عنوان شهردار منتخب مصر است و ایشان را گزینه اصلی خود می داند. امیدواریم ظرف ۱۰ روز وزارت کشور نظر خود را اعلام کند.

رییس شورای عالی استان‌ها و عضو شورای اسلامی شهر تهران  در خصوص علت عدم اعلام نظر وزارت کشور در خصوص  حکم شهرداری حناچی، گفت‌: تنها علتی که در مورد ایشان به صورت غیر رسمی از سوی وزارت اطلاعات شنیده شده است، این است که سی و چندی سال پیش یکی از برادران ایشان از کشور خارج و با مجاهدین خلق همکاری کرده است. هیچ علت دیگری دریافت نکرده‌ایم، اما با چنین استدلالی نمی‌توان آقای حناچی را نسبت به صدور حکم شهرداری‌شان منع کرد، چرا که در اوایل انقلاب برای برخی از مسئولان چنین مشکلی وجود داشت و برخی از اقوام آنها از کشور خارج شده بودند لذا این استدال برای ما قابل پذیرش نیست.

وی  در پایان تاکید کرد : حناچی به مدت چهار سال در جبهه‌ها حضور داشته‌اند و در کارهای سازندگی جبهه‌های جنگ تحمیلی نقش کلیدی و حساسی داشتند. ایشان و خانواده‌ ایشان ارزشی و انقلابی هستند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۰۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است

ایسنا/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به عملکرد این نهاد در زمینه‌های مختلف، گفت: این حجم عظیم از کار، یک جریان سازی فرهنگی است و در دوره جدید شورا ورود به برخی عرصه‌ها شتاب گرفته گرچه که این همه، کار شورا به تنهایی نیست.

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور شامگاه پنجم اردیبهشت ماه در نشست خبری با رسانه‌های کرمان با اشاره به ماموریت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: برگزاری مراسم از جمله این ماموریت‌هاست که یکی از مراسم پیش رو بزرگداشت دهه کرامت است. 

وی افزود: این مراسم با همکاری آستان‌های مقدس داخل کشور و استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله کانون‌های مساجد در ایران و در خارج از کشور هم برگزار می‌شود. 

موسی پور هماهنگی برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و دهه امامت و ولایت را از دیگر برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: به صحنه آوردن مردم و ایجاد زمینه برای ابراز احساسات و نظرات آنان در مسائل بین المللی و دفاع از مردم مظلوم هم جزء ماموریت‌های شورا است‌.

رئیس ورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه فضای کشور همواره در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه و انعکاس دیدگاه‌ها و عواطف مردم بوده، گفت: از همان روز اول طوفان الاقصی اولین کشوری بودیم که برای جشن سراسری و مراسم شکرگزاری فراخوان دادیم و علاوه بر این چند راهپیمایی سراسری برگزار و جمعه‌های خشم هم هر هفته در تعدادی از استان‌ها برای شعله‌ور ماندن این خشم برنامه‌ریزی شد.

وی برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در مواجهه با هتک حرمت مقدسات توسط دشمنان اسلام را از دیگر اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نام برد و افزود: در مجموع این حجم عظیم از کار یک جریان سازی فرهنگی است و در دوره جدید شورا ورود به برخی عرصه‌ها شتاب گرفته گرچه که این همه، کار شورا به تنهایی نیست زیرا مجموع نیروهای ما در کشور ۲۵۰ نفر بیشتر نیست و هنر شورا این است ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی و تشکل‌های مردم نهاد را پای کار بیاورد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است