Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد اقبالی اظهار کرد: با گسترش فضای مجازی عده‌ای فرصت‌طلب در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها اقدام به درج آگهی‌های کاذب برای فروش اجناس خود باهدف کلاه‌برداری از شهروندان می‌کنند که پلیس فتا با همکاری دستگاه قضایی سایت‌های متخلف را شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این کلاه‌برداران با فریب و انجام تبلیغات غیرواقعی سعی در ترغیب مشتریان خوددارند که می‌طلبد شهروندان از فروشگاهی معتبر و دارای هویت خریداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: برخی مواقع صاحبان فروشگاه‌ها به‌صورت غیرمجاز اقدام به عرضه محصولات دست‌دوم و بی‌کیفیت می‌کنند که کاربران را به سمت درگاه‌های جعلی سوق داده و مبادرت به سرقت اطلاعات بانکی و درنهایت اقدام به کلاه‌برداری و برداشت غیرمجاز کنند.

سرهنگ اقبالی اضافه کرد: برخی از این افراد با اخذ بیعانه از کاربران و با رفتار متقلبانه اقدام به کلاه‌برداری کرده و از تحویل سفارش مشتریان در فضای مجازی امتناع می‌کنند و پس از واریز وجه توسط کاربران، اقدام به انسداد صفحه مجازی و یا قطع ارتباط تلفنی با کاربران می‌کنند.

وی یادآور شد که فروش اجناس دست‌دوم و کالاهای بی‌کیفیت به‌جای محصولات اصلی  ازجمله شکایت‌هایی است که به پلیس فتا ارجاع می‌شود و از شهروندان خواست از سایت‌هایی که دارای  نماد الکترونیکی هستند اقدام به خرید کنند و در هنگام پرداخت وجه از uRL و درگاه اصلی اقدام به تراکنش کنند.

رئیس پلیس فتای استان همچنین تأکید کرد: از پرداخت بیعانه در هر شرایطی پرهیز و به میزان کافی در خصوص اصالت و کیفیت کالا تحقیق کنید و از خرید اجناس دست‌دوم در فضای مجازی پرهیز کنید.

سرهنگ اقبالی از شهروندان خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک‌ مراتب را با پلیس فتا در میان بگذارند.

کد خبر 4465652

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانده انتظامی البرز قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۰۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان

سردار علی آزادی اظهار کرد: ماموران انتظامی سنندج در حین گشت زنی در محله شریف آباد، متوجه آتش گرفتن خودروی در آن حوالی می شوند.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه یک راننده و یک سرنشین داخل خودرو بودند، افزود: ماموران وظیفه شناس بلافاصله با کپسول اطفاء حریق داخل خودرو سازمانی با اقدام شجاعانه، پژو روا که از ناحیه موتور دچار آتش سوزی شده بود، را خاموش کردند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه صدمه جانی نداشته است، گفت: اقدام همراه با سرعت عمل ماموران موجب خوشحالی شهروندان شد.

سردار آزادی یادآور شد: پلیس با تمام توان در راستایی ایجاد امنیت و آرامش شهروندان تلاش می‌کند و این را به عنوان یک افتخار برای خود می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار