Web Analytics Made Easy - Statcounter

   به گزارش خبرنگار بسیج علمی از بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم گفت: در ساختار مدیریّت علم که این ساختار از مقوله ­های علوم انسانی است دو نوع علم داریم که یکی علم تخصصی و دیگری علم توجهی است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار کرد: علم، دانش و فنّاوری­ های تخصصی علومی هستند که متخصصینی در این زمینه رشد کردند و متناسب با پژوهش ­ها و تحقیق ­های دانش بنیان یا بر گزاره نظری آن می­ افزایند و یا در عرصه علوم تجربی گزاره را تبدیل به فن، فنّاوری و تولید محصول می ­کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی ­های علوم تخصصی این است که نگاه آن به فضای بیرونی و جغرافیای اجتماعی نیست بلکه متخصصی است که تفکر می ­کند و بر مبنای آن یا تولید می ­کند و یا بر تولید اضافه می ­کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: علوم توجهی علومی است که در ساختار منظومه پیشرفت یک جامعه و نظام مورد نیاز جدی است و توجّه نظام نیز به آن معطوف است.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: در تزاحم بین ترجیح علوم تخصصی با توجهی، تقریباً تمام نظریه ­پردازان مدیریّت علم معتقدند که علوم توجهی مهم ترند چون علومی هستند که منظومه پیشرفت بر اساس آن­ ها صورت می ­گیرد.

وی تأکید کرد: علوم توجهی یک مدیریّت نیاز دارد که متأسفانه ما در ایران و بلکه در دنیا از آن محروم هستیم لذا لازم است یک نگاه آمایشی به منظومه علم صورت گیرد به طوری که مثلاً یک گروه کاوش ­گر جغرافیای علم در یکی از کشورها مانند ایران بررسی کند نیازمندی­ های علمی در جغرافیای آمایشی ایران چیست که ما لازم است بیش­ تر به آن توجّه کنیم و محصولات دانش بنیانی که ما در عرصه ­های مختلف نیاز داریم چه چیزهایی هستند؟

حمزه شیخیانی مسئول معاونت جهاد علم و فنّاوری سپاه امام صادق (ع) نیز در این مراسم گفت: یکی از برنامه ­های این معاونت، حمایت از مخترعان و مبتکران بسیجی است که این حمایت­ ها در قالب­ های مختلف صورت می­ گیرد.

در این مراسم که با حضور ریاست دانشگاه­ های آزاد اسلامی واحد بوشهر و علوم پزشکی و خدمات درمانی بوشهر برگزار شد دکتر حامد گرگین پور مسئول خانه نخبگان شهید مهدوی و دکتر حیدری مسئول مرکز رشد شهید ماهینی استان بوشهر به بیان گزارشی از عملکرد، مشکلات و پیشنهادات حوزه­ های مسئولیّت خود پرداختند و تعدادی از مخترعین بسیجی نیز به بیان توضیحاتی درباره اختراعات خود پرداختند.

همچنین در ادامه این مراسم تفاهم نامه همکاری علمی بین سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و دکتر احمدی ریاست جهاد دانشگاهی استان بوشهر امضا شد که سرهنگ حمید خرم دل جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) به نمایندگی از سردار رزمجو در این مراسم به تبادل تفاهم نامه پرداخت.

در پایان این مراسم از تعدادی از مخترعین بسیجی و خانواده شهید عبدالرحمن یا علی مدد از شهدای علمی استان بوشهر تقدیر به عمل آمد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» ویژه بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس امروز (دوشنبه) به صورت همزمان با سراسر کشور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

در سومین جشنواره «افتخار من» مجموعاً شش هزار اثر شامل فیلم، دست‌نوشته، داستان و فایل صوتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

تندیس جشنواره در بخش تهیه خاطره به «حسین فکوری» دانش آموز پایه دوم از مدرسه شاهد دامغان نوه رزمنده و پیشکوت دفاع مقدس حاج «حبیب خورزانی» رسید و لوح سپاس و تندیس برگزیده این دوره توسط سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به وی اهدا شد.

کد خبر 6092463

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود