Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری آناتولی، بینعالی ییلدریم رئیس پارلمان ترکیه اعلام کرد از بعد از انتخابات در آمریکا (انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره)، توازن جهان بدتر شده است، سیاست های حمایت از تولید داخلی و تصمیم های خودسرانه توازن های تجاری جهانی را بهم ریخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي اعلام کرد مناطق هم‌مرز ترکیه به ویژه در جنوب با هرج و مرج، تروریسم، خون و گریه مواجه است، قابل تصور نیست که ترکیه تحت تأثیر این رویدادها قرار نگیرد.

رئیس پارلمان ترکیه تاکید کرد تحریمهای آمریکا علیه ایران، تاثیراتی منفی بر تحولات منطقه دارد.
بینعالی ییلدریم در سخنانی در جلسه ای با عنوان "چشم انداز منطقه ای در سایه تحولات جهانی "در همایش اقتصادی اژه در استان ازمیر ترکیه گفت: تحریمهای آمریکا علیه ایران و فشارهای مستقیم و غیر مستقیم بر روسیه و منطقه، تاثیری منفی بر تحولات منطقه دارد.
وی همچنین گفت: مرزهای جنوبی کشورمان شاهد حالتی از هرج و مرج و تروریسم است و همه اینها بر ترکیه تاثیر می گذارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ترکيه پارلمان آمريکا انتخابات ييلدريم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه

اداره آمار ترکیه اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست 2024 به یک میلیارد و 364 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 16 درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و 635 میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته 934 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت 41 درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به 547 میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 817 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل 701 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود .

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال 2023 به 5 میلیارد و 490 میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال 3 میلیارد و 310 میلیون دلار کالا به ایران صادر و 2 میلیارد و 180 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست